Additionally, paste this code immediately after the opening tag: (bijna) Kortste nacht fietstocht 17/18 juni of 24/25 juni - Forum Wereldfietser

(bijna) Kortste nacht fietstocht 17/18 juni of 24/25 juni

Op zaterdag 17 juni wil ik vertrekken bij zonsondergang (ca 22:00 uur)uit Harlingen of st Annaparochie voor een tocht van ca 100km langs de waddenzee naar Eemshaven. Daar zien we dan iets na vijf uur de zon weer opkomen.
Bij goed weer zal het die nacht nauwelijks donker worden. Bij minder goed weer wil ik het een week uitstellen.
Waarom daar?:
Daar is de Nederlandse nacht het kortst, en omdat we naar het oosten rijden nog iets korter.
Ik ben niet goed bekend met de wegen en kampeermogelijkheden aldaar.
Ben jij dat wel, spui hierover dan je kennis in dit draadje.
Zin om mee te gaan? Meld je aan op Jaaap@ziggo.nl, natuurlijk onder vermelding van je lidm.nr.
Jaap
Leuk idee Jaap!

Ga eens naar de fietsrouteplanner, kies voor reactieve route en bij Locaties/POI's - fietsvriendelijk kamperen Jaap, dan krijg je al een hoop info. :idea:

Bij onderstaande link nog wel even bij Locaties/POI's de fietscampings aanzetten.
http://routeplanner.fietsersbond.nl/?ro ... erences=63
Ik vind dit ook een mooi plan, nu nog zien of het met andere plannen in de agenda past.
Graag ga ik mee met deze fietstocht.
Heb al eerder het Rondje Groningen gefiets en de -11stedentocht.
Ook kunnen we de LF10 volge
Genoeg campinges, zoals in Uithuizen, Appingendam en Ten Post. Ook enkele minicampjngs.
Groetjes Francis
Jaap van Dijk schreef:Op zaterdag 17 juni wil ik vertrekken bij zonsondergang (ca 22:00 uur)uit Harlingen of st Annaparochie voor een tocht van ca 100km langs de waddenzee naar Eemshaven. Daar zien we dan iets na vijf uur de zon weer opkomen.
Bij goed weer zal het die nacht nauwelijks donker worden. Bij minder goed weer wil ik het een week uitstellen.
Leuk idee. Misschien is het nog nuttig te weten dat op 17 juni de (afnemende) maan dan na een uurtje of vier fietsen opkomt; bij uitstel tot 24 juni is het net nieuwe maan geweest, die komt dan bijna twee uur na de zon op en zal je dus bij het fietsen niet bijlichten.

Groetjes,

Carl
Jaap,

Op 5 maart schreef ik je onderstaand persoonlijk bericht, tot op heden nog geen reactie ontvangen, dus dan maar zo:

"Ook ik vind het een leuk idee, eindelijk eens een stukje fietsen met de Wereldfietser zonder koffie met appelgebak! Wel vind ik het erg storend, dat je je alleen kunt opgeven met je lidmaatschapsnummer, dus als je lid bent van de vereniging, waardoor je de deur dichtgooit voor potentiële leden. Ik heb van het bestuur begrepen dat dit geen door het bestuur geformuleerd beleid is, ik zou het dan ook prettig vinden als je dat stukje tekst over het lidmaatschapsnummer eruit haalt!"

Je kunt de activiteit natuurlijk ook verplaatsen naar Overige activiteiten, dan ben je vrij in je doen en laten.

Bert
Bert,
Ik heb regelmatig contact met leden van het bestuur.
Van hun kant kreeg ik nog geen commentaar.
Ik wacht dit dus nog even af.
Overigens is dit wel beleid zoals afgesproken in de activiteitencommissie.
Voorts is er nog nooit bezwaar gemaakt tegen introducees.
Wil je verdere discussie over dit onderwerp binnen het 'clubhuis' houden?
Jaap
Net als Roald vind ik het en een mooi plan en moet ik even kijken of het gaat passen in één van die weekenden.
Zodra ik meer duidelijkheid heb zal ik mij opgeven.

Groet,
Ruud
Ha Jaap,
Ik dacht dat ik al had gereageerd. Maar er is blijkbaar iets mis gegaan. Dus nog een keer.

Gaaf plan!
Ik zou het noemen: "Van Zwarte Haan" naar "de Nederlandse Noordkaap".
Zwarte Haan is beruchte uitspanning net boven St Anna. Vanaf hier heb je prachtig zicht op het Wad.
De Noordkaap ligt iets ten westen (5 km) van de Eemshaven in de polder. Hartstikke kaal en daarom mooi van kaalheid.
Onderweg kom je dan langs Paessens-Moddergat (waar we er aan worden herinnerd dat eind 1800 maar liefst 83 dorpelingen op zee het leven hebben gelaten tijdens een storm) en 't Zielhoes in Noordpolderzijl, de plek waar de wereld eindigt.


