Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 6e Rondje Randstad, 17 februari 2017. - Forum Wereldfietser

6e Rondje Randstad, 17 februari 2017.

De Rondjes vanuit de grote steden maken al jaren een vast onderdeel uit van de agenda van de Wereldfietsersactiviteiten. Hoewel ze van karakter kunnen verschillen is de laagdrempeligheid, gezelligheid en sportiviteit kenmerkend voor de Rondjes en vormen ze een verbindend element van onze vereniging.
Met het Rondje Randstad willen we maandelijks op een doordeweekse dag een tocht fietsen. Of dit idee aanslaat zullen we zien. We reden al een paar Rondjes Randstad en die waren zonder meer geslaagd. Lees eventueel ook eens het verslag van een vorig rondje:
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =9&t=28598
http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 12#p278812.

Het concept is vergelijkbaar met de Rondjes, maar met dat verschil dat we op een doordeweekse dag fietsen en het begin en eindpunt per keer verschillend kan zijn.
Tot nu toe deden we het als volgt:
• Vertrek- en eindpunt in overleg; een grote(re) plaats in de Randstad
• Tussentijds aanhaken mogelijk in overleg
• De route ligt niet vast en is aan te passen aan tussengelegen aan/afhaakpunten
• Een trekking bike volstaat
• We rijden zoveel mogelijk over fietspaden, autoluwe wegen, B-weggetjes, jaagpaden, grindpaden, onverharde dijkjes e.d.
• We dragen een helm, voldoende beschermende kleding en de verlichting is in orde
• We fietsen in een redelijk sportief tempo en pauzeren voor koffie, lunch en thee
• We nemen ons eten voor de lunch zelf mee
• We sluiten eventueel af met een maaltijd in een restaurant

De geplande data voor de eerstkomende Rondjes Randstad zijn:
• 17 februari 2017
• 24 maart 2017
• 14 april 2017
• 26 mei 2017
• 30 juni 2017

Fiets je mee? Meld je dan tijdig aan met een PB, voor dit Rondje naar BartO en geef daarbij door:
• je telefoonnummer
• je email-adres
• de plaats(en) waar je zou kunnen opstappen

Startpunt voor het Rondje Randstad van 17 februari is Rotterdam CS; vertrek om 10.00 uur.

Ook andere suggesties zijn welkom.
Startpunt voor het Rondje Randstad van 17 februari is Rotterdam CS; vertrek om 10.00 uur.
Is het rondje al bekend? Misschien is er vanuit Utrecht ergens aan te haken?
Ik wil me graag aanmelden en als ik bij gebruikersnaam van het forum zoek, zie ik geen BartO of Bart0. Weet dus niet hoe het dan te doen middels een PB. Kan iemand hier helderheid over geven?
Monie
Monie, aanmelden kan je bij Koert door bij zijn aankondiging op PB te klikken. Veel plezier!
Ronald van der Perk schreef:Monie, aanmelden kan je bij Koert door bij zijn aankondiging op PB te klikken. Veel plezier!
Koert schrijft in eerste bericht van dit draadje:
Koert schreef:
Fiets je mee? Meld je dan tijdig aan met een PB, voor dit Rondje naar BartO [/color]
Ik heb BartO een berichtje gestuurd of hij wil reageren. Dan is hij makkelijker te vinden.
Sure!

Verzamelen op Rotterdam Centraal op vrijdag 17 februari om 10:00 uur

BartO
Beste Koert, ben nog niet zeker of ik mee kan a.s. vrijdag, maar ben geïnteresseerd. Wat en hoe lang is de route, hoe laat weer terug? Zou je me details kunnen mailen? Alvast dank, Gea Gort, Rotterdam. geagort@gmail.com
Ha Koert, ik had mij al via een pb bij jou aangemeld voor as vrijdag
ik heb dezelfde vraag als Gea, is de route al bekend?
kun je die mailen aub aan dirhul@hotmail.com

mvg

Dirk
Ik begrijp dat er veel behoefte is aan informatie over de tocht Rondje Randstad van aanstaande vrijdag. Ik wilde eens naar restaurant Aan Zee, door ANWB als een van de twaalf toekomstige toeristische, architectonische highlights van Nederland geselecteerd (Kampioen nummer 10/11, oktober 2016, pag. 38) en gelijk ook een kijkje nemen naar de staat van de Zandwacht van kunstcollectief Observatorium. Voor de terugtocht zijn diverse alternatieven mogelijk, bijvoorbeeld via de Europoorttunnel.

Totaal route is 98 km maar daar hebben we de hele dag voor. Maar ik sta ook open voor inbreng, bijvoorbeeld over hoe het beste vanuit Utrecht is in te haken.

Verzamelen: vrijdag 17 februari op het plein voor station Rotterdam Centraal om 10:00 uur.

Ik zie jullie vrijdag,
Bart o

link naar gpx-track:
https://www.route.nl/fietsroute/550980/ ... maasvlakte
Jeetje. Dat belooft een mooie en interessante tocht te worden! Ik heb er bijna spijt van dat ik dan in Nepal zit. Heel veel plezier. Volgende keer ben ik er weer bij.
BartO schreef:Voor de terugtocht zijn diverse alternatieven mogelijk, bijvoorbeeld via de Europoorttunnel.
Zo te zien aan de route bedoel je de Beneluxtunnel. Rondje komt door mijn achtertuin, jammer dat ik die dag weg moet.

Alvast veel fietsplezier gewenst,

Carl
Mooi rondje!
Zin aan!! :D
Daadwerkelijk is men helemaal tot aan het uiterst westelijke puntje van de Tweede Maasvlakte doorgereden! Ook een foto van dit mij onbekende kunstwerk is aan mij doorgestuurd.

Afbeelding

Afbeelding
Was top, Bart! Was op de heenweg flink doortrappen tegen de wind in, en - voor mij althans - uitdagend om de hele route in z'n geheel te volbrengen, maar het is gelukt, en zelfs nog wat langer gemaakt omdat we het mooier vonden om op de terugweg langs de Maas te fietsen (Spijkenisse brug over, langs Maas via Poortugaal en Rhoon terug). Al met al zeer zeker genoten van de tocht. Dank voor het organiseren!