Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vooraankondiging Harskamperdennen 31 augustus - 2 september 2018 - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Vooraankondiging Harskamperdennen 31 augustus - 2 september 2018

Bert van Sprang schreef:
wo 29 aug, 2018 20:38
viewtopic.php?f=33&t=31598
Dan moet je wel toegang hebben tot het besloten gedeelte. Heb je dat niet dan kun je hier lezen hoe je dat aan kan vragen.

Soms moet je even geduld hebben (want ik moet ook nog af en toe werken) maar meestal krijg je dezelfde dag nog toegang.
Dank je Leon!!

Wij sluiten zaterdag aan. Ik kom met een tiener in de dop.... :?

Ik was eigenlijk gewoon benieuwd naar actuele info over een eventuele gezinstocht. Maar vijf pagina's met reacties over aanmelden ga ik niet doorspitten....
Rik heeft zijn best gedaan toch nog wat te organiseren.
Ik hoop dat er ook gezinnen met kleinere kinderen komen, dat was vorig jaar een succes (en is leuk voor J. van 1,5 jaar).

ps. twee jaar geleden kwamen we 'savonds in een oude brandweerbus zonder fietsen aankakken. Het was na zessen en de slagboom was al dicht. Toen de campingbaas hoorde dat we bij de WF hoorden, gooide hij de slagboom open en mochen we doorrijden, betalen konden we doen bij de club. De maaltijd was allang begonnen maar we werden hartelijk uitgenodigd om aan te schuiven! De volgende ochtend kwam Jaap langs met de portemonnee, ik had niet genoeg contant geld en heb het verschuldigde bedrag de week na het evenement per bank overgemaakt!
Met terugwerkende kracht hartelijk dank voor dit gastvrije en warme onthaal !



[/quote]Even voor de nieuwelingen: er is bij dit weekend nooit echt sprake van aanmelding geweest. Alleen als je mee wilt doen met het eten moest je je in verband met de inkoop aanmelden. Het was altijd gebruikelijk dat de kok aangeeft wanneer de inkopen gedaan worden zodat je zo lang mogelijk kunt wachten met aanmelden. Als het erg mooi weer is, is het namelijk altijd drukker dan wanneer dat niet het geval is.
Grote gemene deler: wees welkom. Ook als je maar één dag komt of zelfs een avond en zelfs zonder fiets als die kapot is, iedereen zal je bijvallen in je verdriet.... :wink:
[/quote]
Oh ja, goed dat je het zegt Frouke. Voor mensen die met kinderen willen gaan fietsen, of gewoon een wat kortere route willen rijden:

Er zijn nog twee routes vanaf de camping van ongeveer 15 km. De ene maakt een rondje naar het noordoosten, door bos en over heide, de andere gaat naar het zuidwesten, langs Harskamp en door de velden. Je kunt beide ritten ook combineren tot ééntje van 30 km.

Route rondje zuid
Route rondje noord

(Rechtermuisknop 'Opslaan als...').
Voor diegene die deze route https://www.route.nl/fietsroute/939932/ ... nnen-76-km gaan fietsen, het is beter om knooppunten 63 en 51 even over te slaan, dus niet oversteken bij de Hamer (Horeca, altijd druk met fietsers) maar rechtsaf en gewoon de Zwolseweg te blijven volgen, langs Bongers Bikes (Bandenautomaat voor als het nodig is) een nieuwe Santos of Van Nicholas willen ze ook wel verkopen))
En ook punt 39 kun je beter overslaan, je vermijdt hierdoor 3 keer een drukke weg over te moeten steken.
Tussen punten 2 en 26 is het overigens voor een deel geen asfalt, en op een aantal plekken is er nieuw gravel gestrooid, dus even opletten als je smalle bandjes hebt. Dichtstbijzijnde supermarkt is in Apeldoorn linksaf bij de 2e stoplichten na Bongers Bikes (Mercatorplein) en anders een stukje voorbij de afslag naar het Asselsepad/straat
(Ordenplein), in beide gevalllen iets van 2 tot 300 meter van de route af)

Veel plezier, zelf ben ik er niet.
Kan ik morgenmiddag (zaterdag) aansluiten met mijn zoontje van 4? We eten niet mee.
Ik wilde weer een nachtje gaan kamperen met hem en realiseer mij nu pas dat dit samenvalt met de Harskamperdennen. De verkoop via Everbrite is inmiddels gesloten.
Je bent van harte welkom.
Het was weer een fijn weekend!!
Prachtig weer, mooie route, gezellig gezelschap, en een heerlijke gezamenlijke maaltijd.

