Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kampeerweekend ALV 20 -22 april in Bunnik - Forum Wereldfietser

Kampeerweekend ALV 20 -22 april in Bunnik

Op 21 april is de Algemene Ledenvergadering Utrecht. Deze vergadering is erg belangrijk vanwege de wijzigingsvoorstellen van ons reglement.
je hoeft niet speciaal naar Utrecht te komen om alleen maar te vergaderen, want er is ook een kampeerweekend in Bunnik op ongeveer 10 km van de Dom waar wij vergaderen in het UCK pal tegenover de Domtoren. Ooit bezongen door Rijk de Gooyer https://www.youtube.com/watch?v=36lvc__mB3A
We hebben een leuke plek gevonden op camping de Boomgaard op het groepsterrein Gieser Wildeman, genoemd naar een sloofpeer. Inderdaad we staan onder de perenbomen. Normaal staan de fruitbomen in het weekend rond 21 april in bloei, maar dit jaar is het nog maar de vraag vanwege het kille weer. Blijft dus spannend

Programma

Vrijdagmiddag 20 april:
Aankomst. 's Avonds gezellig onder elkaar. We kunnen een vuurschaal regelen.

Zaterdag 21 april:
10 uur vertrek voor een toeristische fietstocht langs de Kromme Rijn, Fort Rijnauwen, het Rietveldhuis naar de Dom. Op 200 meter van de Dom is de bewaakte fietsenstalling Zadelstraat https://www.u-stal.nl/locaties-fietsens ... adelstraat
Na de vergadering terug naar de camping. Lekker kokkerellen in de natuur en 's avonds gezelligheid rond de vuurschaal,

Zondag 22 april:
Lekker stukkie fietsen en weer naar huis.

Camping de Boomgaard is niet ver van het centrum van Bunnik met alle voorzieningen. Ook vlakbij het NS-Station. Zie: www.buitengoeddeboomgaard.nl
Zie voor de locatie: https://www.google.nl/maps/place/Parall ... 4d5.199532

De kosten zijn € 9,- per persoon per nacht, inclusief warme douches.
Opgeven: activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt)nl
Om de agenda van de ALV te lezen moet je ingelogd zijn en bekend zijn als lid van de vereniging bij de forum beheerders. Zie ook viewtopic.php?f=6&t=16677
Dan kun je de uitnodiging lezen die hier staat viewtopic.php?p=301777#p301777
De stemming gaat over;
- Voorstel opname partnerlidmaatschap in reglement
- Voorstel opname criteria Wereldfietseractiviteiten in reglement
Het huidige reglement kun je hier vinden. https://www.wereldfietser.nl/statuten
Niet ver van de camping is in Fort Vechten het museum Hollandse Waterlinie. In dit museum krijg je goed beeld van deze euwen oude linie, die vooral kon functioneren door stroken land onder water te zetten. Je maakt kennis met het leven van de soldaten in de forten.
https://waterliniemuseum.nl/
Let op! De fietsensstalling aan de zadelstraat is niet heel ruim en de stallingen in Utrecht geliefd.

Redelijk in de buurt is de stalling bij het stadhuis:
Fietsenstalling Utrecht Stadhuis

