Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Amsterdam, 1 november 2017 - Forum Wereldfietser

Rondje Amsterdam, 1 november 2017

Ieder eerste woensdagavond van de maand fietsen we een Rondje Amsterdam. Vertrek om 19.00 uur vanaf de Berlagebrug.
De gedachte om in het donker te fietsen schrikt sommige mensen af, maar dat is echt niet nodig. We fietsen in een rustig tempo over fietspaden en auto-luwe wegen in Amsterdam en omgeving.
Onderweg of na afloop drinken we i.h.a. gezellig nog wat samen. Tussen 21.00 en 22.00 uur zijn we weer terug.

Iedereen is van harte welkom. Aanmelden vooraf is niet nodig. Heb je een idee voor een mooie route of bestemming, kom er gerust mee. De komende maanden fietsen we weer in het donker, dus zorg voor goede verlichting en opvallende kleding. Overweeg het dragen van een helm.

Noteer vast de volgende Rondjes Amsterdam: 1 november, 6 december, 3 januari, 6 februari, 7 maart en 4 april. Twijfel je nog, lees dan eens de verslagen van vorige Rondjes of probeer het gewoon een keertje.
Vanavond weer een gezellig Rondje Amsterdam. Het weer is prima. Let op dat we in het donker fietsen, dus zorg dat je opvalt en je verlichting in orde is.
Heb je een idee voor een Rondje; kom er gerust mee. Zo niet, dan hobbel je maar lekker achter me aan. Er is altijd nog wel een onontgonnen stukje te vinden.
Tot vanavond.
Soms heb je in het najaar van die avonden die, behoudens de kleur van de boombladeren, verder in niets doen denken aan de herfst. Vanavond was zo’n avond. Bijna geen wind, bepaald niet koud, twee merels (ik dacht dat ze al vertrokken waren) die naar elkaar roepen. Een waterig maantje staat aan de hemel.
We wachten nog even met vertrek omdat de Berlagebrug open gaat en talloze fietsers voor de slagbomen aan de overzijde moeten wachten. Wanneer we compleet zijn wringen we ons door de drukte heen en kronkelen met de Amstel mee zuidwaarts. Na Ouderkerk doen we nog een stukje Ronde Hoep om vanaf de Stokkelaarsbrug verder het riviertje de Winkel te volgen tot Loenersloot. Na een grindpaadje langs een aantal woonarken en een klaphek komen we onverhard te rijden. De schapen kijken verstoord op wanneer we ze passeren. Ik op mijn beurt kijk verstoord op wanneer ik een lekke voorband blijk te hebben. Hoezo ‘onplatbaar’? Een stukje ijzerdraad steekt uit de buitenband. In het donker friemel ik een nieuwe binnenband om mijn voorwiel. Na weer een klaphek komen we op een B-weggetje dat bij het Amsterdam-Rijnkanaal uitkomt. We volgen het kanaal in noordelijke richting tot het gemaaltje en slaan af, onder het spoor door naar Café-Restaurant ‘de Punt’ voor een kop koffie. Het is er warm en gezellig. Een stel mannen aan de bar, hoewel niet geheel nuchter, overlaadt ons met complimenten voor zoveel sportiviteit in de nachtelijke uren. We vervolgen hierna onze weg via de Zuwe en een stukje A2 om dwars door een bungalowparkje weer langs de Angstel uit te komen. Een lichtvlek aan de hemel wijst ons verder de weg terug naar Amsterdam. Het was weer een ouderwets gezellig fietsavondje.