Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Paaskamp 2018 Nrd Brabant - Forum Wereldfietser

Paaskamp 2018 Nrd Brabant

Paaskamp 2018
Voor de paastocht van dit jaar zakken we deze keer af naar het Zuiden.
We fietsen voor een groot deel door het Brabantse land, maar nemen ook een klein stukje van Limburg en België mee.
Het is een route met voor elk wat wils, soms uitdagend over smalle paadjes, soms over harde zandstroken, maar zeker ook over fraaie fietspaden en rustige landbouwweggetjes.
De route is geheel nagereden en ik kan zeggen dat we een door een gevarieerd landschap fietsen. We passeren diverse natuurgebieden zoals de Deurnese Peel, de Asbroekerheide, het Leudal, de Tungelerwallen, de Kempen, het Landgoed De Utrecht, de Neterselse Heide, de Landschotse Heide en Landgoed Baest.

Programma
Goede Vrijdag 30 maart
Voor degenen die vrijdag arriveren. We verzamelen op:
Camping De Koehorn, Hornveld 30, 5754 PS in Deurne.
De kosten bedragen: kleine tent € 2,50, persoon 2,50 en toeristenbelasting 1,40 incl. douchen.
Totaal: € 6,40.

Zaterdag 31 maart
We vertrekken om 09.00 u vanaf de camping naar station Deurne om daar de laatste fietsers te verwelkomen. Uiterlijk 09.30 u vertrekken we vanaf station Deurne richting Stramproy. De afstand op deze dag is 86 km. We fietsen door de Mariapeel. Na 16 km is de eerste smalle passage; uitdagend door een mooi landschap. De koffiepauze is (iets aan de late kant) in Heythuysen. Van daaruit vertrekken we richting Wessem, gelegen aan de linkeroever van de Maas.
Bij Thorn, het Witte stadje, gaan we de grens over naar Molenbeersel en fietsen we een stukje door België. We eindigen deze dag in Stramproy. Daar kun je boodschappen doen.
We overnachten op:
Camping Molenbroek, Molenbroek 15 in Stramproy.
De kosten bedragen: kleine tent € 2,50, persoon 3,00 en toeristenbelasting 1,40 incl. douchen.
Totaal: € 6,90.

Zondag 1e Paasdag
We vertrekken om 09.30 u richting Lage Mierde. De afstand op deze dag is 74 km.
Een deel van de route loopt over Belgische grondgebied: we fietsen langs het Kanaal Bocholt-Herentals en door het Natuurpark Plateaux-Hageven. Na 35 km hebben we een koffiepauze in Luyksgestel. Daarna kruisen we door diverse bospercelen in het natuurlandschap van de Kempen en Peelse Heide. In de plaats Bladel zijn er diverse mogelijkheden om boodschappen te doen. Mocht je geen zin hebben om te koken dan kun je terecht bij Hof Cleyn in Lage Mierde, waar Ron en Cobie in hun Brabantse huiskamer gerechten serveren uit eigen keuken.
We kamperen op:
Camping De Vinkenhei, Beenakkersweg 5, 5094 EN in Lage Mierde.
De kosten bedragen: kleine tent € 2,50, persoon 2,50 en toeristenbelasting 1,40 incl. douchen.
Totaal: € 6,40.

Maandag 2e Paasdag
We vertrekken 09.30u terug naar Deurne. De afstand op deze dag is 80 km.
We passeren als eerste het Landgoed De Utrecht, daarna de Neterselse- en Landschotse Heide.
Na 25 km komen we de bossen uit en is er een mogelijkheid voor een koffiepauze vlakbij de kerk in Middelbeers. Daarna rijden we door het mooie stadje Oirschot met zijn leuke terrasjes en het gezellige marktplein. Van daaruit rijden we langs Best, waar je eventueel eerder af kunt steken naar het station. De anderen vervolgen de route via Son en Breugel, Aarle Rixtel terug naar Deurne.
Bij alle campings is er een binnen verblijf. Het afrekenen voor de camping verloopt via mij.
Gezien Pasen vroeg in het jaar valt, kan het weer ons eventueel parten spelen. Hou het weerbericht in de gaten en zorg ervoor dat je warme kleding meeneemt.

