Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nazomerweekend 2007 - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Nazomerweekend 2007

134 berichten
Eric op de Fiets schreef:Ik zal een knooppuntroute uitzetten met een kruispunt waar je kunt kiezen in lang en kort. Ook weer afhankelijk van de tijd die er is. Dan kunnen de snelle WF'ers een lange tocht maken en zijn we gezamelijk weer op tijd voor het volgende programma onderdeel. :wink:
Goed geregeld zo! :)

Had ook een route op het oog maar die gaat te lang duren (lang én veel onverhard). Ik denk dat jouw optie prima is.

Mocht ik niet kunnen (reden staat ergens hierboven) dan iedereen alvast een fijn weekend toegewenst! :)

@ Hee Rena....
Wij zijn van de partij....eerst nog twee weekjes verder fietsen in het heete Bulgarije.

@ alle anderen ......Wie komt er nog meer?

Blanche (from Kurdzhali in the Bulgarian Rhodopes) 8)

Ik ben er ook bij!
Ik zal ook proberen Daphne te overtuigen dat ze mee gaat!

Hopelijk komen we met de tandem! 8)

Tot over een maand!

Froggy
Een tip voor de mensen die bezig zijn met de route uit te zetten of zelf een route uit willen stippelen.

Ik begrijp dat het dit jaar voor het eerst met het knooppuntenstelsel uitgezet wordt. Je kan verschillende routes maken over vrijwel alleen vrij liggende fietspaden. Als je niet steeds dezelfde start/einde wilt nemen kan je bijna niet om een fietspad heen dat niet in dit stelsel is opgenomen. Ik vind het één van de mooiste fietspaden uit de omgeving (ik woon op 2 km afstand), slingerend, heuvelig smal en vrij liggend.

Ik snap niet dat dit niet in het stelsel is opgenomen, waarschijnlijk heeft dit te maken met dat dit gebied grenst (of er in loopt) aan de gemeente Barneveld die niet mee wilde doen met dit knooppuntenstelsel, heel recent hebben ze besloten toch mee te doen dus volgend jaar is dit misschien anders.

Het gaat om het fietspad dat bijna bij de camping begint, over Stroe (daar even over de weg ivm snelweg en spoor) naar het gebied van Garderen/Putten en van hier kan je weer alle kanten op. Je kan dit in de beschrijving opnemen door te zeggen volg de bordjes van de Veluweroute tot knooppunt…(wat je wilt). Ongetwijfeld is dit fietspad andere jaren in de route opgenomen en bekend.

Het is maar een tip.
Misschien ben ik volgend jaar aanwezig dan wil ik best (helpen met) een route opzetten. Dan kan je beter rechtstreeks contact met mij opnemen want ik lees dit forum niet zo vaak, had nu de oproep gemist.

Iedereen heel veel plezier in dit weekend.
fiets-ster schreef:Het gaat om het fietspad dat bijna bij de camping begint, over Stroe (daar even over de weg ivm snelweg en spoor) naar het gebied van Garderen/Putten en van hier kan je weer alle kanten op. Je kan dit in de beschrijving opnemen door te zeggen volg de bordjes van de Veluweroute tot knooppunt…(wat je wilt). Ongetwijfeld is dit fietspad andere jaren in de route opgenomen en bekend.
Zit in een geplande/mogelijke route (gedeelte tot de 3-sprong van de Veluweroute) :). Is idd een heel fraai pad. Vorig jaar zat het ook in de rit. Nu dus weer en da's héél geen straf (en één van de weinige mogelijkheden vanaf de camping (als je bos en hei wilt)).

Is het misschien een idee om verschillende routes te verzamelen en die ergens op deze site te zetten vanuit deze camping beginnend?

Omdat elk jaar hier een weekend wordt gehouden kan iedereen dan zelf een route ervanaf halen die door haar/hem nog niet gefietst is en er in kleine groepen gereden worden. Of als je zelf op deze camping staat dit fietsen.

Het is jammer dat die routes na elk jaar verloren gaan.

Ik wil hier wel aan meewerken. Maar of mij dat voor het weekend dit jaar lukt weet ik niet.

