Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinkstertocht voor berggeiten, 7 juni - Forum Wereldfietser

Pinkstertocht voor berggeiten, 7 juni


Pinksterweekend voor berggeiten van vr 7 tot en met ma 10 juni 2019         

 

Fietstocht met lange dagafstanden en hellingen en af en toe een onverhard pad, totaal 450 km en 5.750 hoogtemeters.

Vrijdag 7 juni: 

Van station Roermond naar camping 25 km ten zuidoosten van Keulen in de buurt van Lohmar: langs de Roer, door het bruinkoolgebied en de loofbossen ten zuiden van Keulen. 125 km en 550 hoogtemeters.

Zaterdag 8 juni

Van camping ten zuidoosten van Keulen naar camping 20 km ten zuidwesten van Dillenburg: door het dal van de Sieg, het Westerwald en langs de Nister naar de camping op een hoogte van ruim 500 m. 115 km en 1.900 hoogtemeters.

Zondag 9 juni

Van camping ten zuidwesten van Dillenburg naar camping aan de Biggesee: afdalen naar de Dill, over de Rothaarkam naar bijna 700m, langs de bron van Sieg, Lahn en Eder en afdalen naar de camping. 95 km en 1.650 hoogtemeters.

Maandag 10 juni

Van camping aan de Biggesee naar Düsseldorf: door het Bergisches Land en slingerend langs de voorsteden van Düsseldorf, Solingen en Wuppertal naar het station in Düsseldorf. 105 km en 1.650 hoogtemeters.

Overige:

Daar we drie van de vier dagen door bergachtig gebied rijden, is een helm verplicht!

Daar veelal over kleine wegen wordt gefietst die niet op de kaart te vinden zijn, is een GPS-apparaat of de ijzeren wil bij iemand met een GPS-apparaat in het wiel te blijven zinvol.

De tocht wordt veel prettiger als je je bagage beperkt tot maximaal 15 kilo.

Hoe werkt het:

Dit Pinksterweekend is voor leden van de Wereldfietser en kinderen. Een niet-lid kan eenmalig deelnemen. Je fietst met volle bepakking, de campingkosten worden vooraf opgehaald en door de organisator betaald aan de campingeigenaren. Er zijn geen organisatiekosten. Eten verzorg je zelf. Bij veel animo splitsen we ons in kleinere groepen met ongeveer gelijke interesse en tempo. 

De organisatie is in handen van Bert van Sprang. Aanmelden kan via het aanmeldformulier onderaan deze tekst.

Let op!

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.

https://www.wereldfietser.nl/veiligheid

 

Geef je hier op voor deze activiteit

Source: https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... berggeiten
Er hebben zich inmiddels al 10 deelnemers aangemeld, wellicht kunnen die zich hier ook even melden zodat anderen aansluitend kunnen beslissen of ze wel of misschien wel niet :D mee willen.
He Bert,

Hoewel ik dacht dat ik alleen mondeling mijn interesse had uitgesproken begreep ik van Christine dat je ons beiden al hebt ingeschreven. Dan zal ik dat hier ook bevestigen: we gaan graag mee naar t Sauerland!!

Bert & Christine
Ik fiets graag voor de eerste keer mee. (Met de berggeiten)

Ik rij op een gewone vakantiefiets met 50 mm Big Ben banden en overweeg wel een voorbandaanpassing te doen naar een Schwalbe Mondial voor iets meer grip op de wat minder verharde stukjes.

Heb een paar jaar geleden alleen de proloog met de berggeiten meegereden en dat vond ik een mooie ervaring.
Ik heb ook de afgelopen zomervakanties al wel wat geklommen in de Alpen en Pyreneeën.

Ik realiseer me dat het voor mij ook de uitdaging wordt om niet teveel zooi mee te nemen.
Ik steef naar maximaal 20 kilo.

