Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Carnavalstocht 2018: 9 - 13 februari, Brabant - Forum Wereldfietser

Carnavalstocht 2018: 9 - 13 februari, Brabant

Het is nog maar een paar dagen voordat het de elfde van de elfde is, dus het zuiden van het land begint zich alweer klaar te maken voor carnaval. Natuurlijk hoort daar de carnavalstocht van de Wereldfietser bij, en zoals gebruikelijk is deze van vrijdagavond tot dinsdag, maar het is altijd mogelijk om minder dagen mee te fietsen.

Schrijf dus vast in je agenda: Carnavalstocht Wereldfietsers, 9 tot en met 13 februari 2018

Ik ben bezig om weer een aantal mooie campings te vinden, zo veel mogelijk met binnenruimte. Wanneer dat gelukt is zal ik de routes gaan maken. Wat al wel zeker is, is dat het weer een Brabantse editie van de carnavalstocht wordt.

Wanneer ik meer informatie heb zal ik dat hier neerzetten.

Alaaf!
Alaaaaaaf! Ik ga mee.
Onder begeleiding van niemand minder dan Prins Marc dun Urste :lol: :lol: :lol:
De informatie voor de carnavalstocht 2018

Op vrijdag 9 februari verzamelen we op camping 'Onder de dijk' in Stampersgat. Hier kan je je eigen potje koken. Let op, Stampersgat heeft geen supermarkt en geen eetgelegenheden. De camping heeft een heerlijke verwarmde binnenruimte.

Wil je op vrijdag ook al een kort stukje fietsen? Dan kan je ook om 12:00 uur op station Dordrecht staan, vanaf daar fietsen we in omgeveer 50 kilometer naar Stampersgat.

Op zaterdag 10 februari vertrekken we om 10:00 naar station Roosendaal, waar we om 11:00 samen met de deelnemers die op zaterdag beginnen richting Lille in België fietsen. Aldaar overnachten we op 'Verblijfpark De Brem, waar een cafetaria op de camping open is.

Op zondag 11 februari gaan we dan door naar Oisterwijk, waar we onze tentjes opzetten op natuurkampeerterrein 'Morgenrood'. Ook daar kunnen we binnen zitten, want de camping ligt bij een natuurvriendenhuis. Als je op zondag weer naar huis gaat, kan je de trein in Oisterwijk nemen.

Maandag 12 februari fietsen we naar Aarle-Rixtel om op ecofarm 'De Biezen' lekker van het kampvuur te genieten. Hiervandaan is station Helmond nog 8 kilometer fietsen, maar de echte carnavalsfietsers zetten natuurlijk hier hun tent op.

Tenslotte hebben we nog een mooie fietsdag op dinsdag 13 februari, dan gaan we naar Nijmegen waar we eventueel onder het genot van een drankje afscheid van elkaar nemen.

---

Ik ben nog bezig om de definitieve routes te maken, die komen later in dit draadje te staan. De routes zullen rond de 60 tot 70 kilometer per dag zijn, zodat we lekker rustig aan kunnen fietsen en tijd hebben om ergen een kopje koffie te drinken en/of wat te eten. De horeca onderweg zal - zoals altijd - terplekke opgezocht worden. Het is carnavalstijd, en lang niet alle horeca is overdag geopend. Zodra de routes af zijn zal ik ook uitzoeken welke supermarkten langs de route geopend zijn.

Aanmelden

Wil je ook meefietsen? Stuur dan de volgende gegevens naar carnaval[at]omzwerving[punt]nl:

* Je naam
* Je lidmaatschapsnummer van de Wereldfietser (of 'introducee' als je nog geen lid bent)
* Je e-mailadres zodat ik de laatste informatie kan sturen
* Je telefoonnummer voor als er last-minute nog wijzigingen zijn
* Welke dag en waar je aanhaakt
* Welke dagen je kampeert

Tot in februari, alaaf!
Hierbij de routes in GPX-formaat voor op de GPS. Ik heb ze, net als andere jaren, niet op een andere manier beschikbaar. Ze zijn geïnspireerd op de knooppuntnetwerken, maar ik heb ze enigszins aangepast zodat we minder langs drukke wegen komen en zodat we langs supermarkten komen.