De ALV was ook plezierig, met best grote opkomst, fijn dat er besluiten genomen konden!
Dank iedereen voor de inzet!
Wij zijn met elkaar de vereniging!
Ik was er vrijdagavond t/m zaterdagmiddag bij, waarbij ik meefietste met de Hulshorsterzand-groep. Dank jullie wel voor een gezellig weekend. Hier mijn foto's!
Wát heb ik ervan genoten tijdens het najaarsweekend op de Harskamperdennen!
Ik was de afgelopen weken zwaar ziek en bij wijze van spreken kwam ik zo het ziekbed uit op de fiets toen ik me wat beter voelde. Lange treinreis van Baflo via Leeuwarden naar Barneveld. Ik voel me een buitenbeentje bij jullie vergeleken: een grote gezinstent op een fiets met 23-622 banden. Ik heb vroeger ook wel eens gefietst met een kleine tent, maar die heb ik later weggegooid, te oud en vergaan. Maar mijn 15 jaar oude gele Giant heeft ondanks het bagagegewicht van 27,05 kilo het prima uitgehouden en reed zelfs zeer soepel! Deze fiets is eigenlijk alleen geschikt voor woon-werk verkeer en reizen langs jeugdherbergen.
De vlaggetjeslijn, die jullie naast mijn tent hebben gezien, was van mijn ouders, die vanaf 1954 (!) hebben gekampeerd.
Ik heb sinds mijn fietstocht in Oostenrijk (2016) last van bursitis in mijn rechterheup. Gelukkig heeft Bert Sitters een comfortabele matras en een kussen voor mij geregeld. Mekaar helpen is ons motto, zei hij. Dat vind ik fantastisch!
Wat een saamhorigheid, de sfeer, veel verschillende fietsen en tenten bekeken, wat voor kooktoestellen, waarbij je soms gekke en grappige dingen tegenkomt. Wat een verschillende mensen, groot, klein, rond of slank, jong of oud, sommigen met een beperking, als we maar kunnen fietsen, daar gáát het helemaal om!
Aangezien ik nog niet helemaal aangesterkt was, heb ik niet met de groepstochten meegedaan, bang dat ik jullie niet kon bijhouden. Wel heb ik na overleg met Bert Sitters op mijn eigen houtje de nagelnieuw gebouwde Puurveense Molen in Kootwijkerbroek bezocht (hartelijke ontvangst van collega molenaars met koffie) en een kijkje genomen bij de mysterieuze ‘kathedraal’ van Radio Kootwijk, heerlijk in de Veluwse natuur rondgefietst. Vol in de remmen voor een overstekend hert en een torenvalk van slechts twee meter afstand bewonderd! De gezamenlijke avondmaaltijd buiten het zaalgebouw, waarvoor een applaus voor de mensen van de ‘gaarkeuken’. Alleen al het uitstekende weer heeft daar een steentje aan bijgedragen, het kan gewoon niet stuk!
Eerlijk waar, ik schoot van binnen vol bij het afscheid en vertrek op de laatste dag. Maar er komen veel napret en foto’s voor in de plaats.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
:wf_blue Niet zo erg dat iemand mijn vleeswaren en kaas uit de koelkast haalt bij het opruimen (die daar met instemming van Joke waren neergelegd), maar daarmee is ook mijn fantastisch mooie kaasbakje verdwenen, en daar laat ik nu wel tranen om. Wil de echte Sherlock opstaan en mij berichten wat er mee gedaan is? :cry: :cry: :cry:
Eerder al had iemand met opruimwoede mijn witte 'Flevo-festival'-beker doen verdwijnen. Ook hiervan lig ik al nachten wakker, we hadden een innige band.

Overigens mist Joke nog een rode (10-l) emmer. Als iedereen zijn Ortliebs even goed nakijkt.... :lol:
Rix schreef:
ma 03 sep, 2018 14:23
:wf_blue Niet zo erg dat iemand mijn vleeswaren en kaas uit de koelkast haalt bij het opruimen (die daar met instemming van Joke waren neergelegd), maar daarmee is ook mijn fantastisch mooie kaasbakje verdwenen, en daar laat ik nu wel tranen om. Wil de echte Sherlock opstaan en mij berichten wat er mee gedaan is? :cry: :cry: :cry:
Eerder al had iemand met opruimwoede mijn witte 'Flevo-festival'-beker doen verdwijnen. Ook hiervan lig ik al nachten wakker, we hadden een innige band.

Overigens mist Joke nog een rode (10-l) emmer. Als iedereen zijn Ortliebs even goed nakijkt.... :lol:
Dat is niet zo mooi en heel sneu, maar voor grote rode emmers kan je goed terecht bij Elbertsen's Warenhuis (tegenover de Plus supermarkt) in Harskamp. Ik wilde zaterdagmiddag nieuwe batterijen kopen voor m'n camera. Helaas niet bij de receptie van de camping (wel diverse Campingaz-tanks te koop). De meneer raadde me aan om in Harskamp te wezen. Hoe ver? vroeg ik. Hij zei: 2 à 2½ km maar m'n teller gaf bijna 5 km aan. Zag ik daar de Plus-supermarkt, maar het was erg druk en helemaal geen zin in een lange rij voor de kassa's. Maar bij Elbertsen was ik in twee minuten geholpen! :wink: Echt een soort ouderwetse Blokker-achtige winkel! Er is van alles wat te zien.

