Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs zondag 26 januari 2020 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs zondag 26 januari 2020

Wereldfietsbeurs zondag 26 januari 2020

Zet deze datum vast in je agenda.
Na het grandioos succes van onze eigen Wereldfietsbeurs afgelopen januari met een record van 1029 tevreden bezoekers zal het zwaar worden om dit resultaat te evenaren.
Een team is inmiddels aan de slag met de voorbereiding van de volgende editie op zondag 26 januari 2020 bij de Fietser in Ede.
We hebben op de beurs onze voelhoorns uitgestoken en gekeken naar het resultaat van de enquête die gehouden is onder de bezoekers.
Kern blijft de informatieoverdracht vanuit fietsers zelf door lezingen, praktische workshops en fietsers informeren fietsers. Daar komen de bezoekers voor.


We willen wel ingaan op twee ontwikkelingen.

1) Bikepacking. We zien dat deze vorm van op fietsreis te gaan duidelijk in de lift zit. Graag brengen wij bikepacking dus nog aantrekkelijker voor het voetlicht. Hoe bevestig ik alles het beste op mijn fiets?

2) e-bike. Op de routes onderweg zien we steeds meer fietsers op een e-bike. Er zijn veel vragen zoals: vervoer, capaciteit van de accu, Pendix of Bosch, achtermotor of middenmotor? Of: een gewone vakantiefiets laten ombouwen tot e-bike. Fietsers met ervaring kunnen het laten zien en vragen beantwoorden.


Net als ieder jaar hebben we weer veel vrijwilligers nodig

Informanten
Je zit achter een tafeltje met je plakboeken, kaarten, foto's, of laptop en je vertelt de bezoekers alles over een recente fietsreis. Je maakt ze enthousiast om in jouw favoriete land te gaan fietsen. Omwille van de duidelijkheid voor de bezoekers maken we een indeling per werelddeel. Dus clusteringen van: West-Europa, Oost-Europa, Amerika, Azië, Afrika en Australië/Nieuw-Zeeland. Veranderingen gaan erg snel, dus vrij recent is erg belangrijk. Een leuke manier om je fietservaringen te delen.
De Wereldfietsbeurs is gemoedelijk en gezellig. Na afloop praten we als vrijwilligers bij tijdens een borrel met bitterballen. Vind je een ochtend en een middag te lang, dan kun je ook kiezen voor slechts één dagdeel. Je kunt dan ook zelf nog op de beurs rondkijken en een lezing bezoeken.

Lezinggevers
Tijdens een lezing neem je jouw publiek in een zaal mee op een recente fietsreis met een goed verhaal ondersteund door boeiende beelden. Je zorgt voor een passende combinatie van fietsbeleving, natuur, cultuur, ontmoetingen onderweg en praktische zaken. Er is een beamer, computer, geluid en scherm. Het enige dat je hoeft mee te nemen is een USB-stick met jouw presentatie. We hebben een handleiding "Hoe geef ik een lezing tijdens een fietsbeurs?"

Workshopgevers
Ook tijdens een workshop sta je voor een zaal. Je verzorgt een sessie over praktische zaken. Dit kunnen uiteenlopende onderwerpen zijn: pech onderweg, fietsen in de bergen, GPS/navigatie, fietsen met kinderen, vrouw alleen, gezondheid, fotografie, wat neem ik mee en wat laat ik thuis, wildkamperen, fietsen met een hond, bikepacking enz... Wellicht heb je zelf een interessant onderwerp.

Algemene hulp
Voor de rest zijn er vrijwilligers nodig om de beurs in goede banen te leiden. Vooraf moet alles juist neergezet worden. Er is assistentie nodig in de zalen, de kaartjes moeten gecontroleerd worden, etc.


De Fietser is bij het NS-station Ede-Wageningen met ieder kwartier een Intercity vanuit de Randstad en Arnhem/Nijmegen en treinen vanuit Amersfoort.
https://defietser.nl/

Help mee aan een geslaagde Wereldfietsbeurs

Meld je aan met gegevens waarvoor je je wilt opgeven. Bijvoorbeeld: welk land, welke workshop. Graag reacties naar:
activiteiten(apenstaartje)wereldfietser(punt)nl
Onze superkok Inge heeft of 26 januari andere plannen..........

Wie vind het leuk om tijdens de beurs op 26 januari een presentatie te geven over voeding/koken? Ter plekke koken, dat zal wellicht niet mogelijk zijn. Maar misschien ben jij degenen die een smaakmakende presentatie over dit onderwerp kan geven.

Interesse? Stuur me een pb'tje

Annita