Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs 2020, 26 januari - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs 2020, 26 januari

De wereldfietser organisatie vraagt vrijwel geen contributie van de leden en weet voor iedereen bij activiteiten de kosten altijd zo laag mogelijk te houden. Vooral door de inzet van de vele vrijwilligers (waarvoor mijn complimenten).

Dit kan in het geval van een fietsbeurs natuurlijk ook leiden tot compromissen maar ik ga ervan uit dat de organisatie haar best heeft gedaan om hier een acceptabele balans in te vinden.

Willen we het onafhankelijker geregeld hebben, dan is dat prima maar dan zouden we er gezamenlijk ook wel wat meer voor mogen betalen....
Afgezien van de overdaad aan E-bikes vond ik het een echte wereldfietsersbeurs. De stands van de Wereldfietser kwamen door de goede aankleding veel beter uit de de verf als vorig jaar. Ik vond de stands van Rohloff etcetera een verrijking. Van de KOGA-trekkingdag heb ik niets gemerkt. Chapeau voor de perfecte organisatie. Als volgend jaar het aanmeldformulier iets meer een Wereldfietser-tintje kan krijgen, is het wat mij betreft helemaal prima.
Bert van Sprang schreef:
zo 26 jan, 2020 22:07
Afgezien van de overdaad aan E-bikes
Kan ik mee leven...
Ik, mijn partner en mijn ouders hebben enorm genoten. Er was veel ruimte voor de wereldfietser en mooie reisverhalen.
De ebikes interesseren me niet en ik ben er al aan gewend, de fiets en wandelbeurs staat er vol mee.
De meneer van Tateljee was minder blij met de organisatie maar was lekker buiten gaan zitten (eigenlijk heel slim met die zon). Maar als het volgend jaar weer is ben ik van de partij.

Bedankt organisatie!
Voor het eerst op de beurs geweest en het was erg leuk. Dank aan de sprekers, standhouders en andere vrijwilligers.
Voor ons de lezingen van Bert, Christine, Maarten en Eric. Helaas de lezing van Maarten over DIY gemist doordat we te uitgebreid zijn gaan lunchen bij de Koffiekamer en de deur van zaal 2 op tijd op slot was.
Op verzoek mijn bagagelijst.
200124 bagagelijst Bert.jpg
Bert van Sprang schreef:
ma 27 jan, 2020 09:13
Op verzoek mijn bagagelijst
Mooie lijst.

Heb je ook een foto van je bepakte fiets? M.n. het gedeelte rond de zadelbuis heeft m'n interesse (montage carbon-buis en zo).
Fedor schreef:
ma 27 jan, 2020 09:20
Bert van Sprang schreef:
ma 27 jan, 2020 09:13
Op verzoek mijn bagagelijst
Mooie lijst.
Zeker!

Daar kan wel weer een paklijst draadje mee tot leven gewekt worden toch? Of een nieuwe mee gestart worden :-)

'k Ben ook wel benieuwd wat er aan de fiets gemodificeerd is namelijk.

Overigens dit jaar niet op de beurs geweest door andere verplichtingen. Volgend jaar maar in de herkansing :)
Beste mensen,

Bedankt voor de de vele positieve reacties en de wat kritische waardoor we alert blijven.

Wij van de organisatie van de Wereldfietser, Annita van Vliet, Bert Sitters, Hans Metz, Fred Kok en niet te vergeten de staf van De Fietser onder leiding van Dennis v.d. Sanden hebben er weer een prachtig evenement van gemaakt.

1472 bezoekers hebben de beurs bezocht en dankzij de ruime opstelling van al de producten op de beursvloer en een extra zaal voor 200 personen, was er ruimte genoeg voor iedereen om op zijn gemak al de informatie over onze prachtige hobby fietsen en kamperen te verzamelen.

Vrijwilligers weer bedankt.

Ronald van der Perk
Het was mijn eerste wereldfietsbeurs en ik heb het erg naar mjn zin gehad. Een prachtige locatie en een gezellige sfeer. Drie leuke lezingen bijgewoond en weer een hoop inspiratie gekregen. Ook nog even op een paar mooie reisfietsen gefietst en jawel zelfs een paar elektrische fietsen geprobeerd......

Bedankt vrijwilligers voor deze leuke dag!
Ronald van der Perk schreef:
ma 27 jan, 2020 10:12
Beste mensen,

Bedankt voor de de vele positieve reacties en de wat kritische waardoor we alert blijven.

Wij van de organisatie van de Wereldfietser, Annita van Vliet, Bert Sitters, Hans Metz, Fred Kok en niet te vergeten de staf van De Fietser onder leiding van Dennis v.d. Sanden hebben er weer een prachtig evenement van gemaakt.

1472 bezoekers hebben de beurs bezocht en dankzij de ruime opstelling van al de producten op de beursvloer en een extra zaal voor 200 personen, was er ruimte genoeg voor iedereen om op zijn gemak al de informatie over onze prachtige hobby fietsen en kamperen te verzamelen.

Vrijwilligers weer bedankt.

Ronald van der Perk
Ronald bedankt,

Ik weet hoeveel jij er hebt ingestoken.

Bert
Voor het eerst sinds jaren was ik geen informant, zodat ik nu eens de tijd had om rond te kijken. Anders dan de aankondiging deed vrezen, had ik niet het gevoel op een commercieel Kogafeestje te zijn beland. Er was veel uitwisseling van informatie en ik ben niet meer Accellpromotie tegengekomen dan er op die plek gewoonlijk al aanwezig is. Ook zag ik geen afgeplakte fietsmerken.
Ik heb me de hele dag goed vermaakt. Steeds wanneer ik dacht dat ik wel uitgekeken was, kwam ik wel weer een meer of minder bekend gezicht tegen met een een leuk nieuwtje, een goed gesprek of een boeiend verhaal.

