Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vooraankondiging Harskamperdennen 31 augustus - 2 september 2018 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Vooraankondiging Harskamperdennen 31 augustus - 2 september 2018

Bert van Sprang schreef:
wo 08 aug, 2018 19:57
Het zou jammer zijn als we Martin (en anderen) moeten missen omdat het aanmelden niet soepel verloopt!
Ik heb inmiddels per e-mail rechtstreeks contact met camping Harskamperdennen opgenomen.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 08 aug, 2018 20:55
Bert van Sprang schreef:
wo 08 aug, 2018 19:57
Het zou jammer zijn als we Martin (en anderen) moeten missen omdat het aanmelden niet soepel verloopt!
Ik heb inmiddels per e-mail rechtstreeks contact met camping Harskamperdennen opgenomen.
Antwoord van de leiding van Harskamperdennen ontvangen: het is niet aan hen om de inschrijvingen te regelen.
Heb nogmaals met Eventbrite geprobeerd en ik heb nu de tickets gedownload en uitgeprint! Maar geen rekening te zien om te betalen.... Tot ziens op 31 augustus, ik kijk ernaar uit! Ga straks de kampeerspullen van zolder halen, al sinds 2003 niet gebruikt.... En m'n bekende gele Giant moet nieuwe kogellagers in het traphuis hebben, want die kraken en piepen zo.
Zijn er al tracks van de routes beschikbaar.

Mario
Martin E. van Doornik schreef:
do 09 aug, 2018 12:14
Martin E. van Doornik schreef:
wo 08 aug, 2018 20:55
Bert van Sprang schreef:
wo 08 aug, 2018 19:57
Het zou jammer zijn als we Martin (en anderen) moeten missen omdat het aanmelden niet soepel verloopt!
Ik heb inmiddels per e-mail rechtstreeks contact met camping Harskamperdennen opgenomen.
Antwoord van de leiding van Harskamperdennen ontvangen: het is niet aan hen om de inschrijvingen te regelen.
Heb nogmaals met Eventbrite geprobeerd en ik heb nu de tickets gedownload en uitgeprint! Maar geen rekening te zien om te betalen.... Tot ziens op 31 augustus, ik kijk ernaar uit! Ga straks de kampeerspullen van zolder halen, al sinds 2003 niet gebruikt.... En m'n bekende gele Giant moet nieuwe kogellagers in het traphuis hebben, want die kraken en piepen zo.
De betaling staat ergens op de rechterzijde van eventbrite nadat je de bestelling hebt doorgegeven. Nogal onopvallend. Ik keek er eerst overheen.
Bericht van organisator:

Evenementdetails

Bedankt voor je aanmelding.
Betaling svp op NL90 INGB 0001 6915 35 t.n.v. JW van Dijk te Den Haag.
Groet Jaap

Bedankt,
De Wereldfietser
joukon schreef:
do 09 aug, 2018 14:52
De betaling staat ergens op de rechterzijde van eventbrite nadat je de bestelling hebt doorgegeven. Nogal onopvallend. Ik keek er eerst overheen.
Bericht van organisator:

Evenementdetails

Bedankt voor je aanmelding.
Betaling svp op NL90 INGB 0001 6915 35 t.n.v. JW van Dijk te Den Haag.
Groet Jaap

Bedankt,
De Wereldfietser
Is now done! :wink: Gebruikmakend van het bestelnummer dat op de uitgeprinte ticket staat. Reuze bedankt.