Adres en telefoon
Korte Minrebroederstraat 2
3512 GG Utrecht

Of je gaat in de grootste stalling van de wereld staan:
http://jefietswilnooitmeeranders.nl/stationsplein/
De weersverwachtingen voor Utrecht zijn uitstekend. Er is een goede kans dat fruitbomen in bloei staan. Graag geven wij tijdig aan de camping door hoeveel Wereldfietsers we mogen verwachten. Aanmelden kan via activiteiten(apenstaartje)werelfietser(punt)nl
Helaas zijn erg geen aanmeldingen voor dit kampeerweekend. Er is dus besloten om dit kampeerweekend te annuleren.
Slecht nieuws voor de ALV
Belle, hoezo was de vuurschaal de reden je niet op te geven voor dit weekend? (ik ben gewoon nieuwsgierig!)
Ik dacht als zoiets. Had afgelopen weekend nog een discussie met iemand over de gevaren van asbest, terwijl hij vrolijk in een zwaar rokend vuurtje stond te poken. Wordt nog een lange strijd om het gevaar van open (rokend) vuur tussen de oren van onze medeburgers te krijgen!
Het stoken van hout is net zo CO2-neutraal als het stoken van olie: wat je er in stopt, komt er ook weer uit. Dus het enige wat helpt is minder stoken.
Belle schreef:
vr 20 apr, 2018 10:38
Ronald van der Perk schreef:
do 19 apr, 2018 13:48
Slecht nieuws voor de ALV
Of de vuurschaal. Dat was voor mij de reden om me niet op te geven.
Beste Belle, is dit de enige reden om niet deel te nemen aan het kampeerweekend? En heb je nog overleg gehad met de organisatie om eventueel af te zien van het gebruik van de vuurschaal, gesteund door je aangedragen argumenten?

Ik probeer het te begrijpen. Op je website lees ik namelijk geen enkel weerwoord over de milieubelasting die vliegreizen met zich meebrengen: https://kampeerwijzer.com/vervoermiddelen/vliegtuig/

Als je kijkt naar welke milieubelasting men veroorzaakt met een fietsvakantie voor een periode van 3 weken in bijvoorbeeld India of Nepal met 2 personen, dan is dat met een uitstoot van 4.150 kg CO2 vrijwel net zoveel als de uitstoot voor het jaarlijkse energiegebruik (gas en stroom) van een gemiddeld huishouden. Deze is namelijk 4.160 kg CO2
Zie: https://advies-op-maat.milieucentraal.n ... 0}&small=0

Over het stoken van hout in bijvoorbeeld de tuin zijn hier handige tips te vinden: https://www.milieucentraal.nl/in-en-om- ... n-de-tuin/

Zelf kan ik helaas niet deelnemen aan zowel het kampeerweekend als de ALV wegens andere activiteiten en verplichtingen in de buitenlucht, waarbij ik me ofwel per fiets, ofwel te voet, ofwel per elektrisch aangedreven automobiel verplaats (als het echt niet anders kan).

Het punt wat je aandraagt vind ik overigens wel een terecht punt om bij stil te staan, maar zou het vooral bespreekbaar willen maken.
Edwin,

Milieubelasting is niet gelijk aan CO2-uitstoot en natuurlijk is vliegen hartstikke slecht voor het milieu. Deze discussie moet gevoerd worden, maar wat mij betreft zonder opgeheven vingertje.
Bert van Sprang schreef:
vr 20 apr, 2018 12:46
Edwin,

Milieubelasting is niet gelijk aan CO2-uitstoot en natuurlijk is vliegen hartstikke slecht voor het milieu. Deze discussie moet gevoerd worden, maar wat mij betreft zonder opgeheven vingertje.
Ik begrijp je opmerking niet. Uiteindelijk heeft CO2 uitstoot wel degelijk een belastende invloed op het milieu.

Mijn bericht sluit ik niet voor niets af met: "Het punt wat je aandraagt vind ik overigens wel een terecht punt om bij stil te staan, maar zou het vooral bespreekbaar willen maken".

De vraag is wie hier nu het vingertje opheft, Bert.
Edwin,

Ik hef inderdaad een vingertje op als milieubelasting gelijkgesteld wordt met CO2-uitstoot, een fout die mijnsinziens de laatste tijd te veel gemaakt wordt. De uitstoot van CO2 is volgens mij namelijk niet milieubelastend, wel de uitstoot van teveel CO2, oftewel meer als kan worden opgenomen. Zoals Belle hierboven al aangaf komen er bij ongecontroleerde verbranding schadelijke stoffen vrij zoals grofstof, BENZEEN, DIOXINE, BENZO (a) PYREEN, BENZO (k) FLUORANTHEEN ultra fijnstof, PAK’s, koolmonoxide etcetera. Voor de CO2-uitstoot maakt het overigens niet uit of het stuk hout ligt te rotten in het bos of verbrand wordt op een kampvuur. Beter zou zijn het hout gecontroleerd te verbranden voor de opwekking van energie en de uitstoot van de hierboven genoemde schadelijk stoffen zo veel mogelijk te voorkomen.
Bert van Sprang schreef:
vr 20 apr, 2018 13:40
Edwin,