Bert van Sprang schreef:
zo 26 jan, 2020 22:07
Afgezien van de overdaad aan E-bikes
Ik hoop zelf dat ik nog heel wat jaren op eigen kracht kan blijven fietsen, maar gezien de leeftijd van veel WF-leden begrijp ik wel dat er belangstelling is voor e-bikes. Tijdens mijn Alpenlezing heb ik hopelijk wat tegengas kunnen geven tegen het idee dat - zeker voor 60 plussers - trapondersteuning in de bergen onmisbaar zou zijn.
En wie op het punt stond om te bezwijken voor de lokroep van uitgestalde blingbling, kon bij Maarten weer afkicken. Dat je met een doorgestoken plastic dopje een bruikbare leesbrilvervanger kunt maken, was ook voor mij een eye-opener.

Ronald van der Perk schreef:
ma 27 jan, 2020 10:12
extra zaal voor 200 personen
Die extra zaal was perfect. Fijn dat er nu toch nog plek bleek te zijn bij lezingen die al wekenlang volgeboekt waren. Een beurs waar je niet meer spontaan kunt besluiten om nog even een lezing/workshop bij te wonen, zou ik wel heel beperkt vinden.
Veel dank voor de goede organisatie van de beursdag. Het gebouw leent zich qua ruimte en sfeer prima voor dit evenement. Vooral de organisatie van de lezingen verliep gesmeerd door vooraf in te schrijven. Gedrang bleef daardoor uit. Dank, dank.
Als lezinggever kan ik beamen dat de organisatie prima was. De inplanting van de verschillende standen leek doordacht en de voordrachtzalen leenden zich perfect voor een haast gezellige mono/dialoog. Rest me nog de toehoorders te bedanken voor de aandacht en de (mee)beleving van mijn verhaal.
Mvg, Filip
De organisatie vond ik perfect en ik heb zelf maar weinig gemerkt van een Koga indoctrine.
Er was genoeg “WF” te zien en te beleven. En dat is precies waar die beurs voor zou moeten zijn.

Ook ik heb met plezier mijn lezingen gegeven. De zaalwachten deden prima. Alles verliep als een gesmeerde ketting. Voor de volgende keer heb ik nog wel wat tips:
  • Mijn slides waren niet altijd even goed te zien vanwege het licht. Zou prettig zijn al de zalen iets meer verdonkerd zouden kunnen worden.
  • Het viel mij op dat de lezingzalen niet helemaal vol zaten. En dat is jammer want ik ken mensen, die toch maar niet naar de beurs zijn gekomen omdat alle lezingen vol zaten. Ze hadden er uiteindelijk dus nog wel bijgekund. Dat moet anders kunnen...
Nogmaals veel dank aan de organisatie en vrijwilligers!
@Smitty, ik was er niet bij, maar zelfmaak dingen intrigeren me altijd.

Is er een optie om je lezing/slides te zien?
Smitty schreef:
di 28 jan, 2020 13:09
  • Mijn slides waren niet altijd even goed te zien vanwege het licht. Zou prettig zijn al de zalen iets meer verdonkerd zouden kunnen worden.
Dat is vooral een probleem in de bovenzaal, waar de workshops worden gegeven. Twee jaar geleden gaf ik in dat zaaltje een presentatie over fotograferen op de fiets. Het was toen een zonovergoten dag in april en de zon stond pal op de ramen. Ook was de verlichting nog aan omdat niemand wist hoe je die uit moest zetten. De benedenzalen zijn beter te verduisteren.
Ook dit jaar was ik weer gevraagd om wat over fotografie te vertellen, maar dat moest dan weer in die bovenzaal gebeuren omdat de andere zalen exclusief voor lezingen over fietsreizen waren gereserveerd. Toen heb ik maar afgezien van mijn fotografiepresentatie; wel heb ik beneden een fietslezing gegeven in een mooie grote donkere ruimte (de Loekiezaal).
Haha,

Dat licht was wel een dingetje; ik had de eerste lezing in de Loekiezaal en heb vooraf gezorgd dat de spots uit zouden staan tijdens de presentatie. Met dank aan de zaalwacht en de Koga-collega die het geregeld hebben. En nog dank dat ik 5 min extra tijd kreeg. Uitstekend beeld en geluid in deze zaal!
Voor mij was het vooraf wel een dingetje dat we te gast waren bij de Koga-familie, en dat het aanmelden exclusief via hun site verliep. Ik ben niet 180 graden gedraaid maar de angel is er voor mij wel uit; een goed georganiseerde en informatieve dag voor de (aspirant) wereldfietser met voldoende andere fietsmerken van de WF leden aanwezig. Alleen dat aanmelden via Koga…

groeten BertV

bertvinken.nl
keesswart schreef:
di 28 jan, 2020 14:32
Ook dit jaar was ik weer gevraagd om wat over fotografie te vertellen, maar dat moest dan weer in die bovenzaal gebeuren
Inmiddels heb ik vernomen dat het toch in een andere zaal had gekund (de Loekiezaal, als ik het goed begrepen heb), maar dat niemand van tevoren wist of die goed genoeg zou zijn (ik had nl. wat eisen gesteld). In ieder geval niet in de andere benedenzaal, die alleen voor de reisverhalen gereserveerd was.
Vanuit De Fietser kreeg ik een link van een aardig filmpje over onze WF/Koga beurs. Misschien wat vaak de naam Koga in beeld maar ik wilde jullie dit filmpje toch niet onthouden omdat het een leuke sfeerimpressie geeft.

Ronald van der Perk

https://youtu.be/AbYaJ4tVQgE