Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Carnavalstocht 2019 - Forum Wereldfietser

Carnavalstocht 2019

Carnavalstocht 2019, 2 t/m 5 maart: In het noorden zegt men ook alaaf!

Wat? Een carnavalstocht in het noord-oosten van het land? Dat hoort toch in het zuiden!
Ook in dit deel van het land wordt carnaval gevierd, dus hoog tijd dat we daar eens naar toe gaan. Of we ook carnavalsoptochten tegen gaan komen? Wie weet...

In 2019 wordt de carnavalstocht weer door Marc v G georganiseerd.

Zoals gebruikelijk bij de carnavalstocht is het vrijheid blijheid. De tocht is van zaterdag tot en met dinsdag en er is een camping geregeld voor vrijdag. Mocht je eerder willen stoppen of later willen aanhaken dan kan dat natuurlijk ook. Bij elke dag staat de vertrektijd in de beschrijving en staat vermeld welk station in de buurt ligt.

Mocht je 4 dagen niet genoeg vinden? Dan heb ik een optie voor een camping op dinsdag en kan je woensdag nog lekker een dag fietsen.

De route

Zaterdag 2 maart: Groningen - Borger (61 km)

We verzamelen om 11:00 bij station Groningen.
Indien je op vrijdag al gekampeerd hebt, komen er 13 kilometer bij naar Groningen.

Vanaf Groningen fietsen we door het Nationaal Landschap de Drentsche Aa naar Borger.

Zondag 3 maart: Borger - Mantinge (66 km)

We vertrekken om 10:00 van de camping, waarvandaan we fietsen naar Mantinge. Onderweg komen we door het Nationaal Park Dwingelerveld.
Mocht je tot zondag meefietsen, dan kan je vanaf de camping naar station Hoogeveen fietsen, dat is 15 km.

Maandag 4 maart: Mantinge - Diffelen (71 km)

Ook maandag vertrekken we om 10:00 uur, en dan fietsen we in 71 kilometer naar Diffelen. Ook hier is weer geprobeerd om er een zo groen mogelijke route van te maken. We komen onder andere door het Hollandse Veld.
Is dit het eindpunt van jouw carnavalstocht? In 7 km ben je op station Hardenberg.

Dinsdag 5 maart: Diffelen - Deventer (69 km)

De laatste dag vertrekken we om, verrassing, 10:00 uur. Deze dag staat de Sallandse Heuvelrug op het programma. Tenslotte fietsen we naar Deventer waar de carnavalstocht eindigt.

De overnachtingen

Vrijdag 1 maart

Voor degenen die op vrijdag al willen kamperen is camping De Lindehoeve in Yde geregeld.

SVR Camping De Lindehoeve, Yde
Groningerstraat 135, 9493 PA De Punt - Yde
http://www.delindehoeve.com/

De camping heeft een verwarmde binnenruimte.
Kosten: 9,00 per persoon.

Zaterdag 2 maart

Op zaterdag overnachten we op SBB natuurkampeerterrein Borger.

Staatsbosbeheer natuurkampeerterrein Borger
Steenhopenweg 5, 9533 PN Drouwen
https://www.logerenbijdeboswachter.nl/kamperen/borger

Hier kunnen we 's avonds gebruik maken van de overdekte kampvuurplek.
Kosten: 9,65 per persoon.

Zondag 3 maart

Zondag kamperen we op natuurkampeerterrein Voscheheugde in Mantinge.

Natuurkampeerterrein Voscheheugde
Mantingerdijk 8, 9436 PN Mantinge
https://www.voscheheugte.nl

Deze camping heeft een verwarmde binnenruimte en een eethuis.
Kosten: 11,30 per persoon.

Maandag 4 maart

De laatste overnachting is op natuurkampeerterrein De Klashorst in Diffelen

Natuurkampeerterrein De Klashorst
Rheezerweg 123, 7795 DB Diffelen
http://www.deklashorst.nl

Ook hier kunnen we verwarmd binnen zitten.
Kosten: 13,95 per persoon of 19,35 voor 2 personen in een tent.

De tracks

De tracks zijn hier te downloaden. Ik heb helaas geen knooppunten, maar er zijn over het algemeen genoeg fietsers aanwezig met een GPS.

