Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nazomerweekend 2007 - Forum Wereldfietser

Nazomerweekend 2007

134 berichten
Nazomerweekend 31 augustus t/m 2 september 2007

Nog even wachten maar natuurlijk ook dit jaar, geheel volgens de traditie georganiseerd op camping ‘de Harskamperdennen’ bij Kootwijk. De plek waar de vereniging ooit is opgericht.

Deze bijeenkomst is de ideale gelegenheid om gelijkgestemden te ontmoeten, ervaringen uit te wisselen en ideeën op te doen. In het bijzonder zijn diegene welkom die andere jaren nog niet eerder zijn geweest en kennis willen maken met de vereniging.

Afbeelding

Het Programma:

Vrijdag
Vanaf ca. 16:00 uur is iedereen welkom. Er is volop gelegenheid je ervaringen uit te wisselen. Natuurlijk mag je ook later, op zaterdag of zondag, komen.

Zaterdag
• ’s Morgens is er een fietstocht over de Veluwe. Afhankelijk van het aantal deelnemers splitsen we op in twee of drie groepen.
• Vanuit een Spaanse traditie waarin goed en lekker eten een van de belangrijkste sociale bezigheden in het leven is, zal ook dit jaar het diner verzorgd worden door Inge Meere. Te bijzonder voor woorden, alleen al hierom kom je naar het nazomerweekend. Degene die niet aan de fietstocht deelnemen kunnen Inge hun assistentie in de keuken verlenen.
• Na het eten kunnen we genieten van een tweetal diapresentaties, informatie hierover volgt nog.
• ’s Avonds is er een kampvuur waarbij je je sterke verhalen de vrije loop kunt laten.

Zondag
Om tien uur beginnen we met de ledenvergadering. Hier heb je als lid de mogelijkheid om invloed uit te oefenen op de gang van zaken binnen de vereniging. Je aanwezigheid en inbreng zal zeer gewaardeerd worden! Na de vergadering eindigt de bijeenkomst.


Kosten

De prijs van de overnachting(en) is afhankelijk van het aantal deelnemers en bedraagt maximaal € 8,= per nacht.
De maaltijd op zaterdagavond kost € 10,= incl. voor-, hoofd-, nagerecht en een lekker glaasje wijn e.d. (deelname is vrijblijvend).

Informatie

Bij vragen bel of mail Harry Wagenaar 075-6350062, harry.fietsenaar@chello.nl . Of mail naar activiteiten@wereldfietser.nl Opgeven mag maar hoeft niet.


Tips!

• Wil je deelnemen aan de maaltijd op zaterdag avond, zorg dan wel voor eigen bord, beker en bestek.
• Wie maakt de mooiste foto van het weekend? Stuur ze in na afloop. De winnaar zetten we prominent op de website.

Er naar toe

• Voor de fietser met een goede kaart is het makkelijk. De camping ligt ongeveer twee kilometer noordelijk van het dorpje Harskamp, langs de weg naar Stroe en Garderen.
• Met de auto via de A1 de afslag Stroe/Garderen en vervolgens richting Harskamp. Twee kilometer voor Harskamp linksaf de borden volgen. Vanaf de A12/A50 borden volgen "Nationaal Park de Hoge Veluwe". Vervolgens via Otterlo naar Harskamp richting Stroe. Twee kilometer na Harskamp rechtsaf de borden volgen.
• Per openbaar vervoer: http://www.reiswijzer.nl/vraag.asp?klant=2005112315
Het adres:
Kampeerterrein Harskamperdennen
Houtvester van ‘t Hoffweg 25
3775 KB Kootwijk
http://www.harskamperdennen.nl
Activiteitencommissie WF schreef:De prijs van de overnachting(en) ... bedraagt ca. € 8,= per nacht. De maaltijd op zaterdagavond kost € 10,= incl. een glaasje wijn e.d.
Was de camping vorig jaar niet 5 euro?
Leon

Misschien hebben we teveel hout verstookt de vorige keer? (H)
Om er toch weer wat anders en leuks van te maken zoek ik inspiratie. Wie heeft er een leuk idee? Ik dacht vorig jaar dat alle wereldfietsers enorme eters waren maar dat viel wel mee, dat gecombineerd met de extra 3 euro (10 ipv 7 euro) moeten vele ideeën haalbaar zijn.