Zojuist m'n tent tevoorschijn gehaald. Het is een zogenaamde combinatietent met een openklapbare luifel. Totaal gewicht 18 kg. Kan in tweeën gesplitst worden. Wat ik meeneem weegt hij inclusief stokken 10,5 kg. En de overige spullen klaar gezet. Lichte slaapzak, maar geen kussen en geen mat. Wel aanwezig op zolder is een 2-pers. opblaasbaar matras (van Vrijbuiter) en kussen van ons eigen bed, want met kamperen gingen wij immers met de auto.... Te zwaar voor op de fiets. Kookspullen gecontroleerd: een priktankje van Campingaz nog kopen. Proviand koop ik wel bij Emté in Kootwijkerbroek.
Martin E. van Doornik schreef:
wo 08 aug, 2018 19:53
Ik heb met m'n vrouw overlegd en ik kom naar de Harskamperdennen!
Maar het aanmelden op eventbrite lukte me als nieuwe aanmelder niet! Er is geen apart venstertje waar ik een nieuw wachtwoord kan aanmaken. Zonder wachtwoord niet mogelijk.
Problemen met Eventbride ? Stuur even een mailtje naar activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt)nl
Geef aan met hoeveel je komt, welke dagen je overnacht en of je zaterdagavond mee eet. Dan komt het allemaal in orde.
supermario schreef:
do 09 aug, 2018 13:16
Zijn er al tracks van de routes beschikbaar.

Mario
Kun jij een leuke route maken Mario?
Martin E. van Doornik schreef:
do 09 aug, 2018 15:27
joukon schreef:
do 09 aug, 2018 14:52
De betaling staat ergens op de rechterzijde van eventbrite nadat je de bestelling hebt doorgegeven. Nogal onopvallend. Ik keek er eerst overheen.
Bericht van organisator:

Evenementdetails

Bedankt voor je aanmelding.
Betaling svp op NL90 INGB 0001 6915 35 t.n.v. JW van Dijk te Den Haag.
Groet Jaap

Bedankt,
De Wereldfietser
Is now done! :wink: Gebruikmakend van het bestelnummer dat op de uitgeprinte ticket staat. Reuze bedankt.

Zojuist m'n tent tevoorschijn gehaald. Het is een zogenaamde combinatietent met een openklapbare luifel. Totaal gewicht 18 kg. Kan in tweeën gesplitst worden. Wat ik meeneem weegt hij inclusief stokken 10,5 kg. En de overige spullen klaar gezet. Lichte slaapzak, maar geen kussen en geen mat. Wel aanwezig op zolder is een 2-pers. opblaasbaar matras (van Vrijbuiter) en kussen van ons eigen bed, want met kamperen gingen wij immers met de auto.... Te zwaar voor op de fiets. Kookspullen gecontroleerd: een priktankje van Campingaz nog kopen. Proviand koop ik wel bij Emté in Kootwijkerbroek.
Beste Martin,

Mocht je wat nodig hebben? Geef het even aan op dit forum. Wij zijn als Wereldfietsers om elkaar te helpen.
Er zijn leden met veel spullen die ze amper gebruiken.
Wordt weer gezellig.
bert sitters schreef:
do 09 aug, 2018 20:22
Beste Martin,

Mocht je wat nodig hebben? Geef het even aan op dit forum. Wij zijn als Wereldfietsers om elkaar te helpen.
Er zijn leden met veel spullen die ze amper gebruiken.
Wordt weer gezellig.
Reuze bedankt, Bert. Als het kan een dikke mat en een dikke kussen. Vanwege de pijn in m'n rechterbeen die ik twee jaar geleden op de fiets in Oostenrijk heb opgelopen. Heb vrij brede schouders, voor de ruimte tussen het bed en mijn hoofd gebruik ik altijd een grote kussen. Anders m'n hoofd op de Karrimor-tas.... Verder niet nodig.
Activiteitencie WF schreef:
do 09 aug, 2018 16:54
Martin E. van Doornik schreef:
wo 08 aug, 2018 19:53
Ik heb met m'n vrouw overlegd en ik kom naar de Harskamperdennen!
Maar het aanmelden op eventbrite lukte me als nieuwe aanmelder niet! Er is geen apart venstertje waar ik een nieuw wachtwoord kan aanmaken. Zonder wachtwoord niet mogelijk.
Problemen met Eventbride ? Stuur even een mailtje naar activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt)nl
Geef aan met hoeveel je komt, welke dagen je overnacht en of je zaterdagavond mee eet. Dan komt het allemaal in orde.
Niet nodig, zie de topic vlak daarboven: Is now done!
En treinkaartjes geregeld en uitgeprint: 24 euro retour Baflo-Barneveld 8)
Worden de routes vooraf online gezet? Ik wil vrijdag en, als het lukt ook donderdag, langzaam richting Harskamperdennen fietsen, maar dan wil ik daarvoor een andere uitstippelen dan we zaterdag al fietsen.
Martien schreef:
di 14 aug, 2018 21:50
Worden de routes vooraf online gezet? Ik wil vrijdag en, als het lukt ook donderdag, langzaam richting Harskamperdennen fietsen, maar dan wil ik daarvoor een andere uitstippelen dan we zaterdag al fietsen.
Beste Martien,
de diverse routes komen vooraf op de website en het forum.
Tot ziens op de Harskamperdennen.
Fietsroutes op zaterdag 1 september

