Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Offroad-tocht Veluwe Vuelta, 13 september - Forum Wereldfietser

Offroad-tocht Veluwe Vuelta, 13 september


Veluwe Vuelta

Maarten Smit organiseert een 3-daagse tocht over de Veluwe. De route gaat voornamelijk door bossen, een enkele zandvlakte en over heidevelden, die dan wel eens in bloei zouden kunnen staan. Weinig singletracks, wel veel jeeptracks, hier en daar een kort stukje MTB track. Het asfalt percentage is erg laag.

Deelname:

Voor deelname aan deze tocht is geen uitgebreide MTB ervaring noodzakelijk. Enige ervaring met het rijden over onverharde paden is echter wenselijk. Er is plaats voor 12 deelnemers.

Dag 1:
  • Start: 10:30 uur
  • Route: camping Nieuw Soerel (SBS)/Vierhouten-Zegenoord/Loenen (65km)
  • Horeca: De Echo Put bij de Kroondomeinen
  • Boodschappen: Vierhouten Mulder 08:00-18:00, Loenen Spar 08:30-19:00
  • Camping: Zegenoord (Stichting Goedkamp) bij Loenen

 

Dag 2:
  • Route: Zegenoord/Loenen-Harskamperdennen/Harskamp (82km)
  • Horeca: Van der Valk bij Papendal
  • Boodschappen: Loenen Spar 08:30-19:00, Wekerom Coop 07:30-20:00, Harskamp Plus 07:00-20:00
  • Camping: Harskamperdennen bij Harskamp

 

Dag 3:
  • Route: Harskamperdennen/Harskamp-Nieuw Soerel/Vierhouten (65km)
  • Horeca: De Zwarte Boer
  • Boodschappen: alle winkels langs de route zijn dicht op zondag
  • Camping: Nieuw Soerel (SBS) bij Vierhouten

 

Campings:

De campings die we gebruiken zijn natuurkampeerterreinen. Neem dus graag je natuurkampeerkaart mee als je die hebt. Alle campings hebben warme douches, een overdekte eetplek en kampvuur mogelijkheden. Verzamelen kan al op donderdagavond op camping Nieuw Soerel bij Vierhouten.

 

Wat kan je verwachten van een off-road tocht.

Tijdens off-road tochten fietsen we voornamelijk over bospaden, gravelwegen, zandwegen en MTB routes. De tocht is bedoeld voor mensen met een off-road geschikte fiets met brede banden, bij voorkeur een mountainbike. Je hebt een goede conditie en enige ervaring met off-road rijden nodig. Omdat we alle bagage op de fiets meenemen, is het zaak zo licht mogelijk op pad te gaan en dus een minimum aan bagage mee te nemen. Vanwege de gewichtsverdeling zijn bikepacking tassen ideaal, maar het kan natuurlijk ook met bijvoorbeeld twee voortassen die je met extra riemen aan je achterdrager hangt. We rijden de route met GPS. Je dient daarom te beschikken over GPS navigatie en kennis van de omgang hiermee. De track wordt kort voor het weekend door de organisator beschikbaar gesteld aan de deelnemers.

 

Aanmelden kan via de link onder aan deze webpagina.

Let op:

Het dragen van een helm is tijdens offroad tochten verplicht. Deelname aan activiteiten van Vereniging de Wereldfietser is voor leden en hun partner en/of kinderen. Deelname is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering.



Source: https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... uwe-vuelta
Zozo, chique horeca is er uitgezocht. :) Kun je daar binnen zitten in je modderpakkie als het weer tegenzit?
Gaaf. Marco en ik gaan graag mee. Mooi gebied daar rond Loenen. Moeten we ons nog officieel aanmelden of is dit voldoende?
Activiteitencie WF schreef:
do 18 jul, 2019 11:51