Wij doen graag mee
Jan Willem & Nancy
Als je de dijkweggetjes gaat volgen, houd dan rekening met veel schapenstront en veel klaphekjes. Ca. 10 jaar geleden in 3 dagen gefietst van Hoek v. H.naar Noordpolderzijl met docher, beestachtig slecht weer in juli. Moeders zou ons ophalen vanaf Noordpolderzijl. Gebeld van Lauwersoog om schone kleren, schoenen, plastic zakken en een emmer met borstel mee te brengen. De fietsen waren werkelijk niet om aan te pakken.
Pigion
Jan Willem,

Dat traject had ik ook voor ogen. Heb jij nog suggesties voor campings of dagrecreatie terreinen waar we ons kunnen voorbereiden en uitrusten voor en na de tocht? Of zoeken we gewoon een plekje tussen de schapen?

Jaap
Jaap,
Vooraf kunnen we verzamelen bij De Zwarte Haan. Dat is een restaurant. En als het Mooiweer is,is het,ook leuk om op demdijk tenverzamelen bij de Anita Andriessen bank. Daar kan de hele,kudde wereldfietsers wel op.
Op de Noordkaap kun je alleeen in het gras zitten om uit te rusten. Alleen leuk bij goed weer. Anders moeten we iets zoeken in Uithuizen of Roodeschool.
Jw
Gaat deze tocht nog door?
Waar verzamelen wij ons?
Hoe houden we kontact met elkaar als het weekend verplaatst wordt naar een week later?
Daar lees ik niets over.
Groetjes Francis
Het wordt hoog tijd voor definitieve plannen.
Als vertrekpunt stel ik voor : 'De Zwarte Haan', Nieuwebildtdijk 428, 9079 PG Sint Jacobiparochie
Verzamelen uiterlijk 21:45, vertrek zodra de zon onder is.
Eindpunt: De Noordkaap, 85 km naar het oosten, over of langs de dijk. https://www.bikemap.net/en/route/404106 ... ?created=1
Ik heb geen campings gereserveerd, dat lijkt me namelijk lastig in verband met vertrek en aankomst tijd. Dus daar moet je zelf wat op bedenken. Ik overweeg om mijn slaapzak uit te rollen onder de dijk bij de Noordkaap, er is daar een smal strookje horizontaal, vlak naast het fietspad, of op de dijk tussen de schapenkeutels. Er is een natuurcamping op ca 8km : Lentemaheerd, Schapenweg 21 9982BA, Uithuizermeede. Vlak bij het vertrekpunt is minicamping 't Kaatsgat, Oudebildtdijk 652, 9079 NA Sint Jacobiparochie.

In verband met de veiligheid, en het moet ook leuk zijn, wil ik alleen gaan bij redelijk weer. Dus niet als er langere tijd regen en/of zware bewolking wordt voorspeld. Ook niet met harde oosten wind, liefst ook geen noordenwind, want dan is de kans op mist vanaf de wadden groot (heb ik twee weken terug ervaren). Worden we onverhoopt toch overvallen door mist, dan kiezen we een route die wat verder van de kust af ligt, bv de LF10.

De verwachtingen voor het weer zijn nog niet erg duidelijk, als ik kijk naar de 'pluim' van het KNMI voor 17/18 juni, dan ligt de temperatuur tussen 10 en 15C, de windsnelheid rond 12km/uur. De wind richting en kans op regen/ bewolking is moeilijk te bepalen, maar ik meen iets te zien van regen in de tweede helft van de nacht(18/6), het weekend 24/25 ziet er natter uit. Weerplaza geeft prachtig weer voor 17 en 18 juni.

Dus voorlopig houdt ik het op 17/18 juni.

groet Jaap
Ik houd me nog aanbevolen.
Het lijkt me wel weer een ervaring om aan mijn boekje toe te voegen,
nog nooit eerder fietste ik snachts 100 km dus eens moet de eerste keer zijn!
Ik houd de berichten nauwlettend in de gaten!
Anke, leuk dat je mee gaat. Ben je al onderweg?
De weersverwachtingen zijn prima.
We zijn in ieder geval met 6
Jaap
Helaas niet mee met dit leuke evenement, wij hebben dit weekeinde het 'fietsen-met-kinderen-weekeinde' in Elburg. Ik wens jullie veel plezier en wacht met smart op de verhalen achteraf.

Rik.
Helaas ga ik toch niet mee, het is te ver voor 1 nacht en volgende week staan er wat spannende dingen op het programma waar ik fit voor wil/moet zijn.

Met pijn in het hart meld ik me af, en wens ik jullie een heel plezierige tocht toe.
Zijn jullie nog onderweg naar de Noordkaap, of zijn er al verhalen en foto's beschikbaar? Nieuwsgierig.... :lol: