Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs 2020, 26 januari - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs 2020, 26 januari

dremarcus schreef:
za 01 feb, 2020 18:41
Hi, ik was er ook voor het eerst. Met een frisse blik. Mijn interesse ligt in een fiets tocht zodra de werktijd verminderd en mijn thuis is situatie veranderd is.
heerlijk om te struinen in alle mogelijkheden in techniek, routes en ervaringen.
Ja jammer dat er een exclusiviteit qua fietsen moest zijn.
Gelukkig was er toch nog genoeg info en een Koga is ook niet lelijk.
wat ik nog wel wil opmerken wat zeker niet als kritiek is bedoeld maar het was echt een aparte conversatie tussen mij en een vrijwilliger bij de ingang van een lezing :
Ik:" welke lezing start er nu?"
V:" je weet toch voor welke je ingeschreven staat?"
Ik:" ik heb me niet ingeschreven"
V:" dan kom je er ook niet in"

Andere vrijwilliger 10 'm verderop : " via de achterzijde is nog genoeg plek dus ga via de achtkant "

Wat mij verbaasde is dat onderweg iedereen hoopt op gastvrijheid, geef het zelf ook terug op het moment dat het kan...
Waarom zo rigide bij de ingang terwijl er genoeg plekken zijn. Mij kwam het niet gastvrij over.

Marcus.
Inschrijving was nieuw dit jaar. Vorig jaar stonden er echt bij diverse lezingen zoveel mensen bij de deur dat er echt niemand meer in kon. "Ben ik daarvoor helemaal uit Groningen speciaal voor deze lezing gekomen?"
Inschrijven moest deze ervaringen voorkomen. Het is duidelijk gecommuniceerd.
Uit de ervaring van afgelopen beurs met inschrijving blijkt dat er een probleem moet worden opgelost. Dat er mensen zijn die zich inschrijven voor een lezing, maar niet komen. Dat is nu heel vervelend voor anderen die op het overzicht zien dan de lezing vol zit, maar dat er uiteindelijk stoelen leeg bleven.
bert sitters schreef:
za 01 feb, 2020 23:59
Dat er mensen zijn die zich inschrijven voor een lezing, maar niet komen. Dat is nu heel vervelend voor anderen die op het overzicht zien dan de lezing vol zit, maar dat er uiteindelijk stoelen leeg bleven.
Dat kwam wel goed uit voor degenen die zonder reservering waren gekomen en toch wel graag naar een lezing wilden. Ik kreeg niet de indruk dat er veel stoelen overbleven.
Edwin* schreef:
za 01 feb, 2020 22:39

Natuurlijk is de inzet van vrijwilligers onontbeerlijk, maar is dat dan zo heilig dat kritiek uit den boze is?

Het was gewoon een ervaring met een klein negatief tintje van een bezoeker die voor het eerst op de beurs kwam.

Je kunt natuurlijk elkaar het hand boven het hoofd blijven houden. Succes!
Dom, dom, dom van mezelf. Dat ik me weer laat verleiden tot het ingaan op de kritiek van de vele stuurlui aan wal, die zelf niet de moeite willen of kunnen doen om een bijdrage te leveren (en daardoor ook niet snappen hoe dit voelt) en vaak niet eens lid zijn van de vereniging. Het was zo lekker rustig toen ik dit niet meer deed. Gelukkig is de oplossing simpel. Boxer gaat weer in zijn stal.
Inderdaad Succes!
HansvanderVeeke schreef:
zo 02 feb, 2020 09:49
Dat ik me weer laat verleiden tot het ingaan op de kritiek van de vele stuurlui aan wal, die zelf niet de moeite willen of kunnen doen om een bijdrage te leveren (en daardoor ook niet snappen hoe dit voelt) en vaak niet eens lid zijn van de vereniging.
Even voor de duidelijkheid: Ik ben weliswaar geen lid meer, maar iedereen die nu denkt dat Hans mij bedoelt alsof ik geen bijdrage heb geleverd aan deze vereniging of geen ervaring heb met het geven van lezingen op fietsbeurzen raad ik met klem aan om eens al mijn bijdragen aan dit forum door te lezen.
Ik zou eigenlijk toch graag excuses hebben van het bestuur voor deze uitlating.
Leon schreef:
zo 02 feb, 2020 10:08
Ik zou eigenlijk toch graag excuses hebben van het bestuur voor deze uitlating.
Hans spreekt namens zichzelf. Daar heeft het bestuur niet veel mee te maken.
Ik weet het niet zeker, maar is Hans niet nog steeds de moderator?
Dan schrijft hij hier wel via zijn eigen account, maar een melding aan het moderatoraccount zou dan weinig zin hebben denk ik.
Leon schreef:
zo 02 feb, 2020 10:08
HansvanderVeeke schreef:
zo 02 feb, 2020 09:49
Dat ik me weer laat verleiden tot het ingaan op de kritiek van de vele stuurlui aan wal, die zelf niet de moeite willen of kunnen doen om een bijdrage te leveren (en daardoor ook niet snappen hoe dit voelt) en vaak niet eens lid zijn van de vereniging.
Even voor de duidelijkheid: Ik ben weliswaar geen lid meer, maar iedereen die nu denkt dat Hans mij bedoelt alsof ik geen bijdrage heb geleverd aan deze vereniging of geen ervaring heb met het geven van lezingen op fietsbeurzen raad ik met klem aan om eens al mijn bijdragen aan dit forum door te lezen.
Ik zou eigenlijk toch graag excuses hebben van het bestuur voor deze uitlating.
Dat lijkt me niet voldoende. Een standbeeld is toch wel het minste :wink:

Zonder gekheid: kunnen jullie s.v.p stoppen met dit moddergooien (of naar PB of het Clubhuis verkassen) en het openbare forum een beetje leuk houden? Het wordt namelijk best genant.
Leon schreef:
zo 02 feb, 2020 11:02
Ik weet het niet zeker, maar is Hans niet nog steeds de moderator?
Dan schrijft hij hier wel via zijn eigen account, maar een melding aan het moderatoraccount zou dan weinig zin hebben denk ik.
Hans is geen moderator meer.
HansvanderVeeke schreef:
zo 02 feb, 2020 09:49
Edwin* schreef:
za 01 feb, 2020 22:39

Natuurlijk is de inzet van vrijwilligers onontbeerlijk, maar is dat dan zo heilig dat kritiek uit den boze is?

Het was gewoon een ervaring met een klein negatief tintje van een bezoeker die voor het eerst op de beurs kwam.

Je kunt natuurlijk elkaar het hand boven het hoofd blijven houden. Succes!
Dom, dom, dom van mezelf. Dat ik me weer laat verleiden tot het ingaan op de kritiek van de vele stuurlui aan wal, die zelf niet de moeite willen of kunnen doen om een bijdrage te leveren (en daardoor ook niet snappen hoe dit voelt) en vaak niet eens lid zijn van de vereniging. Het was zo lekker rustig toen ik dit niet meer deed. Gelukkig is de oplossing simpel. Boxer gaat weer in zijn stal.
Inderdaad Succes!
Aangezien je mij hierin quote wil ik daar toch nog even op reageren.

Je suggereert dat ik geen vrijwilligerservaring heb bij verenigingen en nooit een bijdrage heb geleverd en daardoor niet zou snappen hoe dit voelt en wellicht ook tot de categorie behoor die vaak niet eens lid zijn van een/de vereniging.
Dankjewel. Maar geen van de beweringen is waar.

Er zijn meer verenigingen dan de Wereldfietser waar je lid van kunt zijn (ik ben overigens wèl lid) en waar je je als vrijwilliger voor kunt inzetten.

Ook ik heb voor vrijwilligersinzet wel eens tips (kritiek, zo je wilt) gekregen.
Je kunt dan in de verdediging of in overweging nemen of je er daadwerkelijk iets mee kunt doen. Maar goed, iedereen gaat er op zijn/haar eigen manier mee om. Dat is wel duidelijk.
Leon schreef:
zo 02 feb, 2020 10:08
HansvanderVeeke schreef:
zo 02 feb, 2020 09:49
Dat ik me weer laat verleiden tot het ingaan op de kritiek van de vele stuurlui aan wal, die zelf niet de moeite willen of kunnen doen om een bijdrage te leveren (en daardoor ook niet snappen hoe dit voelt) en vaak niet eens lid zijn van de vereniging.
Even voor de duidelijkheid: Ik ben weliswaar geen lid meer, maar iedereen die nu denkt dat Hans mij bedoelt alsof ik geen bijdrage heb geleverd aan deze vereniging of geen ervaring heb met het geven van lezingen op fietsbeurzen raad ik met klem aan om eens al mijn bijdragen aan dit forum door te lezen.
Ik zou eigenlijk toch graag excuses hebben van het bestuur voor deze uitlating.
Dit heeft niets met het onderwerp te maken. Dringend verzoeken aan de moderatoren: grijp in, want dit gaat de foute kant op.
Welk waarderingscijfer zou de gemiddelde bezoeker aan zijn bezoek aan de Wereldfietserbeurs / De Fietser geven?
Mag ik een bescheiden voorzet geven? Een 8!

Jan
bert sitters schreef:
zo 02 feb, 2020 14:16
Dit heeft niets met het onderwerp te maken. Dringend verzoeken aan de moderatoren: grijp in, want dit gaat de foute kant op.
Dat valt wel mee Bert. Het is hier nu een druilerige zondagmiddag en we hoeven niet naar een beurs, dus zijn we lekker bezig op het forum :wink: .
De discussie of fietsen een groene manier van reizen is, kan beter niet in dit topic worden besproken. Deze gaat over de wereldfietsbeurs. Heb de berichten verplaatst naar Kletspraat.
Dat lijkt me een prima idee. Wel vind ik het dan jammer dat zo'n belangrijk onderwerp onder een kopje is gebracht dat niet geïndexeerd wordt voor de lijst van actieve onderwerpen.
Wim,

Bij mij staat ie gewoon onder "Actieve Onderwerpen",
onder de titel: "Afgesplitste discussie Wereldfietsbeurs 20,fietsen is groen?"

Waar ik mij eerder druk om maak, is dat het de Moderator is die onderwerpen moet afsplitsen, categoriseren en verplaatsen.

En dat de betrokken off-topic'ers dit (blijkbaar) zelf niet kunnen opbrengen:
- zelf niet actief een nieuw onderwerp openen, als TS.
- en ook niet bedenken (maar in ieder geval niet de moeite nemen) gaandeweg een discussie, om afsplitsing te vragen.
mikefiets schreef:
ma 03 feb, 2020 22:53
Waar ik mij eerder druk om maak, is dat het de Moderator is die onderwerpen moet afsplitsen, categoriseren en verplaatsen.
In een tijd dat spookfietsers je binnen een seconde verrot schelden als je ze aanspreekt op hun levensgevaarlijke gedrag vind ik het op dit forum nog wonderwel goed gaan.
Hilver schreef:
zo 02 feb, 2020 14:51
Welk waarderingscijfer zou de gemiddelde bezoeker aan zijn bezoek aan de Wereldfietserbeurs / De Fietser geven?
Mag ik een bescheiden voorzet geven? Een 8!

Jan
Mijn 8+ hebben ze ook..
top was de multifunctionele locatie met zalen voor lezingen en een testbaan.
min was dus het " verbod" op fietsen van andere merken..
En er kunnen nooit genoeg standjes met ervaren fietsers zijn.

Bedankt aan alle vrijwilligers.

Marcus