Jeroen van der Schaft
Bert, je hebt helemaal gelijk, jullie hadden je alleen mondeling aangemeld.
Jeroen, welkom, volgens mij kan ik me je nog herinneren. Je bent toen meegefietst van Roermond naar st. Geertruid. Fijn als jullie je ook nog even via de link in de eerste post aanmelden.
Ik had mij ook al aangemeld. Ik rij meestal de offroad tochten mee. De start van de tocht ligt in mijn geboortestreek en kan ook wel wat hoogtemeters gebruiken. Ik wil dit jaar weer de Turijn-Nice rally rijden.

gr,
Patrick
Ik heb me trouwens voor Pinksteren en Pasen opgegeven voor de tochten Hoor je na het invullen van deze formulieren automatisch ook in de e-mail een bevestiging te ontvangen?
Vanaf nu krijgt iemand die zich aanmeldt via het aanmeldformulier van een activiteit een e-mail ter bevestiging, met daarin een link naar de aanmelding. Via die link kan de aanmelding eventueel worden aangepast of verwijderd. N.B. Dit werkt op basis van cookies en kan alleen vanaf het apparaat waarmee de aanmelding is gedaan.
Leuk!!
Met een beetje geluk en mazzel ben ik er ook weer bij.
Zojuist aangemeld.

groet

Jos
Bert van Sprang schreef:
di 29 jan, 2019 17:25
Vanaf nu krijgt iemand die zich aanmeldt via het aanmeldformulier van een activiteit een e-mail ter bevestiging, met daarin een link naar de aanmelding. Via die link kan de aanmelding eventueel worden aangepast of verwijderd. N.B. Dit werkt op basis van cookies en kan alleen vanaf het apparaat waarmee de aanmelding is gedaan.
Ik heb geen bevestigingsmail gekregen na versturen aanmeldformulier. Deze heb ik wel op 19 januari ingevuld. Sta ik wel op de lijst?
Gr,
Patrick
Patrick,

Je staat er op, en met nu wordt bedoeld vanaf 27 januari.
Jeroen, nu mag je twee keer mee :D . Als het goed is krijg je nu wel een bevestiging. Inmiddels al 13 aanmeldingen, wauw!
Kees, ik kan me nauwelijks onverharde stukken herinneren, misschien ergens een gravelpad, moet zeker lukken met 28 mm.
Ik heb inmiddels de route en de campings nagenoeg definitief. Wie wil zou van donderdag op vrijdag kunnen overnachten op Natuurkampeerterrein Raayerhof aan de noordkant van Roermond. Als dat gewenst is kan ik wat ruimte reserveren.

Ik overweeg zelf van maandag op dinsdag nabij Düsseldorf aan de Rijn en dinsdag via Venlo naar huis (Vught) te fietsen. Als hier nog meer liefhebbers voor zijn ga ik ook daar vast wat ruimte reserveren.
Er hebben zich inmiddels al 20 berggeiten aangemeld! Daar ik bij de campings 10 tot 20 deelnemers heb genoemd, ga ik bij meer als 25 deelnemers deze op de wachtlijst plaatsen. Vervolgens ga ik contact opnemen met de campings om te overleggen over grotere aantallen. Overigens is het aanmelden niet geheel vrijblijvend daar een van de campings een aanbetaling verlangt, dit wordt door de vereniging voorgefinancierd, echter veel afmeldingen zijn dan niet fijn. Bij Raayershof moet ik begin mei doorgeven met hoeveel personen wij daar willen overnachten en voor Düsseldorf ga ik niets reserveren, dat beslissen we gewoon ter plekke.
Mooie tocht,
ik ga graag weer een keer mee op pad met de berggeiten.
Johan
Johan, svp even aanmelden via link in eerste bericht.
Ik heb mij, als nieuwbakken lid van deze vereniging, ook opgegeven voor deze tocht.
Ben benieuwd..
Is er al een gpx bestandje?

gr Ronald
Ronald,

Welkom, er is id al een gpx-bestandje, echter ga ik dat tzt delen met de deelnemers die zich hebben ingeschreven.
Bert van Sprang schreef:
ma 11 feb, 2019 16:24
Ronald,

Welkom, er is id al een gpx-bestandje, echter ga ik dat tzt delen met de deelnemers die zich hebben ingeschreven.
dank, geen probleem, was alleen nieuwsgierig naar de route, anders dan in de omschrijving.
De route op een kaartje :lol: dan?