Aanmelden: ton-windt@kpnmail.nl

Groet, Ton Windt
Dag Ton,

Is het ook mogelijk de gps tracks als gpx file te downloaden?
De tracks staan bij het bericht onder Activiteiten:
https://www.wereldfietser.nl/activiteit/paastocht-2018
Dag Rob,

Heb ik gezien, maar dat is een xml bestand en geen gpx
Een gpx-bestand is xml. Misschien helpt het als je het bestand eerst opslaat?

EDIT: ik heb even wat aangepast. Het bestand zou nu automatisch als gpx-bestand herkend moeten worden.
Sorry hoor, ik wil niet vervelend doen, het is niet de eerste keer dat ik gpx files download, maar als ik op deze link klik is er geen gpx file die ik kan downloaden maar een gigantische lijst met tekst waar zo te zien al de coördinaten van de waypoints onder elkaar staan. Ik kan daar niets mee.
maar als ik op deze link klik is er geen gpx file die ik kan downloaden maar een gigantische lijst met tekst waar zo te zien al de coördinaten van de waypoints onder elkaar staan. Ik kan daar niets mee.
Nu niet meer hoor:
Paaskamp.JPG
Zojuist wederom geprobeerd maar ik blijf na downloaden een tekstfile zien. Een normale GPX-file zou fijn zijn.
Mijn plaatje is toch echt een afbeelding van deze gpx-bestanden ( https://www.wereldfietser.nl/activiteit/paastocht-2018 ) die na download direct in Basecamp zijn gelezen. ..
Ik kwam er ook niet direct uit, maar uiteindelijk wel. Je moet op de link naar het bestand gaan staan en dan met je rechtermuisknop klikken en dan selecteren "Link opslaan". Zo is het mij gelukt, dus hoop dat het jou dan ook lukt!
Oké, dat werkt. Bedankt!
Bij mij ook gelukt, mooi, samen komen we er wel uit!
Fijn dat ik jullie kon helpen. Ik zat er ook even mee te worstelen :D . En dan tot ziens op de Paastocht. Ik ben benieuwd, want ik mijn eerste Wereldfietserweekend.
Een GPX-bestand is niet meer en niet minder dan...
Ronald van der Perk schreef:
wo 14 feb, 2018 17:32
... een gigantische lijst met tekst waar zo te zien al de coördinaten van de waypoints onder elkaar staan.
Dus opslaan en openen in Basecamp of wat je maar gebruikt. Die tovert al die coördinaten om in een mooi lijntje op je scherm.
Hoe geraken we best met de trein tot het vertrekpunt?
Voor degene die met de trein op vrijdag 30 maart naar het Paaskamp komen.
Deurne heeft een treinstation.
Op het traject A'dam Zuid - Deurne wordt op vrijdag 30 maart niet aan het spoor gewerkt en het is in 1.39 uur te doen zonder overstappen.
Vanuit de andere hoeken van het land heb ik niet onderzocht.
Loes
nicolevelo schreef:
zo 11 mar, 2018 18:37
Hoe geraken we best met de trein tot het vertrekpunt?
Ha die Nico,
Bedoel je vanuit Vlaanderen?
bert sitters schreef:
zo 11 mar, 2018 19:49
nicolevelo schreef:
zo 11 mar, 2018 18:37
Hoe geraken we best met de trein tot het vertrekpunt?
Ha die Nico,
Bedoel je vanuit Vlaanderen?
Yep.
Gevonden : via Roosendaal - Den Bosch - Deurne
Leuk zou zijn als er een lift is op de perrons van deze stations...
Leuk zou zijn als er een lift is op de perrons van deze stations...
Volgens mij zijn op de meeste stations in Nederland liften en deze zijn groot genoeg voor de fiets. Op kleine stations kun je soms zo van het perron naar straatniveau rijden. De uitdaging is eerder om de lift te vinden en of hij snel genoeg is voor de overstap. In Den Bosch hebben ze in elk geval ook roltrappen en dat werkt ook altijd prima voor mij.
En je mag alleen voor 16 uur en na 19 uur in de trein met je fiets op weekdagen!