De route van vorig jaar is niet verloren gegaan! Die is nog steeds bekend bij de activiteitencommissie. Als je belangstelling hebt stuur ik hem je wel toe. Misschien is het wel een goed idee om alle routes te verzamelen en beschikbaar te maken voor iedereen. Ik zal het in de groep gooien.
Je medewerking is overigens meer dan welkom. Stuur even een mailtje naar activiteiten@wereldfietser.nl . We nemen dan contact met je op.

Hoi,
Het zou een goed idee zijn als de mensen van de Langzame Groep extra kaarten en batterijen voor de TomTom mee zouden nemen want tot mijn grote spijt kunnen Helma en ik er niet bij zijn dat weekend. Mijn ouders hebben namelijk in 1957 besloten om uitgerekend op 31-8 te trouwen en hoewel pa er niet meer is wil mijn ma wil dat alsnog vieren met een 50-jaar-open-huis-feestje :D
Leon

Leon schreef:Hoi,
Het zou een goed idee zijn als de mensen van de Langzame Groep extra kaarten en batterijen voor de TomTom mee zouden nemen want tot mijn grote spijt kunnen Helma en ik er niet bij zijn dat weekend. Mijn ouders hebben namelijk in 1957 besloten om uitgerekend op 31-8 te trouwen en hoewel pa er niet meer is wil mijn ma wil dat alsnog vieren met een 50-jaar-open-huis-feestje :D
Leon
Een kampeerweekend op de Harskamperdennen zonder Leon............... ik kan het me nog moeilijk voorstellen.

He Leon, wat krijgen we nou?!
Wie gaat nu de langzame ploeg leiden?
Wie gaat er nu zorgen voor een alternatieve route van de geplande route af?

Dit keer dus geen uitzicht op een jonge man op een klapstoeltje, vastgezet met slechts één enkele haring!, roerend in zijn pannetje vol kruiden en groenten... Leon, je zult gemist worden!!

Desalniettemin: Veel plezier met de familie!!

Groet, Rena :wink:

ik ben gaan lezen op de site van de camping en gaan mailen met de eigenaar maar ik loop tegen een probleem aan.
Ze hebben geen trekkershut en er mogen geen honden op het terrein...........
Nu heeft de eigenaar wel een collega aangeboden waar wel honden het terrein op mogen maar dan kan ik nog met onze hond niet aanschuiven bij een potje kolonisten........
Maar zelfs zonder hond lijkt het me minder gezellig als wij op een ander terrein staan.......... Jammer want het had ons erg leuk geleken om met iedereen kennis te maken.
Tot een volgend weekend.................en ik ga met plezier vast alle verslagen lezen............

hm, in de buurt van de camping bomen genoeg om je hond aan vast te binden, zou ik zeggen ;) :evil:

en bij gebrek aan een trekkershut: :arrow: tentje?
Blanche schreef:

Wie heeft er trouwens zin om vanaf regio Zoetermeer mee te fietsen naar Kootwijk op vrijdag?

Blanche
Ik ben van de partij. Ik kom uit Rotterdam. Lijkt mij overigens wel een pittige rit. Vanuit Rotterdam kwam ik met MS Auroute ingesteld op kleine wegen al uit op 120km. Hoe vroeg met je dan vertrekken om om 16.00 uur aan te komen?

Nog meer liefhebbers?

PS:Ik moet nog even lid worden :-)
Willem_V schreef:Vanuit Rotterdam kwam ik met MS Auroute ingesteld op kleine wegen al uit op 120km. Hoe vroeg met je dan vertrekken om om 16.00 uur aan te komen?
Hmmm best vroeg ;). Je hebt bepakking bij je en de kans is groot dat je door een aantal plaatsen moet als je de "kortste" route neemt. Reken toch maar op minimaal 7 uur reistijd, helemaal als je nog geen ervaring hebt met 120 km fietsen.

Staat tegenover dat er wel vrijwel altijd een station in de buurt is op je route en vanaf Ede is het niet zo ver, dus mocht het tegenzitten dan is er altijd een alternatief :)

Ach, vroeger ben ik nog wel eens met Henk (uit Zoetermeer) vanuit Delft naar de Harskamp gefietst op een druilerige vrijdag. Onderweg (uiteraard) diverse malen gestopt voor de koffie met appeltaart.
De LF 4 volgend vanaf Utrecht waren we rond de klok van vijf op de Harskamp.

