Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Off-road tocht Vlaanderen, 10 mei - Forum Wereldfietser

Off-road tocht Vlaanderen, 10 mei


**UPDATE**UPDATE**UPDATE**UPDATE**UPDATE**UPDATE**UPDATE**

Omwille van de beschikbare campings en de dagafstanden is de richting van deze tocht omgedraaid!

Met deze voorjaarseditie van de off-road tocht gaan we Vlaanderen verkennen. Limburg en de Ardennen zijn wel bekend als fietsgebied, maar valt er ten zuiden van de Neerlandsche grens ook nog leuk off-road te fietsen?

Wat blijkt: Vlaanderen heeft een zeer dicht bezaaid mtb netwerk en schitterende stukken natuur die door middel van kleine onverharde paadjes aan elkaar te knopen zijn. Ook de combinatie met de mooi gerestaureerde kloosters en kastelen en op z'n tijd een bezoek aan een gezellige taverne maken deze off-road tocht tot een niet alledaagse tocht.

De tocht begint vrijdag in Maastricht waar we de Maas oversteken en in de uitgestrekte glooiende bossen van de provincie Oost-Limburg onze benen warm-draaien. Na een mooi heide gebied nabij Genk komen we op onze camping aan.

Zaterdag rijden we door een flink aantal natuurgebiedjes rond de rivieren de Aa, de Kleine Nete en de Grote Nete. We rijden langs een aantal mooie kloosters en kunnen nog een fraaie ruïne bezoeken. Onze camping ligt temidden dit rivieren landschapje.

Op zondag rijden we door de provincie Antwerpen en via de uitgestrekte Calmthoutse heide komen we via de heuvels van de Brabantse wal aan bij het strand van Bergen op Zoom.

Voor deze tocht geldt een maximum aantal deelnemers van 25. In de week voor het weekend krijg je het programma en de gps track toegestuurd.

Globaal programma

Vrijdag: Maastricht naar Genk (50km)

Zaterdag: Genk naar Herentals (80km)

Zondag: Herentals naar Bergen op Zoom (80km)

Soort tocht

De route gaat over bospaadjes, gravel paden en af en toe een stukje single track. Een mountainbike, gravalebike of een vakantiefiets zonder spatborden volstaat het best. Op enkele stukken zit wat klauter en duw werk. Het is aan te raden om licht bepakt te gaan en je fiets zo makkelijk over een hekje of omgevallen boom te tillen. Om mee te fietsen hoef je geen ge-oefende mountainbiker te zijn.

Het gedetailleerd programma en de GPS track volgt uiterlijk in de week voor de tocht.

Organisatie is in handen van Martijn.

Let op: het dragen van een helm is verplicht bij deelname aan een off-roadtocht.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid.

Aanmelden kan via de link onder aan deze webpagina.

Geef je hier op voor deze activiteit

Source: https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... vlaanderen
Hier vast een kleine sfeerimpressie van deze tocht:

Martijn-2.jpg
Martijn-1.jpg
En een overzichtskaartje van de route die we gaan rijden:

Martijn kaartje.png
Hoi,

Ik heb misschien wel interesse om mee te doen. Al zal ik dan vrijdagavond op eigen gelegenheid naar Sint Job in t Goor komen.

Hoe staat het met de aanmeldingen voor deze tocht?

Groetjes,
Willem [NL]

Edit dinsdag: Geen reactie, en de route blijkt omgedraaid (voor mij onhandig). Ik verzin zelf wel wat. Veel plezier.
Vorig jaar al een paar mooie stukken van Nederland mogen ontdekken met deze offroadtochten, nu de beurt aan Vlaanderen!
Sorrie voor de verwarring voor het omdraaien van de route. Om kort te gaan door het beperkte aanbod van campings, trein reistijden met de fiets en redelijke dagafstanden voor een wat ruimer publiek was dit de meest elegante methode. Een heel gepuzzel.
Echter na 2x voorrijden moet ik zeggen dat het een erg fraaie route is geworden. Dus zeer aan te raden om mee te fietsen.
We zitten op max. aantal deelnemers, maar ik ben bezig met de campings om dit te verruimen. Ik zal hier binnenkort over berichten. Als je je aanmeld dan krijg je van mij zsm bericht of het past.
Dus Willem, mocht je nog gelegenheid hebben dan ben je van harte welkom!
Mooi. Hou ons op de hoogte als er nog een plekje is. Weet nog niet zeker of we kunnen maar vinden het wel een mooie activiteit.
Ik moet me helaas afmelden, bedrijfsuitje op 11 april. Of dat leuker is moet ik nog afwachten.
Is er plek voor een ander. Op de registratiepagina kon ik niets aanpassen. Geen toegang. Dan maar zo.


Gr. Leo Jansen
Het aantal inschrijvingen is nog wat opgerekt, dus ik hoor graag of er nog meer interesse is. Hoewel er talrijke avontuurlijke paadjes en single tracks in zitten is de route breed toegankelijk en voor iedereen met een mtb, gravel-racer of vakantiefiets zonder spatborden prima te doen!
Vraagje: de rit van 50 km op vrijdag is dat een avondrit of wordt er gewoon 's-morgens gestart?
Ivm met fiets in de trein na 9:00 zullen we begin van de middag starten.
Het zou mooi zijn als we iets van 14:00 vertrekken, kan ik nog mooi een halve dag werken. Let op: extra reistijd, geen treinen tussen Den Bosch en Eindhoven!
Wellicht een wat onbescheiden vraag, maar is/wordt die gpx-track in het publieke domein gepubliceerd of is die alleen bestemd voor deelnemers?
Goed punt Bert! Idd tussen Den Bosch en Eindhoven rijden bussen. Handigst is omrijden via Arnhem. Vanaf randstad betekt dat ca 1 uur vertraging. We starten vrijdag om 14:00 dan heeft eenieder voldoende gelegenheid om in Maastricht te komen.

PS Off routes maken is een arbeidsintensief werkje. Dus ja de route vragen voor de eigenlijke tocht is redelijk prematuur.
Alle deelnemers hebben een bericht ontvangen! Aftellen is begonnen, nog 2 weken te gaan! :D
Met de trein van Utrecht via Tilburg naar Maastricht: 2.16 uur en via Arnhem: 3:51 minuten.
Nog enkele plaatsen vrij! Wie o wie rijd er mee in deze byzondere off road tocht?

Vrijdag 10 mei vertrek vanuit Maastricht om 13:30! Zondagmiddag sta je op het strand bij Bergen op Zoom...
Voor een frisse duik!
Martijn bedankt voor de mooie route, organisatie, leuke campings en het droge fietsweer. Top.