Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vrijwilligersweekend 2019, 8 februari - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vrijwilligersweekend 2019, 8 februari

Zingen vind ik altijd een leuke activiteit Bert.
Ik heb Jaap aangeboden om op vrijdagavond een lezing over Kyrgyzstan te geven.
Bert, ik fiets met je mee en kampeer.
Zet de auto in ergens in Nuland en vandaar uit naar Den Bosch waar we dan afspreken.
Groet, Ton
Ton, je zou ook kunnen parkeren bij Van de Valk in Vught.
Voorstel om ca 16:15 uur te vertrekken vanaf de oostzijde van station Den Bosch Centrum.
Route: https://ridewithgps.com/routes/12390882 exact 35 km, dus aankomst om 18:00 uur.
Op dit moment hebben zich twee vrijwilligers gemeld.
Bert ik rij graag mee vanaf station DB, in de hoop dat ik de berggeiten bij kan houden ;)
Veel sterkte gewenst met windkracht 5 tegen en zonsondergang om 17:40! ;-)
Het is slechts 35 km.
Inschrijvingen zijn inmiddels dicht, maar zou toch graag nog even langskomen, het is écht in mijn achtertuin. maar door gewijzigde plannen kan ik er nu wel bij zijn, gedeeltelijk, itt eerder. ik zou morgenochtend kunnen komen en zondagochtend weer weg gaan.
Allemaal een ontzettend fijn weekend gewenst!!
Het was een fijn weekend. Iedereen bedankt. Voor de wind om 11:30 weer thuis.
Jammer dat ik me toch door buienradar heb laten verleiden direct naar huis te fietsen, het is hier nog steeds droog.
Weer thuis na 93 drijf natte km-ters.
Maar genoten van gezellig weekend met de vrijwilligers.
Bedankt allemaal in bijzonder natuurlijk Jaap en Marlies.
Heb nog wat fotos gemaakt je ziet ze op link hier onder.
Heb je bezwaar tegen foto laat het weten dan verwijder ik hem.

https://plus.google.com/u/0/photos/1169 ... 6MjskdKneg
Zondag nog tot laat in de middag droog gefietst... Marlies en Jaap dank voor de goede zorgen en het lekkere en verrassende eten.
Zondagmorgen lag er nog een troosteloos handschoentje op tafel, mist iemand een hand?

P2111479.JPG
Dus daar is mijn handschoen. Kan ik die weer terugkrijgen op de fiets- en wandelbeurs?
Beste fietsvrienden: ik was er wel, maar heb jullie gemist! Was er 10:20, uiteraard waren jullie al gevlogen. Terecht hoor. Ben toen maar een eigen rondje gaan fietsen na even pauze en ben uiteindelijk teruggekeerd naar Tilburg. Toch nog 60km gedaan, met een hoosbui in België als traktatie.

Volgende keer beter!
Dan was je ongeveer 20 minuten te laat, wij zijn om 10:00 vertrokken.
Het was fijn om even te ontwaken uit mijn fietswinterslaap en uit te waaien in de Kempen. Eerst op vrijdagmiddag, nadat de regen was gestopt, solo vanaf station Tilburg.
Zaterdag werd een winderige pelgrimage naar de Abdij van Achel en weer terug. Dwars door een bonte mozaïek van plukjes hei, stroken bos, vennetjes die eindelijk weer nat waren geworden, kale maisvelden, megastallen, kroegen tegenover kerken en een grondig geplastificeerd aspergeveld. Dankzij de harde wind hadden we weinig last van de ammoniaklucht uit de stallen en waaiden de buien snel over. De trofee van deze tocht, een grote fles met goddelijk trappistenbier uit Achel, opende ik pas bij het avondeten, om opgewassen te blijven tegen de voortzeurende zuidwestenwind.
Hightech Eindhoven ligt hier om de hoek, maar in de Kempen lijkt de 21e eeuw nog te moeten beginnen (al sluit ik niet uit dat er in enkele van de sjofele schuren die we passeerden, xtc wordt gebrouwen). Zeker liefhebbers van varkensvlees en mensen met een windturbine-allergie zullen zich in deze streek thuisvoelen. Nergens zagen we hier moderne windmolens staan, terwijl het verhaal dat daar in de Kempen te weinig wind voor zou zijn, nu niet erg geloofwaardig meer is. Ook zonnepanelen zag ik hier slechts als verplicht nummer aangebracht op daken van fonkelnieuwe huizen in vinexwijkjes.
Zelfs zondag bleef het nog lang genoeg droog om zonder regenbroek naar het station van Best te fietsen.
Veel dank aan Jaap en Marlies voor het regelwerk en ook mijn complimenten aan de kookploeg. De vegetarische worst smaakte mij beter dan de meeste worsten die ik vorig jaar op de Balkan op mijn bord heb gehad!
WeerBijElkaar.jpg
Weer bij elkaar!
Een aardige, attente club, die Wereldfietsers! Mede namens mijn andere,eenzame, handschoen: Dank voor het terugbezorgen.