Ik hef inderdaad een vingertje op als milieubelasting gelijkgesteld wordt met CO2-uitstoot, een fout die mijnsinziens de laatste tijd te veel gemaakt wordt.
Beste Bert, we beginnen nu wel erg off topic te worden :roll: . Maar goed, als je mijn post leest zie je nergens staan dat ik milieubelasting gelijkstel met CO2-uitstoot. Dus haal je vingertje maar weer snel naar beneden.

Wel is het zo dat een teveel aan CO2 uitstoot een belasting voor het milieu is.
(en ja, het woordje "teveel" ontbrak in mijn vorige post... maar hebben we ooit een tekort aan CO2-uitstoot gehad de laatste jaren?)

Verder kan ik het standpunt van Belle aangaande open houtvuren en de schadelijke gevolgen daarvan goed begrijpen en vind ik het goed om kritisch te zijn over het ongecontroleerd verbranden van hout, louter voor de gezelligheid, maar probeer daarentegen ook te begrijpen dat er geen kanttekening geplaatst wordt op haar website aangaande het reizen per vliegtuig. En dat is geen opgeheven vingertje... Wellicht heeft zij daar namelijk net zulke steekhoudende argumenten voor als bij het ter discussie stellen van het ongecontroleerd verbranden van hout. En daar ben ik dan toch een beetje benieuwd naar.
Belle schreef:
vr 20 apr, 2018 10:38
Of de vuurschaal. Dat was voor mij de reden om me niet op te geven.
Ja voor mij ook. Een vuurschaal. Pfoei. Een fik moet lekker groot zijn met lekker veel rook die af en toe in je ogen prikt zodat je weer weet dat je leeft. Waarbij je weer lekker ontspant zodat je niet voortijdig sterft door de stresssssss. Met al dat zout en die suiker en het fijnstof door dieselgate zou je haast vergeten wat echt genieten is, met een goede plastic beker huiswijn bij een smeulend vuur, heerlijk! Echt jammer dat het kamperen niet doorgaat.

Zullen we in dit draadje weer gewoon on-topic gaan en deze discussie voortzetten in de rubriek kletspraat? (Waarmee ik niet wil suggereren dat er hier kletspraat wordt verkondigd, maar wel dat die rubriek een juiste keuze is voor deze gesprekken).
Bert van Sprang schreef:
vr 20 apr, 2018 13:40
Ik hef inderdaad een vingertje op als milieubelasting gelijkgesteld wordt met CO2-uitstoot, een fout die mijnsinziens de laatste tijd te veel gemaakt wordt. De uitstoot van CO2 is volgens mij namelijk niet milieubelastend, wel de uitstoot van teveel CO2, oftewel meer als kan worden opgenomen. Zoals Belle hierboven al aangaf komen er bij ongecontroleerde verbranding schadelijke stoffen vrij zoals grofstof, BENZEEN, DIOXINE, BENZO (a) PYREEN, BENZO (k) FLUORANTHEEN ultra fijnstof, PAK’s, koolmonoxide etcetera.
Op zich heb je gelijk aan het niet gelijk stellen, maar ik kan me niet voorstellen dat vliegen alleen maar zuivere CO2 oplevert (zou wel heel schone verbranding zijn). Wat dat betreft komen er bij vliegen ook veel andere foute stoffen vrij, wat dat betreft heeft Edwin wel gelijk dat vliegen gewoon zwaar milieuvervuilend is.
Bert van Sprang schreef:
vr 20 apr, 2018 12:23
Het stoken van hout is net zo CO2-neutraal als het stoken van olie: wat je er in stopt, komt er ook weer uit. Dus het enige wat helpt is minder stoken.
Als je een vuurtje stookt van zelf gesprokkeld hout dat op de nominatie stond om te gaan rotten in het bos waar je het sprokkelt - dat is wat er normaal gebeurt - dan komt de CO2 van dat hout door het kampvuur alleen maar een jaar of 1 à 15 eerder vrij. Dat is toch een stuk beter dan het stoken van olie.
Bert van Sprang schreef:
vr 20 apr, 2018 12:20
Wordt nog een lange strijd om het gevaar van open (rokend) vuur tussen de oren van onze medeburgers te krijgen!
Bij het roken van sigaretten/sigaren/pijpen heeft dat inmiddels een halve eeuw gekost (eind jaren 60 leerde ik op de lagere school al van mijn stevig rokende meesters dat roken erg ongezond was ;-)).

