Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinkstertocht voor berggeiten, 7 juni - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Pinkstertocht voor berggeiten, 7 juni

Vooruit dan :D.
route.jpg
Nice, een beetje voorpret is belangrijk toch?
Er hebben zich inmiddels 25 berggeiten ingeschreven, dus nieuwe inschrijvingen komen voorlopig op de wachtlijst!
Inmiddels nogmaals contact gehad met alle campings en meer fietsers lijkt op dit moment geen probleem. Mocht er iemand in de komende tijd nog in de buurt van Lohmar komen, verzoek ik even contact met mij op te nemen ivm de camping aldaar. Er zijn 4 campings, waarbij een camping alleen seizoenplaatsen heeft en de overige drie geen al te beste recensies hebben, Nu gekozen voor camping het verst van de snelweg en deze in 2018 ook bezocht, maar wellicht zijn ander twee campings beter?
Inmiddels is het aantal berggeiten opgelopen tot 27, waaronder veel bekenden. Dat vind ik erg leuk, echter vind ik het ook erg leuk eerstelingen te zien veranderen in geoefende berggeiten. Dus: als een pittige tocht door het Sauerland je wel aanspreekt: meld je aan! Het voordeel van het Sauerland is dat er erg veel spoorlijnen liggen, dus thuis kom je altijd. Ik ben voornemens op korte termijn iedereen een complete adressenlijst te sturen, zodat je weet wie er mee gaan, mocht je daar problemen mee hebben, laat het mij even weten.
Is er eigenlijk nog plek voor een extra berggeit?
Zoals ik hierboven aangaf zit er nog wel wat rek in het maximale aantal, dus ja er zijn nog berggeiten welkom. Het kan zijn dat het dan wat drukker wordt op de kampeerwei.
Hoi Bert, vier dagen fietsen incl terug vanaf Dusseldorf komt me helaas niet goed uit. (Noodgedwongen plan ik een korter fietsweekend in de Ardennen.) Veel plezier met de klimgeiten!
Ik heb net alle mij bekende berggeiten de deelnemerslijst gestuurd. Mocht je niets ontvangen en je wel opgegeven hebben, stuur mij even een pb. Mocht je alsnog meewillen: opgeven via de link in de eerste post. Voor geïnteresseerden die geen lid zijn: iedereen mag een keer mee zonder lid te zijn!
Naar aanleiding van de door mij rondgestuurde deelnemerslijst hebben drie berggeiten zich afgemeld.
1. Dit betekent dat er weer volop ruimte voor nieuwe berggeiten is.
2. Geheel vrijblijvend is het aanmelden helaas niet meer, zeker niet voor het Pinksterweekend. Voor een camping heb ik een aanbetaling van 20 x € 5 = € 100 moeten doen, dit is voorgeschoten door de vereniging. Zolang we met meer als 20 berggeiten blijven is er nog niets aan de hand. :D
Voor twijfelaars: Het Sauerland is goed voorzien van regionale spoorlijnen, dus mocht het toch tegenvallen: thuiskomen doe je altijd!

https://www.bahn.de/p/view/mdb/bahninte ... n_2019.pdf

We fietsen in het gebied tussen Aachen - Siegen - Hagen - Düsseldorf.
Naar aanleiding van de door mij rondgestuurde deelnemerslijst hebben drie berggeiten zich afgemeld.
: Hiermee wil ik niet zeggen dat er een oorzakelijk verband is tussen het bekend maken van de deelnemers en de afmeldingen. Het is meer dat de berggeiten zich dan realiseren dat ze zich voor iets hebben opgegeven waar ze bij nader inzien toch niet aan deel willen of kunnen nemen.
Epicurean schreef:
ma 11 feb, 2019 16:32
Bert van Sprang schreef:
ma 11 feb, 2019 16:24
Ronald,

Welkom, er is id al een gpx-bestandje, echter ga ik dat tzt delen met de deelnemers die zich hebben ingeschreven.
dank, geen probleem, was alleen nieuwsgierig naar de route, anders dan in de omschrijving.
De route op een kaartje :lol: dan?
Daar vervalt mijn vraag. Ik ga er niet bij zijn, maar ben heel benieuwd naar je route Bert.
Het is niet zo dat ik de route hier niet wil delen, alleen vind ik het niet zo leuk dat de route al gefietst en de ervaringen hier gedeeld worden voordat de berggeiten hem gefietst hebben. Dus: na Pinksteren zal ik de route hier plaatsen.
Meer dan terecht Bert! En fijn dat je het daarna wil delen :D
Ik kreeg een vraag over hoe terug vanaf Düsseldorf naar Nederland op maandag. Er rijden regionale treinen van Düsseldorf naar Arnhem (bijna 2 uur) en Venlo (ruim 1 uur) met voldoende fietsplaatsen en de fiets kan mee zonder reservering.
Wie vrijdag met de trein wil komen: vanaf Venlo 2 uur en vanaf Arnhem 3 uur naar Troisdorf of Siegburg, daarna nog 10 km fietsen.

De kosten voor 4 dagen kamperen bedragen ca € 40.
Ik weet niet of ik het aan zou kunnen, maar ik ken de streek en spannend lijkt het me wel. Ik ga niet mee want fiets dan in de heuvels van Toscane.
Het goede weer komt er aan, gelukkig kan er iedere dag gezwommen worden :D .
https://www.accuweather.com/nl/de/colog ... 169?day=16

Bijlagen

Ik heb net alle aangemelde berggeiten de complete informatie en de routes gestuurd. Mocht je niets ontvangen en je wel opgegeven hebben, stuur mij even een pb. Mocht je alsnog meewillen: opgeven via de link in de eerste post. Voor geïnteresseerden die geen lid zijn: iedereen mag een keer mee zonder lid te zijn!