Barst los!!!

Inge
Leon schreef:
Activiteitencommissie WF schreef:De prijs van de overnachting(en) ... bedraagt ca. € 8,= per nacht. De maaltijd op zaterdagavond kost € 10,= incl. een glaasje wijn e.d.
Was de camping vorig jaar niet 5 euro?
Leon
Het zal waarschijnlijk wat lager uitvallen dan 8 euro, maar voor 5 redden we het niet. De overnachtingsprijs per persoon per nacht is al €4,50, hierbij komen nog een toeslag voor het terrein en de huur van de groepsruimte. Deze kosten moeten we verdelen wat inhoudt: Hoe meer mensen er komen des te goedkoper het uiteindelijk wordt :D :D Verder is er voor ieder individueel nog het gebruik van de douche en voor de automobilisten parkeerkosten. :wink:

Ik ben van mening dat op HET weekend van het jaar best een toeslga maag zitten van 0,50 Euro om de kas van de vereniging te spekken.

(en als elk lid 100 euro inlegt, hebben we een mooi start kapitaal om terzijnertijd een eigen 'honk' te realiseren mogelijk ook geschikt als rust/schrijfhuis voor de bejaarde fietsreiziger.... ;) )


Wat de avondmaaltijd betreft, misschien een ludiek actie om mensen Kolonisten van de prehistorie (variant catan) op groot formaat te laten spelen en zodra er een setje kaarten verzameld is kan men een maaltijd afhalen...

:D :D :D

Roald schreef: Wat de avondmaaltijd betreft, misschien een ludiek actie om mensen Kolonisten van de prehistorie (variant catan) op groot formaat te laten spelen en zodra er een setje kaarten verzameld is kan men een maaltijd afhalen...

:D :D :D
Het scheelt Inge het afhandelen van 20 huwelijksaanzoeken, maar verder voordeel zie ik niet :D

Voordeel is er ook niet, maar ik vind het plezant een bordspelleke te spelen. :D

Roald schreef:Ik ben van mening dat op HET weekend van het jaar best een toeslga maag zitten van 0,50 Euro om de kas van de vereniging te spekken.
Ja, goed idee. Daar kan de vereniging dan later een feestelijk diner van geven. Ik stel voor om dat dan maar meteen te doen, want 10 euro is best veel voor sommigen.
Leon

Dit weekend ga ik er toch echt bij zijn... ander huis of niet... ik heb jullie lang genoeg moeten missen... ik kom!!

Inge, met jouw kookkunsten moet het goed komen... kan me niet voorstellen dat er iemand is die daar aan twijfeld, maar misschien wel leuk om er een thema aan te geven. Maarja, welke?

Iemand een voorstel?

Groet, Rena :wink:

Mochten er echt mensen problemen hebben met die 10 euro, voor 5 zet ik ook iets lekkers op tafel. Of als er mensen zijn die er echt problemen mee hebben om dit te betalen maar veruit in de minderheid zijn is er altijd een mouw aan te passen. Laten ze gewoon het voorgerecht en toetje staan :lol: en houden we het op 5 euro voor een select groepje.

Ik zal me eens verdiepen of er een leuk spel van te maken is.

Inge

renaw schreef:Inge, met jouw kookkunsten moet het goed komen... kan me niet voorstellen dat er iemand is die daar aan twijfeld, maar misschien wel leuk om er een thema aan te geven. Maarja, welke?

Iemand een voorstel?

Groet, Rena :wink:
Ik zou zeggen neem het thema "varken"!
Even het afgelopen weekend kopieren en je bent een heel eind (is wellicht niet door iedereen te begrijpen :D ).

Een serieus voorstel zou kunnen zijn:

De zijderoute, verbindingen tussen oost en west.

De reden waarom ik dit voorstel is omdat een groot aantal van onze leden nu aan het fietsen zijn door landen als Oezbekistan, Kachastan, Kirchisie, Tadzjikistan, China en Tibet. Dat gebied is nu door de meer soepele houding van de authoriteiten daar makkelijker toegankelijk.
Er ontstaat zo een verbinding tussen de wereldfietsers in Nederland en de wereldfietsers onderweg. En eigenlijk reizen we op die manier beiden. Die gedachte vind ik wel mooi.