Inmiddels hebben we elk seizoen wel een discussie over het al dan niet afschaffen van iets dat volgens de ene groep écht niet meer kan, terwijl de andere groep dreigt met een volksoproer als hun mooie traditie om zeep geholpen dreigt te worden. In het najaar gaat het over Zwarte Piet, in de winter over het afsteken van vuurwerk, dit voorjaar hebben de paasvuren hun onschuld verloren en met de vakanties voor de boeg zullen we de komende weken weer worden gewaarschuwd hoe gevaarlijk het is om in de zon te fietsen. Voor de komkommertijd weet ik er ook nog wel een: barbecuen! Rook en vlees, twee grote kwaden verenigd in een zomerse traditie...

bert sitters schreef:
za 14 apr, 2018 07:29
Er is een goede kans dat fruitbomen in bloei staan. Graag geven wij tijdig aan de camping door hoeveel Wereldfietsers we mogen verwachten. Aanmelden kan via activiteiten(apenstaartje)werelfietser(punt)nl
Enkele dagen terug overwoog ik serieus om me voor dit weekend op te geven. Vergaderen is niet mijn hobby, maar als een vergadering niet onnodig lang duurt (al heb ik daar bij een crisissituatie, zoals anderhalf terug, wel begrip voor), en wordt 'verzacht' met leuke activiteiten, dan ben ik daar soms wel voor te porren. Ik ben dan wel weer opportunistisch genoeg om me pas een paar dagen van tevoren aan te melden, wanneer redelijk goed voorspelbaar is wat voor weer het wordt. Zeker als het een weekend is waarvoor geen 'nummerus fixus' geldt (zoals dit jaar met de Hemelvaarttocht wel het geval is).
Toen las ik dat het kamperen was afgelast wegens gebrek aan belangstelling. Ik zal toch niet de enige wereldfietser zijn geweest die de kat nog even uit de boom wilde kijken?
Als je fruit eet krijg je wormen
van veel wassen word je kaal
en als straks de bom zal vallen
nou dan gaan we allemaal
kattenharen zijn vergiftigd
geef geen zoentjes aan een hond
keer nooit je rug toe naar een homo
want dat zittie aan je kont

negers zijn heel vaak gevaarlijk
met een mes of een pistool
en kijk ook maar uit voor joden
ook al spelen ze mooi viool


als je scheel kijkt en de klok slaat
blijf je heel je leven scheel
als je zout morst krijg je ruzie
en betaal ik niet te veel
loop nooit onder langs een ladder
en op wijzen staat een jaar
en onder bomen staan bij onweer
dus schuilt een levensgroot gevaar

als je ouder wordt komt vanzelf de generatie kloof
en wie voekt gaat naar de hel
van masturbatie wordt je doof
WAT!!!
van masturbatie wordt je doof


vrijdag 13 blijft gevaarlijk
van veel lezen wordt je blind
trouw je met je achternichtje
krijg je een ongelukkig kind
als ik maar geen lekke band krijg
en stink ik niet uit me mond
ben ik niet te laat verzekerd
dokter, ben ik wel gezond?

van tomaten krijg je puistjes
van veel koffie wordt je rood
van sigaretten zieke longen
en van leven ga je dood
Iiieeell,,

en dat laatste is waar
das helemaal waar
het klinkt misschien wel lullig
maar toch is het waar
maar 't kan nog jaren duren
dus niet van dat bange

heb je angst voor morgen?
dan moet je vandaag gaan hangen!