Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paastocht 14 - 17 april - Forum Wereldfietser

Paastocht 14 - 17 april

Pasen komt er weer aan. Tijd voor onze Paaskampeertrektocht. Het eierzoekfeest valt laat dit jaar, dus kans op beter weer. Het wordt een drie-landentocht: Nederland, Duitsland en Belgie.
Fred Kok is druk bezig met de voorbereiding. We starten vanaf de Camping de Bosrand bij Eijsden. Dat hebben we vaker gedaan en deze keuze is altijd uitstekend bevallen. Vanaf de Bosrand zijn veel leuke route mogelijk. Dit jaar gaan we eerst naar de Eifel naar een camping aan de Rursee en vervolgens over de fraaie paadjes op de mysterieuze Hoge Venen naar Jalhay.
Meer informatie volgt, maar zet deze datum, 14- 17 april, vast in je agenda
Ik meld ons alvast aan! Heb zo zin in de paastocht!
Speciaal een hele week vrij genomen.
Hallo, ik ben onlangs lid geworden van de europa en wereldfietser. Ik ga graag mee met het paasweekend om ervaring op te doen voor langere tochten. Ik heb bijna alles aangeschaft en moet alleen nog een slaapzak en mat aanschaffen. Fietsen doe ik al wat langer alleen niet met bagage. Maar ik sta te popelen om pad te gaan. Weet iemand vanaf wanneer ik me aan kan melden?
René Ester
Zodra alles vast ligt start de inschrijving. Let goed op de website en het forum.
Paastocht 2017 van zaterdag 15 t/m maandag 17 april

De tocht start op zaterdag 10.00 uur vanaf camping de Bosrand in Sint Geertruid (nabij Eijsden) en om 10.30 vanaf station Eijsden (4km vanaf de camping). We eindigen maandag weer bij camping de Bosrand.

De volledige route wordt binnenkort hier geplaatst, maar je kan je al wel aanmelden voor deze tocht. Je krijgt dan nadere informatie per e-mail.

Alle onderstaande tarieven zijn onder voorbehoud en eventueel kan hier nog toeristenbelasting bij komen.

Let op: op zondag en maandag (1e en 2e Paasdag) zijn de winkels hoogstwaarschijnlijk dicht.

Vrijdag 14 april
Wie op vrijdag al wil aansluiten is welkom op camping De Bosrand (http://campingdebosrand.nl/) in Sint Geertruid in Zuid Limburg.Bij de camping is een eetcafé. De Wereldfietsers staan op de bovenweide (met uitzicht over de Limburgse heuvels).
Kosten camping: EUR 9,30 p/p (zelf aanmelden en betalen). Het parkeren van de auto kost EUR 2,70 per dag.

Zaterdag 15 april
We fietsen vanaf de camping naar station Eijsden om daar de nieuwe deelnemers op te pikken. We fietsen dan door de Voerstreek en natuurpark de Hoge Venen-Eifel naar Simmerath aan de Rursee en verblijven op camping Rursee (http://camping-rursee.de/). De route is circa 77 kilometer met ruim 800 hoogtemeters. Na de Voerstreek gaat het over 40 kilometer geleidelijk omhoog van 150 meter naar 550 meter naar de Eifel. Het laatste stuk dalen we weer af naar de Rursee.
Kosten camping: EUR 9,50 p/p

Zondag 16 april
Op zondag fietsen we naar camping de la Gileppe (http://www.lagileppe.eu/) nabij Jalhay. Er is keuze uit meerdere routes:
Een korte variant van 52 km met 570 hoogtemeters over het hoge veen en door het Osthertogenwald, langs de Stausee Eupen, Eupen en Lac de la Gileppe.
Een variant van 68 km met 950 hoogtemeters: langs het kronkelende riviertje de Rur gaan we naar Monschau en fietsen daarna door het natuurpark de Hoge Venen naar Jalhay. Voor de liefhebbers: je kunt de route nog uitbreiden tot 88km door eerst een rondje langs de Rursee te maken.
Bij de camping is een café en restaurant (voor menu zie de site van de camping).
Kosten camping: EUR 9,30 p/p

Maandag 17 april
We maken nog een mooie tocht door het Westhertogenwald en volgen een stuk van de Ravel39 en komen bij Epen weer in Zuid-Limburg en eindigen bij camping de Bosrand. De afstand is 60 km met 500 hoogtemeters, zodat we tijdig terug zijn.

Als je aan deze tocht wil deelnemen verzoek ik je hiervoor aan te melden. Graag bij de aanmelding het volgende opgeven:
- je naam
- of je vrijdag al wil kamperen
- je lidmaatschapsnummer van de Wereldfietser

Wil je aanmelden? Stuur dan een mailtje met bovenstaande gegevens naar fredkok58@gmail.com

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Rene Ester schreef:Weet iemand vanaf wanneer ik me aan kan melden?
René Ester
Vanaf nu bij Fred Kok: fredkok58@gmail.com
dag Allemaal
Ik ben een nieuw lid en wil graag deelnemen aan deze reis .... maar, ik ben Ierse en mijn Nederlandse zou wel beter zijn. Is dat een probleem? Maar ik kan fietsen! :-)
Groetjes
Frank
Hallo Frank,
Zo te lezen is jouw Nederlands beter dan het Iers van de meeste Wereldfietsers.
Als je het weekeinde nu eens begint met een paar leuke moppen over Engelsen te vertellen dan mag je vast mee :D. Rik.
Bedankt, Rik, maar GoogleTranslate is mij beste vriend!
Zijn er meer fietsers die zich aangemeld hebben?
Yep, ik fiets mee!
Mijn plan is om vrijdag in Eijsden te kamperen (fiets vanaf Eindhoven, dus wie mee wil fietsen, stuur maar een PB). Zaterdag fiets en kampeer ik mee, zondag vertrek ik naar familie die in de Eifel woont en maandag kampeer ik weer in Eijsden en fiets dan dinsdag weer naar huis.
Vicky
Zaterdag wil ik met Corrie vanaf een ander beginpunt via de Vennbahn naar de Rursee fietsen. Zondag en maandag gaan we dan verder met de appeltaart- en bitterballengroep (al valt het vast niet mee om deze gerechten in de Ardennen te vinden; vorig jaar was de rabarbertaart geen slecht alternatief).

Afbeelding
Wij zijn er ook bij. Vrijdag fietsen we een rondje Zuid-Limburg en overnachten we bij de Bosrand.
De rest van het weekend rijden we de route mee.
Tot volgende week. Tim & Marly.
Ik ben er ook bij en ben nieuw binnen deze vereniging. Ik overweeg om vrijdag vanaf Roermond naar de camping te fietsen.
Ik fiets ook mee. Ik vertrek donderdag vanuit Vleuten.
Helaas moet ik elders aanwezig zijn. Ik wens iedereen veel plezier. Vertrekken vanaf camping de Bosrand is altijd een genot. En dan kamperen aan de Rursee.
Ik kom ook, vertrek morgen al en neem de LF7 Oeverlandroute. Twee keer campinkje met binnenruimte voor s avonds.
Alle superlatieven waren dit weekend van toepassing: ijskoud, zeiknat, loeizwaar, tegek-gezellig, slakkig langzaam en loeihard, steile klimmen en diepe dalen in een prachtige route. Het lot was ons gunstig gezind, we leven nog en zijn trots op onszelf. De laatste kilometers scheen de zon. Bedankt Fred.
Jos