Het kan zijn dat de genoemde supermarkten met carnaval toch dicht blijken te zijn, korte tijd voor de tocht zal ik de hiernaar bij de supermartken informeren. Het kan dus zijn dat er nog wat wijzigingen komen.


http://misc.vanglabbeek.net/wf/wf_carnaval_2018.gpx
of als zip-bestand: http://misc.vanglabbeek.net/wf/wf_carnaval_2018.zip
Winterslaapzak gescoord dus ik ga mee
V Van Rotterdam schreef:
do 04 jan, 2018 16:02
Overnachten op Zaterdag 10 Februari:

Hoi alle,
Wil iemand met mij een "holiday home" delen op Verblijfpark De Brem op Zaterdag 10 Februari? Ik heb eentje voor 3 personen gehuurt voor total 70 euro per nacht.
Als je een bed in de holiday home wil, dan stuur mij een e-mail: <e-mailadres op verzoek van eigenaar verwijderd>

Gr. Vildana :D
Ik geef een voorkeur aan een tent, maar als het weer zodanig is dat een holiday home comfortabeler is doe ik graag mee. Ik laat het dus van het weer afhangen. Dus als er anderen zijn die sowieso in het holiday home willen dan moet je die plekken maar gewoon vergeven.

Groet,
Ruud
Ik heb me ook aangemeld, wel met voorkeur voor redelijk weer dus als het kan bestel ik dat erbij :D
Het is nog onduidelijk of het cafetaria op de camping van zaterdag open is. Ik wil een restaurant in Lille (Vlaanderen) reserveren voor die dag. Daarvoor denk ik aan een van de volgende restaurants, met beide de hoofdgerechten rond de 20 euro.

http://www.achtstezaligheid.be/
http://www.brouwketel.be

Wil je zaterdag ook uit eten gaan, laat me dat dan bij je aanmelding weten zodat ik kan reserveren.
Ik ben ook van de partij, en slaap in mijn tentje. Winterslaapzak mee.
Moet goed komen.
Afgelopen winterfietstocht verliepen overnachtingen ook goed 8)
Als je slaapzak een comfort temperatuur heeft van 0 graden kan je het nog koud krijgen

Zag net in weer online dat het zelfs min 1 kan worden.

Mario
Restaurant http://www.brouwketel.be is gereserveerd. Mocht je nog meewillen met de carnavalstocht en mee willen eten, dan wil ik dat graag uiterlijk zondag 4 februari horen. Dit in verband met het definitief maken van de reservering; het is die dag druk in het restaurant.

We krijgen een kaart met 4 voor- en 4 hoofdgerechten waar we uit kunnen kiezen.

Alaaf!
Misschien een rare vraag.

Ik las net op weer online dat het op 9/2 in stampers gat in de nacht -6 wordt.

Worden er ook wel eens door omstandigheden fietstochten geannuleerd door bv extreme weerrs omstandigheden.

Vorige week bv waren er enorme wind vlagen. :

Gisteren kocht ik bij de fietsvakantiewinkel een nieuwe slaapzak met een comfort temperatuur van -5. Dus ik ben van de partij :D

Mario
In februari 1953 is de Carnavalstocht door Zeeland geannuleerd, en ik kan me nog herinneren dat in 1600 de midzomertocht langs de kust van België niet doorging in verband met spanningen bij Nieuwpoort. Maar zolang de weersomstandigheden niet slechter zijn dan die tijdens de wintertocht van 2015 (weggewaaide tenten, gebroken tentstokken, verregende slaapzakken, (bijna) van de weg geblazen fietsers, pontjes die niet voeren en een behoorlijk aantal afhakers onderweg) valt het allemaal wel mee. En bovendien: -6, dat is eerder extreem warm in februari.... :lol:
Ik ga ook mee! Hoezee!
Komen we zaterdag of zondag nog langs Gent :D :lol: :roll: ? Daar schijnt de Fiets- en Wandelbeurs te zijn dit weekeinde.
Als je geen richtingsgevoel hebt fiets je er misschien wel langs. In elk ander geval niet.
Marc: De camping van vrijdag is vanaf januari 2018 alleen toegankelijk voor campers op verharde ondergrond lees ik op de site. Hebben we daar nog last van, of heb jij nog plek met gras kunnen regelen? Anders neem ik m'n rotsharingen mee :lol: :lol: :lol:
Ik ga er vanuit dat het gras nog gewoon beschikbaar is en dat ze dat niet met oud-en-nieuw hebben weggehaald. Ik heb eerder contact gehad met de eigenaars en ze weten dat we komen.
En voor de zekerheid maar even gebeld, we zijn gewoon welkom. Ze willen alleen geen families met caravans meer, maar trekkers kunnen gewoon kamperen.