Aanmelden kan binnenkort.
Lisette schreef:
vr 19 jul, 2019 08:21
Gaaf. Marco en ik gaan graag mee. Mooi gebied daar rond Loenen. Moeten we ons nog officieel aanmelden of is dit voldoende?
Aanmelden is inmiddels mogelijk. Zie de link onderaan de openingspost.
Ik zie allemaal mooie off-road routes voorbij komen. Is het mogelijk om de gps routes te verkrijgen daar ik graag op eigen tempo fiets en off-road ervaring op wil doen en wanneer het mij het beste uitkomt.
Mvg Fred
Hier vind je ons route-archief, met daarin een paar offroad-tochten: https://www.wereldfietser.nl/activiteiten/fietsroutes
Vergeet niet te reserveren voor de echoput https://echoput.nl/ je kunt daar een lekker vorkje prikken. In Hoog Soeren is ook een pannenkoeken restaurant en waar de statige trap naar de culinaire hoogte ontbreekt en de (financiële) drempel aanmerkelijk lager is. Je kunt in Hoog Soeren ook op het terras een hapje eten bij Hotel Hoog Soeren of pannenkoekenhuis en restaurant Berg en Dal. Het is maar een kleinstukje off-road van de echoput naar Hoog Soeren en weet je gelijk waarom het Hoog Soeren is en Berg en Dal :lol: .
Bedankt allemaal voor de gezelligheid, en in het bijzonder natuurlijk dank aan Maarten voor de organisatie. :)
20190913_110954.jpg
20190914_143924.jpg
Zijn de kleine foto's softwarematig te draaien? De originelen staan wel goed namelijk...
Was erg leuk. Leuke groep mensen, schitterende tracks, perfect weer en een top roadmaster. Mister Bikepacker, Uitvinder, Fatbiker Maarten Smit. Top geregeld Maarten, Dank, dank, dank.
Eerste foto van een reeks.
201909 WFBikepacking 012.jpg
Blogje....

Rondje over de Veluwe.
Tja, leuk natuurlijk maar spannend lijkt het niet. Tussen de ebikes, de gezinnen met kinderen, los lopende honden, slingerende oude van dagen op brede fietsen met spiegels op het stuur. Ach, natuurlijk leuk om er even uit te zijn maar om daar nu drie dagen te gaan fietsen? Is een middag niet voldoende?
Afbeelding
Ha, maar dan blijkt dat we niet gerekend hebben op Maarten. Maarten kent de Veluwe op zijn duimpje en dat heeft hij in drie dagen laten zien ook. Met 13 bikepackers verzamelen we vrijdagochtend op een camping in Nunspeet en voordat we het weten hebben we het asfalt achter ons gelaten en hobbelen we over smalle zandpaden.
Afbeelding

Het hele verslag staat op....

https://www.lismarq.com/post/veluwe-vuelta
Leuk verslag Marco, fraaie platen!
Jurr schreef:
zo 15 sep, 2019 18:18
Bedankt allemaal voor de gezelligheid, en in het bijzonder natuurlijk dank aan Maarten voor de organisatie. :)

20190913_110954.jpg

20190914_143924.jpg

Zijn de kleine foto's softwarematig te draaien? De originelxen staan wel goed namelijk...
Bij het aanklikken voor een groter formaat staan deze foto's wel gewoon rechtop :D
Maarten, het was een top weekend. Bedankt voor de organisatie. Overige deelnemers bedankt voor de gezelligheid.
Mijn 1e WF offroadtocht met een leuke, gezellige groep. Een geslaagde missie met mijn oude getrouwe Santos 2.6. Dank voor alle tips en support!
Heb het graag gedaan, bedankt voor de gezelligheid en de complimentjes :roll: over mijn dikke banden :)

O ja, Jurr, jij ook bedankt voor je kookinspiratie, tomaatjes en dropjes :lol:
Oei, wat een mooi verslag en wat een mooie foto's, Marco.
Het is dat ik juist afgelopen weekend niet kon, maar, man, wat had ik hier toch graag bij willen zijn.
Smitty schreef:
ma 16 sep, 2019 11:37

O ja, Jurr, jij ook bedankt voor je kookinspiratie, tomaatjes en dropjes :lol:
Haha, volgende keer weer M&Ms en kroepoek, die tomaten waren geen succes om uit te delen. ;)
Mooi man! leuk ook die foto's van de rijders met hun fiets.

Ik vroeg me trouwens nog af of degenen die met een vaste voorvork reden voorvering hebben gemist in dit terrein?
Ik vroeg me trouwens nog af of degenen die met een vaste voorvork reden voorvering hebben gemist in dit terrein?
[/quote]

Aan de ene kant weet ik niet beter met mijn fiets en was het goed te doen. Aan de andere kant was het met de minimale Bar aan bandenspanning nog behoorlijk stuiteren ;)