Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Cursus GPS-navigatie via je Smartphone voor leden van de Wereldfietser - Forum Wereldfietser

Cursus GPS-navigatie via je Smartphone voor leden van de Wereldfietser

Cursus GPS-navigatie via je Smartphone (iPhone )

Na de succesvolle cursussen aan het einde van vorig jaar organiseert de Wereldfietser op 5 en 12 juni opnieuw twee cursussen: deze keer in Utrecht. Johan Blom is wederom de cursusleider.

Heb je nog niet eerder met GPS genavigeerd, of heb je al een GPS-apparaat, maar ben je er nooit echt vrienden mee geworden? Dan is het uitproberen van een offline navigatie-app op je smartphone een kleine stap om eens kennis te maken met de voordelen van Smartphone GPS-navigatie op reis.

Geen internet nodig
Met de juiste navigatie-app, waarbij je de landkaarten –offline– op je smartphone kunt zetten, is er onderweg geen mobiel internet nodig. Hierdoor spaar je in het buitenland de hoge internetkosten uit, en heb je geen last van slecht internet-bereik in afgelegen gebieden. (Bovendien kun je de smartphone in vliegtuigmodus zetten zodat de batterij een stuk langer mee gaat.)

Fietsen wordt nóg leuker!
Doordat je met GPS en digitale kaarten veel meer informatie over de omgeving hebt, zul je onderweg meer ontdekken waardoor het er spannender op wordt. Dwalen in plaats van verdwalen! Bovendien kun je onderweg heel makkelijk een bakker, supermarkt, camping, café of pinautomaat vinden.
Je leert: navigeren met de smartphone, downloaden van bekende fietsroutes, maken van eigen routes, weer- en schokbestendig bevestiging op het stuur, en het onderweg volhouden van de batterij.
Enkele dagen voor aanvang van de cursus krijg je huiswerk opgestuurd ter voorbereiding. (absoluut noodzakelijk, kost je meer dan een avond. Wie zich niet goed voorbereid, kan niet goed meedoen en houdt de cursus ernstig op)
Na afloop van de cursus krijg je het cursusmateriaal (pdf formaat), zodat je alles nog eens op je gemak kunt oefenen.

Praktische informatie
cursus iPhone, dinsdag 5 juni;
cursus Android, dinsdag 12 juni;
Het programma begint om 19:00 uur en duurt 3.5 uur .
De kosten bedragen € 30 per persoon.

Locatie
Snel fietsen
Amsterdamsestraatweg 414
3541 CX Utrecht
www.snelfietsen.nl

De cursus gaat door bij ten minste 4 aanmeldingen. Het maximaal aantal deelnemers bedraagt 8 personen.

Opgeven
Je kunt je opgeven via: activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt)nl
Vermeld je lidmaatschapnummer en de datum dat je wilt komen.
Inschrijving is pas geldig na ontvangst van betaling.

Je kunt vast kijken op de website van Johan Blom: gpsfietser.nl
De cursus iPhone op 5 juni is nu helemaal vol
Voor de cursus Android op 12 juni zijn nog vijf plaatsen.
Aanmelden bij: activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt)nl
Er zijn nog steeds plaatsen vrij voor Android op dinsdag 12 juni.
Ik heb mij opgegeven en betaald. Mijn vraag is of nog bevestigd wordt of ik ook op de lijst sta, en wanneer wordt informatie gegeven mbt de voorbereiding. Vriendelijke groet, Willem
Ik ben een digibeet die al jaren gebruik maakt van een GPS van MIO, maar ik kan geen routes er in downloaden. Is deze cursus daar ook geschikt voor? Sjaak
Nee, de cursus GPS-navigatie via je Smartphone gaat niet in op GPS-sen in het algemeen en ook niet op de MIO GPS. Geen idee of daar cursussen voor zijn.
Dag, zojuist opgegeven en betaald. M.v.g., Jeroen.
Ook de cursus van 12 juni is nu vol!

We denken aan nieuwe cursussen in het najaar. Deze keer weer op een andere plek in het land. Heeft iemand een suggestie? Graag naar activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt)nl