Additionally, paste this code immediately after the opening tag: 29 mei - 1 juni, Hemelvaarttrektocht - Forum Wereldfietser

29 mei - 1 juni, Hemelvaarttrektocht

29 mei - 1 juni, Hemelvaarttrektocht

Limburg, oh Limburg, het mekka van de Nederlandse fietsers. De Hemelvaarttrektocht doet dit jaar de meest zuidelijke provincie van Nederland aan. Heuveltjes, bossen, fietsen door verschillende landen langs verschillende terrasjes.....alleen daarom zou je al mee willen. En dat kan...

Van donderdag 29 mei t/m zondag 1 juni gaat Leon Poels de Hemelvaartstrektocht uitzetten. In grote lijnen gaat de route er als volgt uitzien. De start zal in Maastricht zijn op donderdag 29 mei. De uiteindelijk startplaats en tijd zullen in een digitale nieuwsbrief nader bekend gemaakt worden. Voor fietsers die van ver komen zullen mogelijk de dag of avond ervoor de reis naar Limburg maken. De eerste dag zal er gefietst worden van Maastricht naar een plek ergens ten noordoosten van de Hoge Venen.

De tweede dag fietsen we richting Eifel. De derde dag zal een overnachting gezocht worden in de omgeving van Monschau. De vierde en laatste dag fietsen we weer terug naar Maastricht.

De route gaat dus feitelijk via het Zuid-Limburgse Heuvelland, via het Boven-Geuldal naar het Natuurpark Nord-Eifel naar de Eifel en via de Hoge Venen en het land van Herve terug naar Maastricht.


Aanmelden en info:
Aanmelden kan vanaf 1 april (nee, geen grap) met een emailtje aan Gerard Poorthuis. Het adres is: g.poorthuis@quicknet.nl
Natuurlijk kan bellen ook. Het telefoonnummer van Gerard is: 0226-413654.
Kunnen enthousiastelingen al op woensdag verzamelen op camping de Bosrand?
is het leuk om er aan mee te doen? ik ben hier nog nooit geweest maar het lijkt me geweldig om te doen... dus misschien wil je me wat vertellen?
bert sitters schreef:Kunnen enthousiastelingen al op woensdag verzamelen op camping de Bosrand?
Je hebt een vooruitziende blik Bert!

Groetjes, Leon
nathalie schreef:is het leuk om er aan mee te doen? ik ben hier nog nooit geweest maar het lijkt me geweldig om te doen... dus misschien wil je me wat vertellen?
Hoi Nathalie,
Natuurlijk is het leuk! Maar ja, ik ben dan ook de "reisleider". Dat reisleider stelt niet zo heel veel voor, behalve het voorbereiden van de route. Het leuke is dat we met zo'n 20 fietsers vier dagen samen optrekken en samen kamperen. We fietsen zo ver dat lukt in 1 groep. Het blijkt meestal dat iedereen zijn eigen dingetjes en methoden heeft. Er wordt veel over tenten en branders gepraat, maar onderling ontstaan er natuurlijk ook wel groepjes en hele andere gesprekken.
De omgeving waar we naartoe gaan is op zich best pittig om met bagage door te fietsen (21 versnellingen wel echt gewenst), maar door het aantal mensen valt de gemiddelde snelheid toch wel mee (of tegen, zo je wilt). Dat geeft gelukkig weer tijd om van de omgeving te genieten, want die is daar erg geschikt voor.

Tot dan? Groetjes, Leon

Wat had je in gedachte dan Bert?

ehm.... ik ben er niet zo zeker van, heb zo iets nog nooit gedaan. heb op het moment een slechte fiets en ben best onzeker over zoiets.
nathalie

Had ik bij de eerste keer ook (behalve die fiets dan). Is nergens voor nodig. Was erg gezellig en zeker de moeite om nogmaals te doen.

Wat voor fiets is het eigenlijk? En wellicht is de fietsreparatiecursus dan iets voor jou.

het is een gewone stadsfiets, met een drie versnellingsnaaf. en meestal weet ik wel hoe ik moet repareren. hoe zou ik er naar toe moeten gaan vanuit haarlem? en is er iemand die me daar dan op wacht. vertel me eens meer dat maakt het makkelijker voor me.

groetjes nathalie

Vanuit Haarlem gaat er elk uur een trein regelrecht naar Maastricht...

Ga toch gewoon mee als het je leuk lijkt, nieuwe dingen zijn toch juist zo leuk, omdat je niet precies weet wat er gaat gebeuren. Laat je verrassen!
hoi mensen, ik kom waarschijnlijk, nu is het geen waarvan het nog afhangt, mijn werk. ze zitten te zaniken dat ze zeker moeten weten dat ze vervanging hebben voor me. ik denk dat ik me anders gewoon ziek meldt.

groetjes nathalie

Hoi Nathalie,

Leuk dat je meegaat. Dus je hebt een fiets met 21 versnellingen weten te regelen?

Leon
Beste Leon,

Helaas kan ik niet met Hemelvaart. Ben die hele week aan het fietsen in het Muensterland. Nog altijd op zoek naar een leuke route van Aken naar de Eifel. Nog steeds niet gevonden. Of te druk, of echt te slecht. Verder zitten er wat militaire oefentereinen. Had overigens wel aardig geweest om met Hemelvaart met een groepje met jouw deskundige speurneus voorop een andere route te ontdekken dan de Himmelsleiter, want dat fietspad langs die drukke weg vind ik maar niks.
Hoi Bert,

Heb je de kaart van onze Radfreunde van de ADFC al, daar staan langs de Himmelsleiter wel een aantal mogelijkheden voor fietsvriendelijkere alternatieven?

Voor wat info zie http://home.planet.nl/~fietsersbond-maa ... karte.html

Groeten, Leon

Beste Leon,

Ik heb de RV-kaart van de site van de Fietsersbond, afd. Maastricht. Overigens een mooie en nuttige site met veel fraaie fietsroutes. Ik heb ook de BVA-fietskaarten, maar ik kom daar bij de Himmelsleiter toch iedere keer op onmogelijke weggetjes. Jammer dat ik niet kan met Hemelvaart, want die tocht gaat ongetwijfeld wel over heerlijke en rustige fietswegen.

hoi leon

ik ga aanstaande vrijdag een mooie fiets kopen. voor 175 euro en gloedje nieuw!

maar ik wacht nog steeds op antwoord van mij werk, of ik wel of niet vrij kan krijgen.

groetjes nathalie

Ben je er niet bij Bert? :cry:

Nee, jammer. Ik heb andere verplichtingen, maar op het kampeerweekend van 23- 25 mei in Goirle ben ik er wel. Ben jij er ook?

Jups, dat ligt wel in de planning. Alleen nog even kijken of ik het fietsend doe of via de trein.

hoi mensen het is zeker dat ik kom. een vraagje. wanneer zijn we weer in maastricht?
waar is de camping voor verzamelen?
hoe laat verzamelen?
waar is de camping want ik ben niet bekend daar zo

groetjes nathalie