https://www.google.nl/maps/@52.1289355, ... 312!8i6656
Elbertsen warenhuis. De medewerkster van de Plus markt verwees mij hiernaar door toen ik vroeg waar ik campinggas kon kopen. Eerst verstond zij mij niet goed en verwees mij door naar een gas(benzine-) station.
Neen, ik had gastankje nodig. Met schroefdraad. Helaas die winkel verkocht tankjes van het Easy Clic systeem en niet met schroefdraad.
Ik had wel een adapter voor "prikblikjes" maar helaas niet voor dit systeem.
Hoeveel soorten adapters je wel niet bij je kan nemen :evil:

Tegenover de kerk in het dorp zou ook nog een winkel moeten zijn die gastankjes verkocht. Daar ben ik niet naar op zoek gegaan.
joukon schreef:
ma 03 sep, 2018 19:16
Elbertsen warenhuis. De medewerkster van de Plus markt verwees mij hiernaar door toen ik vroeg waar ik campinggas kon kopen. Eerst verstond zij mij niet goed en verwees mij door naar een gas(benzine-) station.
Neen, ik had gastankje nodig. Met schroefdraad. Helaas die winkel verkocht tankjes van het Easy Clic systeem en niet met schroefdraad.
Ik had wel een adapter voor "prikblikjes" maar helaas niet voor dit systeem.
Hoeveel soorten adapters je wel niet bij je kan nemen :evil:

Tegenover de kerk in het dorp zou ook nog een winkel moeten zijn die gastankjes verkocht. Daar ben ik niet naar op zoek gegaan.
De gastankjes zijn wel bij de receptie van Harskamperdennen verkrijgbaar! Had ik twee weken geleden bij Bever een priktankje van een verkeerde maat gekocht, daar nieuw gekocht en het foute tankje aan een WF-er verkocht.... Wat was ik blij om iedere avond Bünting's Ostfriesische Tee te kunnen zetten.... Dit is écht de allerlekkerste thee: https://www.buenting-tee.de/ Ik haal altijd hele voorraden van in Duitsland.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 03 sep, 2018 19:49
joukon schreef:
ma 03 sep, 2018 19:16
Elbertsen warenhuis. De medewerkster van de Plus markt verwees mij hiernaar door toen ik vroeg waar ik campinggas kon kopen. Eerst verstond zij mij niet goed en verwees mij door naar een gas(benzine-) station.
Neen, ik had gastankje nodig. Met schroefdraad. Helaas die winkel verkocht tankjes van het Easy Clic systeem en niet met schroefdraad.
Ik had wel een adapter voor "prikblikjes" maar helaas niet voor dit systeem.
Hoeveel soorten adapters je wel niet bij je kan nemen :evil:

Tegenover de kerk in het dorp zou ook nog een winkel moeten zijn die gastankjes verkocht. Daar ben ik niet naar op zoek gegaan.
De gastankjes zijn wel bij de receptie van Harskamperdennen verkrijgbaar! Had ik twee weken geleden bij Bever een priktankje van een verkeerde maat gekocht, daar nieuw gekocht en het foute tankje aan een WF-er verkocht.... Wat was ik blij om iedere avond Bünting's Ostfriesische Tee te kunnen zetten.... Dit is écht de allerlekkerste thee: https://www.buenting-tee.de/ Ik haal altijd hele voorraden van in Duitsland.
De receptie van de Harskamperdennen verkoopt de prikblikjes van Campingaz en ook de tankjes met bajonetsluiting van dat merk, maar niet de tankjes met schroefdraad die passen op de branders van andere merken.
Koop deze tankjes vooraf in een buitensportzaak!
Hier een filmpje van het overzicht van ons Najaarsweekend op de Harskamperdennen. Het heeft me enorm veel moeite gekost want m'n account bij YouTube was verlopen en nu na tig pogingen opnieuw aangemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=4aEaEYv ... e=youtu.be
Dank voor de gastvrijheid en gezelligheid allemaal!

De fietsbanden waar ik eigenlijk voor kwam komen vanmiddag via de post, dank aan Leon voor het netjes oplossen :-)
Martin E. van Doornik schreef:
ma 03 sep, 2018 22:05
Hier een filmpje van het overzicht van ons Najaarsweekend op de Harskamperdennen. Het heeft me enorm veel moeite gekost want m'n account bij YouTube was verlopen en nu na tig pogingen opnieuw aangemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=4aEaEYv ... e=youtu.be
Leuk filmpje. Bedankt voor het delen!
Beste WF'ers, ik heb ook veel foto's gemaakt van het gehele gebeuren tijdens het geweldige en knalgezellige Harskamperdennen-weekend. Als jullie daar belangstelling voor hebben, stuur mij dan per PB jullie e-mail adres op, dan kan ik de foto's via WeTransfer opsturen.
Even voor mijn planning: is de Harskamperdennen 2019-datum al bekend?