Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurskampeerweekend - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurskampeerweekend

Nieuw
Wereldfietsbeurskampeerweekend
vrijdag 31 maart - zondag 2 april
NTKC-terrein Huizen, Naarden
Zeeweg 2
NL-1411 ZX Naarden




Dit is geen 1-aprilgrap maar een nieuw kampeerweekend. Onze Wereldfietsbeurs in Bussum valt dit jaar wat later dan gebruikelijk op 2 april, omdat dit de zondag is waarop met het boekenweekgeschenk vrij gereisd kan worden in de trein. Traditioneel vindt onze beurs op deze zondag plaats, om onze bezoekers een voordeeltje te gunnen.

Pasen valt dit jaar later. Vaak valt Pasen rond 1 april. Rond die tijd staan veel wereldfietsers al weer te popelen om met elkaar op pad te gaan. De zomertijd is begonnen en het voorjaar dient zich aan. We kunnen dit jaar een mooie combinatie maken: kamperen en fietsen...èn een bezoek aan onze beurs.

Globaal programma
Vrijdag 31 maart
Aankomst na 16:00 uur.

Zaterdag 1 april
fietstocht langs het Gooimeer, door de vesting Naarden, langs het Naardermeer en over de heide in Het Gooi.

Zondag 2 april
vroeg opbreken en naar de Wereldfietsbeurs op slechts enkele kilometers afstand..

De kosten zijn €5,50 per persoon per nacht. Kinderen tot 16 jaar € 3,00.

Wij zijn te gast bij de NTKC. Wellicht is dit een eerste kennismaking met een NTKC-kampeerterrein. Het terrein ligt prachtig aan het Gooimeer: niet ver van Oud Valkeveen. Wie is daar niet op schoolreisje geweest? Bussum is slechts enkele kilometers verwijderd.

Wie na het kamperen nader kennis wil maken met de NTKC: de NTKC is aanwezig op de Wereldfietsbeurs in Bussum.

Op het terrein zelf mag niet gefietst worden. Je wordt vriendelijk verzocht om met je fiets aan de hand naar je tent te lopen.

Je kunt je aanmelden via een PB-tje. Zie de balk onder dit bericht

Vanzelfsprekend komt er dit jaar ook weer een Paastocht. Dit jaar van 14 - 17 april. Meer informatie over deze tocht volgt.


Deelname aan activiteiten van Vereniging de Wereldfietser is voor leden en hun partner en/of kinderen. Deelname is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Praktische vraag. Waar laat je je beladen fiets zondag? Is er een veilige parkeerplek ?
Op de binnenplaats aan de achterzijde is een overdekte stalling, daar staat ie redelijk veilig.
Beste WF,

Geef mij hierbj op voor deelname aan het weekeinde.
Met vriendelijke groet

Jose Kramer
Weesp
Ik geef me bij deze ook op voor dit weekend. Ben net nieuw hier, benieuwd ook :)
Ik heb even een praktische vraag: is er op het kampeerterrein in Huizen ook een overdekte ruimte? Het is per slot nog wat vroeg in het seizoen. Als ik naar de website kijk lijkt het er niet op. Het is geen ramp, maar vraagt wel om iets warmere kleding.
Wim
Wim schreef:Ik heb even een praktische vraag: is er op het kampeerterrein in Huizen ook een overdekte ruimte? Het is per slot nog wat vroeg in het seizoen. Als ik naar de website kijk lijkt het er niet op. Het is geen ramp, maar vraagt wel om iets warmere kleding.
Wim
Er is in ieder geval een plek op het terrein voor een kampvuur.
Het is een NTKC terrein, puur kamperen dus, geen overdekte ruimte, wel een kampvuur
De weersverwachtigen lijken goed. Wel frisse nachten, maar bij het kampvuur is het 's avonds lekker warm.

Er is voor zaterdag een leuke route uitgezet. Eerst langs het Gooimeer langs de voormalige vissershaven van Huizen. Over de Tafelbergse heide naar de beschermde kern van Laren. Over de heide en de bossen strijken we neer in het Pannenkoekendorp Lage Vuursche voor de lunch. Alweer over de heide en het Spanderswoud komen we in het Natuurmonument Naardermeer, dat ooit gered werd van de bestemming vuilnisbelt. Langs de Vecht naderen we Weesp met een fort uit de tijd van de Stelling van Amsterdam . In Muiden kun je je niet voorstellen dat ooit de stoomtram de Gooische Moordenaar over de smalle Draaibrug denderde en naast het befaamde etablissement Ome Ko de Naarderstraat indook. Het grillige steenklomp Muiderslot speelde een belangrijke rol in de geschiedenis van Amsterdam. Muiderberg is een ongerept Brinkdorp. Een ideale plek voor een koffiestop: op de Brink, of op het strand. Tussen de vestingwerken ligt het oude Naarden verborgen. Het einde van de tocht is in zicht, dus kun je hier boodschappen doen bij de kleinste Albert Heijn van Nederland. Kort voor het kampeerterrein passeren we nog Oud-Valkeveen. Wie is hier niet op schoolreisje geweest?