Maar ja, vroeger waren de fietsen sneller en de benen beter. 8)

Groet,
Freek

FV schreef:Ach, vroeger ben ik nog wel eens met Henk (uit Zoetermeer) vanuit Delft naar de Harskamp gefietst op een druilerige vrijdag. Onderweg (uiteraard) diverse malen gestopt voor de koffie met appeltaart.
De LF 4 volgend vanaf Utrecht waren we rond de klok van vijf op de Harskamp.

Maar ja, vroeger waren de fietsen sneller en de benen beter. 8)

Groet,
Freek
Freek,
Volgens mij ben jij toch nog niet echt oud!

Ha Bert,

kun je nagaan... als de jeugd van tegenwoordig al spreekt van een 'pittige rit' vanuit Rotterdam... ;)

groetjes,
Freek

Dag allemaal,

Als nieuweling binnen deze club lijkt het me een prima gelegenheid om een aantal van jullie te leren kennen, door naar de Harskamperdennen te komen.
Ik had al het plan om eind augustus een deel van de Hanzeroute te gaan fietsen, maar het nazomerweekend knoop ik er dan maar vooraan.

Betekent wel dat ik dus uit Winschoten even naar Kootwijk kom, om vervolgens op zondag of maandag weer naar het noorden te gaan om bij Bourtange de Hanzeroute te beginnen.

Ik denk dat ik Winschoten Kootwijk maar es in twee dagen ga doen, kan ik het tenminste rustig aandoen. Het is een slordige 170 km en mijn benen zijn niet meer de allerjongste. Bouwjaar 1945.

Naast elk jaar es 1 a 2 weken fietsen in Nederland ben ik dit voorjaar serieus aan de gang gegaan ( met de Vut, dus tijd) en heb ( met een bijna 30 jaar oude Giant Expedition ) de Groene Valeienroute gefietst en aansluitend weer naar huis via Moezel en Rijn.
Dit was voor de oude Giant teveel van het goede, er waren zoveel draaiende delen die bijgeluiden vertoonden dat renovatie me te duur werd.
Via Marktplaats een twee jaar oude Koga Randonneur op de kop getikt en daar ben ik nu volop mee in training.

Ik zal wel de nodige kritiek krijgen op mijn uitrusting, want ik sleep graag een slordige 35 kg aan spullen mee en ook het eigen gewicht zit zo rond de 90 kg. ( Op de voorjaarstocht slechts 1 spaak gebroken !!)

Stoeltje van ruim 2 kg, tent van 4,8 kg en zo zijn er wel meer zaken die vast wel lichter kunnen, maar ik kom waar ik wezen wil.
Ook de discussie " banden" heb ik met interesse gevolgd.
Ik heb gekozen voor Marathon XR 42 mm breed, gezien het treingewicht en gezien het aandeel onverhard van de Hanzeroute, tenminste zo komt dit op me over bij bestudering van de route.

Voor nu genoeg , zie jullie graag de 31e!

Groet

Jans Kinds

Hi Jans,

Wat jammer nou dat Lars de Wit niet bij het weekend aanwezig is... hij had familie van je kunnen zijn. Hij fietst nu met ik weet niet hoeveel kilo's, 2 voortassen, 2 achtertassen, 2 roltassen, een grote houten knuppel en nog een rugzakje in Nepal, op weg naar Australie, maar of hij nou voor een weekend of een heel jaar gaat... altijd gaat hetzelfde mee. Je bent dus niet de enige.

Je zult versteld staan tijdens het weekend. Het zijn zeker niet allemaal hightech materialen en mensen.

Groet, Rena :wink:

Onze kok van twee jaar geleden is tegenwoordig muzikant en neemt zijn gitaren en slagwerk mee! Ai, dat wordt feest! Tot een optreden heb ik hem helaas niet kunnen overhalen, hij voelt meer voor een Wereldfietser kampvuur korenslag! Zangers en andere muzikanten met instrumenten zijn dan ook van harte welkom.

:D I want to ride my bicycle, I want to ride my baaaaiiiik!!! :D ehh, hoe ging dat ook alweer verder :( ..ehh :idea: liedteksten moesten ook mee! :D