Daarnaast zijn een aantal leden van de wereldfietser bezig een foto-expositie op te zetten met hetzelfde thema. Die foto-expositie zou voor iedereen toegankelijk moeten zijn op de Fiets en Wandelbeurs in februari volgend jaar. (dit zit nog in de ideeen-fase. financieel is het nog niet rond)

Tijdens het weekend zelf kunnen we wellicht gerechten maken uit dat gebied (geen flauw idee of ik Inge nu met een onmogelijke taak opzadel, dus schiet me maar af als dat zo is :lol: ), een fietstocht maken met elementen van dit gebied erin (en heuveltje wordt zo heel snel een hoge pas in de Himalaya), lezingen, mensen uitodigen uit dit gebied, een tibetaanse muziekgroep laten optreden, enz, enz.

Groet,
Marco

(die samen met Lisette zeer binnenkort in dit gebied aan het fietsen is en dus niet op het weekend aanwezig zal zijn.....erg jammer, had dit graag willen organiseren)

Ik zou natuurlijk, als er genoeg vrijwilligers zijn om de tafels op te maken, per fotoexpositie over een land, ook de gerechten per land kunnen serveren tussen de foto's en souveniers.

Indien er vrijwilligers zijn, laat het even weten

inge

Hoi Inge,
De fotoexpo is tijdens de Fiets en Wandelbeurs, februari 2008......maar ik kan mij wel voorstellen dat de expo na de beurs ook het eerst volgend weekend van de wereldfietser aan gaat doen. Maar goed, dan loop ik wel een beetje op de zaken vooruit.
Wel jammer dat er geen gebraden varken is :lol:

Leon schreef:
Roald schreef:Ik ben van mening dat op HET weekend van het jaar best een toeslga maag zitten van 0,50 Euro om de kas van de vereniging te spekken.
Ja, goed idee. Daar kan de vereniging dan later een feestelijk diner van geven. Ik stel voor om dat dan maar meteen te doen, want 10 euro is best veel voor sommigen.
Leon
Bijdrage naar draagkracht?
  • auto: 20 euro
    rohloffnaaf: 11 euro
    3 x 9: 10 euro
    .
    .
    .
    terugtraprem 5 euro
;)

@ Marco: afgelopen weekend copieren? Heb je aan 1 vrouw niet genoeg? ;)

@ Roald: op zich zit de vereniging voldoende bij kas. Blijft overigens een leuk idee, eigen 'honk'. Misschien moeten we ledencertificaten uitgeven (verkopen)? Ideeën zijn welkom :)

@ Inge: appeltaart als nagerecht natuurlijk!!! 8)

Ik heb trouwens gehoord dat er een dialezing komt over fietsen op de Karakoram Highway.... :D

Freek

FV schreef: Ik heb trouwens gehoord dat er een dialezing komt over fietsen op de Karakoram Highway.... :D

Freek
Je hebt het verklapt! Maar ehh, wie zou die nou gaan verzorgen?
:o
Maak er wat moois van en kom eerst veilig terug.
De tweede lezing is nog niet bekend al ben ik wel wat op het spoor. Overigens...spontaan aanmelden mag altijd!

m-gineering schreef: Bijdrage naar draagkracht?
  • auto: 20 euro
    rohloffnaaf: 11 euro
    3 x 9: 10 euro
    .
    .
    .
    terugtraprem 5 euro
;)
Hi Marten,

als ik er nu toch een fixie van maak, hoe is dat dan? 4 euro, of een donatie van toch een remmetje?? :D :lol:

Maar heb het weer genoteerd, hoop dat ik nu toch een keertje echt mee kan...

Bas

Ik ben nog niet heel inspiritatie rijk als het gaat om gerechten te bedenken, maar wil wel fungeren als koksmaatje. :P

Michiel.

Uit een tocht over de Zijderoute in 1992 door Oezbekistan, Tadzjikistan en Kirgizstan is uiteindelijk de vereniging de Wereldfietser ontstaan. Ik heb de dia's met de onderhand historische beelden van deze tocht nog liggen. Ik schat zo in dat de meeste huidige leden deze beelden nog nooit gezien hebben. Doen?
Oh ja, het nationale gerecht van Oezbekistan is plov, gebakken rijst met kruiden, groenten, schapenvlees en veel schapenvet, maar er horen ook rattenstaarten in!!!!!!
Wellicht een variant met minder vet en geen zonder rattenstaarten.