Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsreparatiecursussen voorjaar 2019 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsreparatiecursussen voorjaar 2019

Lijkt me logisch..
Om mensen te stimuleren om lid te worden zodat deze site en activiteiten in stand blijven.
Er is nu anders wel een stuk vrijblijvendheid verloren gegaan.

Is het stimulerend om gedwongen te worden lid te worden als je mee wilt doen aan een cursus waarvoor je in voorgaande jaren geen lid hoefde te zijn?

Maar goed, ik heb alsnog interesse in de cursus.
ivokremer schreef:
za 17 aug, 2019 08:59
Ik heb interesse in de fietsreparatiecursus in het najaar, maar ik begrijp dat ik eerst lid moet worden van De Wereldfietser? Waarom is dit veranderd?
Dit is niet veranderd, voor de fietsreparatiecursus moest je altijd al lid zijn.
Terra schreef:
za 17 aug, 2019 09:21
Lijkt me logisch..
Om mensen te stimuleren om lid te worden zodat deze site [...] in stand blijven.
Daarvoor hoef je geen lid te worden. Dat kan namelijk ook via een donatie. Doneren is een goede manier om als 'forumveelgebruiker maar niet-lid' toch een beetje bij te dragen aan de middelen die voor de instandhouding van de site nodig zijn.
ivokremer schreef:
za 17 aug, 2019 10:16
Er is nu anders wel een stuk vrijblijvendheid verloren gegaan.

Is het stimulerend om gedwongen te worden lid te worden als je mee wilt doen aan een cursus waarvoor je in voorgaande jaren geen lid hoefde te zijn?

Maar goed, ik heb alsnog interesse in de cursus.
De Wereldfietser is een vereniging en deze vereniging organiseert activiteiten voor de leden.
Het doel van de vereniging is het stimuleren van (vakantie)fietsen, niet het organiseren van activiteiten voor leden. Er zijn nou eenmaal mensen die niet graag lid van een vereniging zijn. Vraag bij activiteiten een extra bijdrage aan niet-leden en iedereen is blij. Goed voor de verenigingskas, goed voor niet-leden en goed voor het ledenbestand, want als niet-leden eenmaal kennis gemaakt hebben met onze fantastische vereniging worden ze heus wel lid :D .
Prijs voor niet-leden de prijs maken voor leden plus de prijs van een lidmaatschap, waarbij je mag kiezen of je dan wel of niet lid wil worden. Prima dan toch?
Dit lijkt op een discussie voor bij het onderwerp "bestuur en beleid"
bert sitters schreef:
za 17 aug, 2019 12:42
Dit lijkt op een discussie voor bij het onderwerp "bestuur en beleid"
Lijkt mij ook goed de discussie bij ‘bestuur en beleid’ te voeren evenals de discussie over het blad ontvangen zonder lidmaatschap en deelname aan verenigingsactiviteiten zonder lidmaatschap en forumdeelname zonder lidmaatschap maar ook stemrecht zonder lidmaatschap etc.etc.Moderator, off topic bijdragen afsplitsen?
Eric op de Fiets schreef:
za 17 aug, 2019 13:02
blad ontvangen zonder lidmaatschap
Het meedoen aan een cursus zonder lidmaatschap is praktisch hetzelfde als een cursus zonder blad want het lidmaatschapsgeld is vrijwel volledig voor het blad. Ik ben ervoor, om het in het ledendeel verder te bespreken.
bert sitters schreef:
za 17 aug, 2019 12:42
Dit lijkt op een discussie voor bij het onderwerp "bestuur en beleid"
Dat was mijn bedoeling niet. Ik wil me gewoon aanmelden voor de cursus.

Update: ik heb me inmiddels aangemeld als nieuw lid.