Tracks, deze zijn uitgezet door Fred Kok:


Rondje Vierhouten 67,6km:
https://www.wereldfietser.nl/sites/defa ... 296436.gpx,

Rondje Hulshorsterzand- Vierhouten 80,7km:
https://www.wereldfietser.nl/sites/defa ... 296181.gpx

Rondje Posbank 81km:
https://www.wereldfietser.nl/sites/defa ... 171109.gpx

off-road van Ton Wind, 64 km. Waarschuwing! Bij droog weer is het zand lekker mul: https://www.wereldfietser.nl/sites/defa ... _64_km.gpx



andere routes volgens de knooppunten

Appeltaartentoute over de Ginkelse Heide/Planken Wambuis (58 km):


Deze route is bewust wat korter voor deelnemers die het rustig aan willen doen, wat meer tijd nemen om terrassen te bezoeken en graag op tijd terug zijn om het spitsuur bij de douches voor te zijn.
Begin en einde op Knooppunt 70 bij de Harskamperdennen
70, 73, 25, 93, 82, 81, 83, 62, 64, 65, 66, 95, 90, 10, 88, 89, 41, 97, 11, 82, 84, 64, 63, 84, 31, 25, 73, 70.

https://www.route.nl/fietsroute/939919/ ... nnen-58-km

Horeca tref je:
18 km, bij 65, Pannenkoekenhuisje aan de rand van Ede.
22 km, voorbij 10, bij de Fietser in het Enka-complex.
32 km, bij 97, in Renkum heb je keuze. Daar is ook een supermarkt.
41 km, bij de Schaapskooi, Juffrouw Tok.
46 km, voorbij 63, boerderij Mossel
51 km, in Otterloo treft je voldoende uitspanningen. Tip: ga even de Dorpstraat in naar Hotel-Café Kruller. Het is daar vaak wat rustiger.

De route gaat voornamelijk over vrij liggende fietspaden door een wisselend landschap van bossen en heide. Grote grazers eten al het groen weg dat de heide in de weg kan staan.
In Ede fiets je langs voormalige kazernes, waar in de jaren '60 meer dan 4.000 militairen gelegerd waren. De monumentale kazernes worden gerenoveerd en worden onderdeel van de nieuwe wijk de Veluwse Poort aan beide zijden van de spoorbaan. Ook het voormalige ENKA-complex gaat deel uitmaken van deze nieuwe wijk. Ede was vele jaren de ENKA-stad. In 2002 staakte de moedermaatschappij de productie. Jaren van leegstand volgden. Na een langdurige discussie volgde het besluit dat monumentale delen gehandhaafd bleven. Op een plaats staat alleen nog maar een muur overeind. Ook schoorstenen priemen eenzaam in de lucht.
De Ginkelse Heide is een uniek heidegebied in Nederland. Waarschijnlijk zo behouden gebleven door de functie van militair oefengebied. Nog altijd wordt er geoefend met de gigantische Chinook helikopters van waaruit militairen de heide bestormen. Buiten de tijden van de oefeningen is de heide vrij toegankelijk voor het publiek.
Vanuit de schaapskooi trekt de herder met zijn grazers rond. https://www.youtube.com/watch?v=Yqrt03XobqE Niet ver van de schaapskooi is het bezoekerscentrum met veel informatie.
Midden op de heide staat een eenzaam monument dat herinnert aan het vluchtelingenkamp, waarin 4000 Belgische vluchtelingen verbleven tijdens de Eerste Wereldoorlog. Na de gruweldaden door de Duitsers tegen de inwoners van Leuven in 1914, omdat de stad zich verzette tegen de Duitse indringers, vluchtten meer dan een miljoen Belgen naar het neutrale Nederland. Het monument en een plaatje beton is het enige dat overgebleven is van het kamp ver de bewoonde wereld.
Dit rondje komt ongeveer overeen met het fietsrondje Ginkelse heide op: http://verkeersbureaus.info/fietsrondje ... lse-heide/


