Additionally, paste this code immediately after the opening tag: extra algemene ledenvergadering - Pagina 4 - Forum Wereldfietser

extra algemene ledenvergadering

Ik kies inderdaad een treintijd om er pakweg kwart voor elf te kunnen binnen stappen. Ik neem aan dat de bar dan open is voor een kop koffie.

Ik heb begrepen dat we om 13:00 de zaal uit moeten zijn. Als alle aanwezigen een ei willen leggen, een beetje wereldfietsers eigen, zullen we die twee uren hard nodig hebben. Om 11:00 uur kunnen beginnen, lijkt me heel wenselijk.

Beste wereldfietsers,
Zondag kan ik niet.
Op termijn zou ik best iets (bestuurlijks, redactioneels?) voor de vereniging willen doen.
Ben nog te kort lid, wil eerst graag de vereniging verder leren kennen (en de vereniging mij in dat geval).

Ik wens jullie een zinnig vergadering!
Vr. gr., Arie

P.S. zie mijn motto!
Ik sluit me bij de vorige spreker aan:

1. Ik kan/kom morgen ook niet.

2. Als een enthousiasteling mijn stem nodig heeft, is dat mogelijk.

3. Ik wil wel meehelpen met iets mits het reizen vanuit Noord-Groningen voor de activiteiten geminimaliseerd is.

Succes allemaal morgen en ik hoop op een vruchtbare vergadering.

Ik kom niet.

Het lijkt me, gezien de voorbereide aktie van een aantal leden en het ontbreken van alternatieven, een overbodige onderneming.

Dick

Voor ieder die er niet was.

Er is een interim bestuur gekozen bestaande uit (willekeurige volgorde) Bert Sitters (oud bestuurder), Hans Metz (had zich al eerder beschikbaar gesteld om de penningmeester op te volgen) Sander Onderstal (zat al in bestuur, website) en uit de activiteitencie Paul Porcelijn en Inge Meere (kan in ieder geval heeeel goef koken ;)) Bestuur mag op de winkel passen maar meer ook niet. Op de eerst komende ALV moeten we dan een nieuw bestuur kiezen, liefhebbers voor een functie kunnen zich melden bij het bestuur

dank je wel voor je verslag............voor mijn duidelijkheid moet ik me nu melden bij het intrim bestuur of bij het oude bestuur om me aan te melden voor een nieuw bestuur.........

wereldreis schreef:dank je wel voor je verslag............voor mijn duidelijkheid moet ik me nu melden bij het intrim bestuur of bij het oude bestuur om me aan te melden voor een nieuw bestuur.........
Tja ..................... : "het oude bestuur is per onmiddelijke ingang afgetreden" 8)

Dick en Els schreef:Ik kom niet.

Het lijkt me, gezien de voorbereide aktie van een aantal leden en het ontbreken van alternatieven, een overbodige onderneming.

Dick
Juist.

Is er daadwerkelijk onderhandeld? Of was het achterkamertjespolitiek..

Het lijkt me dat een deel van het interim bestuur de reden is van al het gezeik, maar goed, wie ben ik om dat te zeggen... :roll:

In ieder geval succes en toch goed dat de vereniging door blijft gaan.

Succes in ieder geval!

Er hoefde niets onderhandeld te worden.

Het interim-bestuur dient er verstandig aan te doen geen sturing te geven aan de vereniging, alleen op de winkel te passen.

Ieder persoon die zich kandidaat stelt via het interim-bestuur (niet via achterkamertjes-politiek) kan op de ALV in juni gekozen worden in het nieuwe (echte) bestuur.
Dit moeten de leden dan ook willen! Van de pakweg 2200 leden waren er zo rond de 40, met iets van 15 afmeldingen. 55 van de 2200 zijn dus betrokken bij de vereniging als het even niet mee zit.
Mensen die dus werkelijk mee willen praten zou ik adviseren om bij de ALV in juni te stemmen op de mensen waar ze vertrouwen in hebben.
Ik ben dan (helaas? :roll:) fietsen voor een langere tijd, maar zal wel m'n stem mee laten tellen (volmacht).