Aanmelden

Leuk dat je ook mee gaat met de carnavalstocht! Wil je je wel even aanmelden? Dat kan je doen door een mailtje te sturen naar carnaval(at)omzwerving(punt)nl. Zet in dat mailtje:
  • Je naam
  • Je lidmaatschapsnummer van de Wereldfietser
  • Wanneer je bij de tocht aansluit
  • Welke dagen je kampeert
  • Je emailadres
  • Je telefoonnummer in geval van calamiteiten tijdens de tocht
  • Of je opgenomen wilt worden in de een groeps-whatsapp (waarbij de andere deelnemers dan je telefoonnummer kunnen zien)
Het zou leuk zijn als je ook in dit draadje aangeeft dat je meefietst.

Afbeelding

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden.
Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid.
Wat een verrassend mooie omgeving gaat je tocht Marc! Leuk!

Wij gaan graag mee en komen vrijdagavond naar Yde-de Punt, we fietsen mee t/m Mantinge, maandagochtend haken we af om naar huis te fietsen.
Alaaf, ik haak aan! :shock:
k' heb dur zin an! Alaaf!
Ik zie er naar uit! Helau!
Casper.
Het gaat weer een erg gezellige carnavalstocht worden. We zijn inmiddels al met zijn tienen en ik heb al van een aantal anderen gehoord dat ze zich waarschijnlijk ook aanmelden.
country me in... (leuke "verspreking" van de autocorrectie, deze keer laat ik hem staan, komt vást ergens nog wel een stukje offroad...) - groetjes, Harm
Rix schreef:
zo 25 nov, 2018 17:45
Alaaf, ik haak aan! :shock:
Hm, Misschien moet ik weer (deels) afhaken, er gooit iemand roet in het eten, ehhh bier. :roll:
Ik wilde me net gaan voorstellen, maar toen zag ik dit topic. Wow, dat klinkt superleuk. Helaas is het voor mij te ver weg. Maar ik wens de deelnemers veel plezier!
Ja ik doe mee!

De slaapzak is geüpgraded en met hier en daar een nieuw lager gaat het lukken.

Nu al vast dank voor het organiseren!

Tot dan Richard
Kleine update: Inmiddels zijn we al met 14 Wereldfietsers, en het de meesten fietsen alle dagen mee. Daarnaast heb ik al van een aantal mensen gehoord dat ze waarschijnlijk ook meefietsen.

Er is overigens geen limiet op het aantal deelnemers, de campings hebben in het winterseizoen plek genoeg :)
Ik fiets ook mee, wordt weer eens tijd. Tot dan.
Net mijn aanmelding verzonden. Heb er zin in.

Leo Jansen
Hallo,

Zojuist mijn aanmelding verzonden.

Maak er een rondje van, ben nl. woonachtig in Deventer, en via schoon-ouders in twee etappes,
naar Eelde.

Tot volgende week Vrijdag!
Mooie tocht om het seizoen mee te starten.

Ik fiets zaterdag mee vanuit Groningen.

groet

Jeroen
Ik ben vandaag al vertrokken om in 4 dagen naar Yde te fietsen. Zouden we de hele tocht dit geweldige weer houden?

Inmiddels zijn we al met zijn 24'en. Het gaat gezellig worden!
Het weer heeft niet heel erg meegezeten. Veel regen en veel wind. Maar dat heeft de gezelligheid niet mogen drukken. Met 10 Wereldfiets(t)ers zijn we begonnen in Yde, en in Groningen zijn er de volgende dag nog een groep van zo'n 10 bijgekomen. Gedurende de tocht zijn weer vervolgens nog een paar mensen bijgekomen en zijn anderen weer richting huis gegaan, precies volgens de traditie van de carnavaltocht.

Onderweg, op de laatste dag, hebben we zelfs even een glimp van carnavalsvierders opgevangen.

Alle deelnemers enorm bedankt voor deze mooie dagen!
Marc, jij bedankt voor de organisatie en de prachtige route!
Aan het weer kon je niets doen, het was zondag bar maar gelukkig konden we s avonds lekker warm zitten.

Alle deelnemers bedankt, het was een gezellig weekend! Heerlijk buitenspelen!
Marc v G schreef:
wo 06 mar, 2019 09:00
Het weer heeft niet heel erg meegezeten. Veel regen en veel wind. Maar dat heeft de gezelligheid niet mogen drukken. Met 10 Wereldfiets(t)ers zijn we begonnen in Yde, en in Groningen zijn er de volgende dag nog een groep van zo'n 10 bijgekomen. Gedurende de tocht zijn weer vervolgens nog een paar mensen bijgekomen en zijn anderen weer richting huis gegaan, precies volgens de traditie van de carnavaltocht.

Onderweg, op de laatste dag, hebben we zelfs even een glimp van carnavalsvierders opgevangen.

Alle deelnemers enorm bedankt voor deze mooie dagen!
Alaaf, Prins Marc dun Eurste!