Route voor een snelle groep, Levenum, Apeldoorn, Radio Kootwijk, 76 km.

Ga na de uitgang van de Harskamperdennen rechtsaf en volg de knooppunten.
10, 80, 79, 83, 94, 57, 91, 50, 56, 48, 34, 80, 39, 78, 79, 96, 11, 82, 47, 60, 61, 2, 5, 9, 8, 26, 63, 51, 84, 18, 22, 39, 98, 42, 41, 40, 19, 71, 70. en je bent weer bij de Harskamperdennen.

https://www.route.nl/fietsroute/939932/ ... nnen-76-km

Je komt weinig winkels tegen, sla dus vooraf in. In Apeldoorn zul je wat vinden, maar dan bij je al flink gevorderd. Je komt wel horeca tegen, zoals de Rotterdammer in Stroe en de Zwarte Boer ongeveer halverwege. Veel fietspaden. Je gaat wisselend door bos en over heide.

Er komt nog een speciale ouders met kinderen route.

Wie wil er een groep over een bepaalde route begeleiden?
Graag aangeven bij: activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt)nl
rondje Vierhouten 67,6km, C:\Users\Thuis\AppData\Local\Temp\2296436.gpx-1.xml

rondje rondje Hulshorsterzand- Vierhouten 80,7km, C:\Users\Thuis\AppData\Local\Temp\2296181.gpx-2.xml

rondje Posbank 81km, C:\Users\Thuis\AppData\Local\Temp\1171109.gpx.xml
De URL's lijken te verwijzen naar een locatie op de computer van degene die het bericht geplaatst heeft. Ik kan ze in elk geval niet openen. Maar misschien ligt het aan mij en kan iemand uitleggen hoe het moet?
Ik heb van de twee knooppuntenroutes een GPS track gemaakt op Route.nl. Deze kun je daar downloaden mocht je dat willen:
https://www.route.nl/fietsroute/939919/ ... nnen-58-km
https://www.route.nl/fietsroute/939932/ ... nnen-76-km
Ik ben benieuwd naar de echte aankondiging. Dit draadje heet immers VOORaankondiging. :D
Leon schreef:
wo 15 aug, 2018 19:54
Ik ben benieuwd naar de echte aankondiging. Dit draadje heet immers VOORaankondiging. :D
Je ontvangt een nieuwsbrief.
Martien schreef:
wo 15 aug, 2018 13:00
rondje Vierhouten 67,6km, C:\Users\Thuis\AppData\Local\Temp\2296436.gpx-1.xml

rondje rondje Hulshorsterzand- Vierhouten 80,7km, C:\Users\Thuis\AppData\Local\Temp\2296181.gpx-2.xml

rondje Posbank 81km, C:\Users\Thuis\AppData\Local\Temp\1171109.gpx.xml
De URL's lijken te verwijzen naar een locatie op de computer van degene die het bericht geplaatst heeft. Ik kan ze in elk geval niet openen. Maar misschien ligt het aan mij en kan iemand uitleggen hoe het moet?
Is opgelost.
Martien schreef:
wo 15 aug, 2018 13:32
Ik heb van de twee knooppuntenroutes een GPS track gemaakt op Route.nl. Deze kun je daar downloaden mocht je dat willen:
https://www.route.nl/fietsroute/939919/ ... nnen-58-km
https://www.route.nl/fietsroute/939932/ ... nnen-76-km
Martien, Bedankt!