Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Offroad weekend “langs groene grenzen”. - Forum Wereldfietser

Offroad weekend “langs groene grenzen”.

In het weekend van 12 tot 14 oktober fietsen we off-road door het groene grensgebied van Nijmegen naar Roermond. De route loopt zo veel mogelijk over bospaden, gravelwegen en ATB routes. Af en toe gebruiken we ook een stukje asfalt.
Tijdens de route rijden we onder andere door de Nijmeegse heuvels, het Duitse Reichswald, nationaal park de Maasduinen en park Brachter Wald. Ook passeren we een vliegveld uit de 2e wereldoorlog en brengen we een kort bezoek aan de bijbehorende verkeerstoren.

Het programma ziet er als volgt uit:

Vrijdag 12 oktober.
Deelnemers komen op eigen gelegenheid naar camping de “de grote Flierenberg”
Zevenheuvelenweg 57, 6571 CH Berg en Dal.
024-6841481.
http://www.campingdegrooteflierenberg.nl/wp/
De camping ligt op ca. 7 km fietsen vanaf NS station Nijmegen.
Een auto kan op het campingterrein geparkeerd worden voor 1 euro per nacht.

Zaterdag 13 oktober.
We vertrekken om 10:00 uur voor een spannende offroad rit van zo’n 70 km naar Arcen.
In Arcen overnachten we op een mini-camping “ nabij de Fossa Eugenia”.
Nieuwe Ervenweg 5, 5944 NG Arcen.
Tel. 077-4731963
www.nabijdefossa.nl

Zondag 14 oktober.
We vertrekken weer om 10:00 uur en rijden verder richting het zuiden voor een mooie rit van ongeveer 70 km. We eindigen bij het NS station van Roermond waar iedereen weer op eigen gelegenheid naar huis reist.

Praktische zaken:
Voor het rijden van deze route is enige mountainbike ervaring noodzakelijk.
Probeer je bagage zo licht mogelijk te houden.
Gebruik je een bagagedrager, zet je tassen dan met extra riemen vast.
Rijd je met een vakantiefiets, gebruik dan brede banden met grof profiel.
Het dragen van een helm is verplicht.
De route kan alleen gevolgd worden via een GPS track. Deze ontvang je vóór het weekend.

Aanmelden voor dit weekend kan via:
Tim Zeelen
E-mailadres: offroadwereldfietser(apenstaartje)icloud(punt)com
Vermeld bij aanmelding graag je Wereldfietser lidnummer en welke dagen je mee wil fietsen/kamperen.

Deelname aan activiteiten van Vereniging de Wereldfietser is voor leden en hun partner en/of kinderen. Deelname is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.
Goed bezig Tim!
Heb ik zin in, Count me in.
Staat genoteerd Raymond.
Meld je je ook even aan via het bovenstaande e-mailadres? Dan kan ik jou, samen met de andere deelnemers op de hoogte houden.
Hallo Tim,

Ik heb je net een mail gestuurd naar bovenstaand adres.
Zorg jij dat we goede blubber hebben dat weekend?
+1 en al opgegeven….

http://www.viaferrata.nl/gallery/ned-fl ... rst-01.jpg

BertV (klimschoentjes mee?)

Bijlagen

Vrijdag fiets ik vanuit Almere richting B&D. Iemand zin om mee te rijden?
Leuk!! :D

sportieve groetjes

Jos

Bijlagen

Hallo mooi weer,

wij fietsen donderdag vanaf Eindhoven richting Duitsland en vrijdag via Xanten naar de camping in Berg & Dal.

tot vrijdag!!

BertV
Het wordt prachtig fietsweer met zomerse omstandigheden. Waarschijnlijk de laatste kans, voordat de herfst en de winter gaan optreden.
Gaaf hoor! Ben een beetje jaloers. Zetten jullie foto's online? En is de route gpx later beschikbaar? WIl 'm graag van zuid naar noord rijden.

Veel plezier allemaal!
Vind iemand het leuk om een stukje te schrijven over het off-road weekend? Foto's zijn uiteraard ook welkom! Het stukje (of een deel ervan) zal verschijnen in het tijdschrift. Mocht je het schrijven niet zien zitten, dan mag het ook in de vorm van ´bullet points´ worden aangeleverd, waarna ik er een verhaaltje van zal maken.
Ik verneem het graag! Reacties: jan@wereldfietser.nl. Alvast bedankt!
Moe en voldaan van een heerlijk weekendje bikepacken.
Ik heb ontzettend genoten van de route, singletracks, bakken zand en fijn gezelschap.
Ik heb genoten!
Oei, klinkt alsof ik echt iets gemist heb! Is de route alsnog een keer te rijden? Buiten afgelopen weekend om?