Ik zou er toch even over nadenken, zou ik de meesten adviseren (zeker niet iedereen hier hoeft zich dus aangesproken te voelen! Maar wel een groot gedeelte van de leden).

fietsjunks schreef: Het lijkt me dat een deel van het interim bestuur de reden is van al het gezeik, maar goed, wie ben ik om dat te zeggen... :roll:
Als je dit soort kritiek op een constructieve manier wil uiten had je naar de vergadering moeten komen.

/Marten (wel vertrouwen in Sander (en de rest) ! )

uit de activiteitencie Paul Porcelijn en Inge Meere
correctie:
Inge Meere is Activiteiten Commissie lid
Paul Porcelijn is vrijwilliger voor de vereniging, maar geen Activiteiten Commissie lid

Groet, Rena :wink:

Gezien het feit dat onze leden over het hele land verspreid zijn vind ik een opkomst van 40 van de 2200 leden helemaal niet zo'n slechte score. Bij de overweging om te komen zal een belangrijke rol hebben gespeeld dat de meeste leden helemaal niet op de hoogte waren/zijn van de problemen die tot aftreden van het bestuur hebben geleid. Als de leden wat meer betrokken worden bij de zaken waar het bestuur tegen aan loopt dan wordt de motivatie om mee te denken en daadwerkelijk mee te helpen misschien groter. Misschien helpt het als het interim bestuur een verslag maakt van de ledenvergadering en dit naar de andere leden stuurt.

Ronald

Er is zoiets afgesproken, voor het tijdschrift. Er komt 1 pagina van het interim-bestuur in over de vergadering.

Wanneer komt er een verslag op internet over de vergadering van afgelopen zondag?

Ik kon helaas niet aanwezig zijn, maar voel me wel betrokken.

En nog even een boodschap aan het interim-bestuur. Dank dat jullie even de zaken willen waarnemen. :D

Groeten,

Rutger
lid van De Wereldfietser vanaf de oprichting

Met het resultaat van deze BLV ben ik vandaag, toch wel, aangenaam verrast en opgelucht.

Ik hoop dan ook (en ik denk dat ik namens velen spreek) dat een volgend bestuur zich, nu eens ongehinderd door de agenda van een heel klein gedeelte van de leden, bezig kan houden met dat waarvoor zij zich beschikbaar gesteld hebben:

BESTUREN!

Dick

Dick en Els schreef:Met het resultaat van deze BLV ben ik vandaag, toch wel, aangenaam verrast en opgelucht.

Ik hoop dan ook (en ik denk dat ik namens velen spreek) dat een volgend bestuur zich, nu eens ongehinderd door de agenda van een heel klein gedeelte van de leden, bezig kan houden met dat waarvoor zij zich beschikbaar gesteld hebben:

BESTUREN!

Dick
Precies, en ik hoop dan ook dat we op de volgende ALV een bestuur kunnen kiezen waarvan de kandidaten van te voren al vastgesteld hebben dat ze als team kunnen functioneren. Zoals we nu weten levert het samenvoegen van X goedwillende individuen niet altijd de juiste chemie op. Het interim bestuur heeft niet de opdracht om als sollicitatiecommissie aan de slag te gaan, dus dit moet wel vanuit de leden zelf komen

m-gineering schreef:Zoals we nu weten levert het samenvoegen van X goedwillende individuen niet altijd de juiste chemie op.
Daarom kan je ook veel beter alleen de voorzitter kiezen die dan zelf de rest van het bestuur samenstelt.

m-gineering schreef:Het interim bestuur heeft niet de opdracht om als sollicitatiecommissie aan de slag te gaan
Gôh

ook een zeer aangename verrassing!

D

Laten we alsjeblieft allemaal positief denken. Het gaat toch om een een vereniging die absoluut fijn is en natuurlijk zijn er mensen die het niet allemaal begrepen hebben .. en dat is ook een koers (maak niet uit hoe hard je gaat toch?).

Ik hou zelf niet van negatieve dingen! :evil: maar als er een heel leuk team opstaat van nieuwe bestuursleden dan wil ik misschien daar graag een bijdrage aanleveren. Hint. Misschien dat de kandidaten van het nieuwe team van bestuurders eerst samen op de fiets willen stappen voor een kennismakingstocht. Op de fiets leer je elkaar toch wel kennen. Ik wil dit wel organiseren.

Groeten,
Rutger
Wereldfietser vanaf het eerste uur

hihihi leuk plan................