Knooppunten 77,80, 51, 53, 56, 22, 63, 90, 82, 31, 12, 11, 10, 37, 47, 45, 44, 16, 17, 18, 33, 78, richting 77, maar voor dit knooppunten komen we langs de achterkant van het NTKC-terrein. Helaas is dit hek dicht, dus moet je even om naar de voorkant. 70 kilometer

Je kunt op zondag gratis met het Boekenweekgeschenk met de trein terug naar huis. Voor de fiets moet je wel € 6,10 betalen.

Opgeven met vermelding van je gegevens en lidnummer via een pb. Klik op "contacteer" aan de rechterkant.
of een mail naar activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt).nl
Het wordt goed fietsweer dit weekend in Het Gooi.
Vrijdag 21 graden. Dat wordt fietsen in korte broek!
Zaterdag 16 graden. Niet slecht voor de tijd van het jaar.
Zondag 14 graden, maar dan gaan we naar onze Wereldfietsbeurs.
Er zou zaterdag of zondag een mogelijk klein beetje regen kunnen vallen, maar dat stelt niets voor. De nachttemperaturen zullen meevallen.

Dus alle condities zijn aanwezig om lekker te gaan kamperen op het NTKC-terrein in Huizen.
Je kunt je nog opgeven. activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt)nl
Hallo fietsvrienden
Ik ben er vrijdag ook bij.
Groetjes Henk
"Je kunt je aanmelden via een PB-tje. Zie de balk onder dit bericht".

Ik zie echter balk noch PB-tjes in welk bericht dan ook.
Dus geef ik mij maar op deze manier op.
Groet
Guss
guss schreef:"Je kunt je aanmelden via een PB-tje. Zie de balk onder dit bericht".

Ik zie echter balk noch PB-tjes in welk bericht dan ook.
Dus geef ik mij maar op deze manier op.
Groet
Guss
Het forum heeft sinds die posting een nieuwe lay out gekregen. Kijk rechts bij "contacteer"
een mailtje naar activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt)nl kan ook.
Hallo,
Hierbij meld ik mij aan voor een kampeernachtje van zaterdag op zondag.
ik kom op de fiets vanuit huis.

tot zaterdag.

Groet, Ton
Belle schreef:Ik heb de 69 km lange knooppuntenroute ingevoerd. Kon alleen niet knooppunt 90 vinden. Zie: http://www.routeplein.nl/#/route/24520. Helaas hier niet te downloaden als gpx-bestand.

In de app fietsknoop staat knooppunt 90 wel en kan je de route ook exporteren naar gpx!
Is inderdaad verwarrend. Op route.nl komt knooppunt 90 wel voor, maar dit schijnt niet meer te bestaan. Je gaat dus rechtstreeks van 63 naar 98.
De route is als gpx te downloaden via: https://sites.google.com/site/recreatief1/ onder ''Track Wereldfietser''.
Of via https://sites.google.com/site/recreatie ... eldfietser

Veel fietsplezier.

Jan
Ik meld mij ook aan voor het beurskampeerweekend en kom vrijdag naar Huizen
Dat was een geslaagd kampeerweekend en volgens mij ook een geslaagde beurs
ik heb wat plaatjes geschoten tijdens de beurs en van het ntkc terrein in Huizen

je vind deze op onderstaande link:

https://goo.gl/photos/Fedetw7sesNx4Uqq5
Anke* schreef:Dat was een geslaagd kampeerweekend en volgens mij ook een geslaagde beurs
ik heb wat plaatjes geschoten tijdens de beurs en van het ntkc terrein in Huizen
je vind deze op onderstaande link:
https://goo.gl/photos/Fedetw7sesNx4Uqq5
Bedankt voor deze impressies.
Er zitten heel wat erg leuke en mooie foto's bij!
Ik barste wel even in lachen uit toen ik een tentje zag en het bleek wat klein :D

Ik zie in de foto-info dat de kleurruimte van je foto's op Adobe-RGB(1998) staat. Dit is niet correct voor foto's die je op internet zet. Dan moet de kleurruimte SRGB zijn. Het heeft vooral invloed op de rode kleuren. Je kunt dit instellen in de camera maar ook naderhand bij de bewerking aanpassen.
Genoten van het weekendje in Huizen.
Prachtige fietsroute en leuke deelnemers
Super "kampvuurarena"
Genoten.

Tot de volgende keer, Henk

Hier nog wat plaatjes.

https://plus.google.com/u/0/photos/1169 ... xvW-yab6HQ

https://plus.google.com/u/0/photos/1169 ... i7CZzsHdeg