Additionally, paste this code immediately after the opening tag: extra algemene ledenvergadering - Pagina 5 - Forum Wereldfietser

extra algemene ledenvergadering

Hoi,
Ik ben zelf ook wel redelijk tevreden over het resultaat, alleen baal ik dat Bert Sitters, als vijfde gekozen, het toch nodig vond om in het bestuur zitting te nemen terwijl hij de enige was waarbij de opgestoken handen geteld moetsen worden. Zelf zou ik in geen enkele vereniging in het bestuur willen zitten waar zulke twijfel was onder de leden, zeker niet als je weet dat [verenigingservaring] de meeste leden op een willekeurige ALV in Nederland makke schapen zijn die voor iedereen die leuk zijn zegje kan doen hun handje in de lucht doen [\verenigingservaring] en als tegelijkertijd een vorig bestuur duidelijk te kennen heeft gegeven dat ik zelf onderdeel zou vormen van de oorzaken van een bestuurscrisis.
Ik hoop dat er op de volgende ALV meer te kiezen zal zijn.
Groet,
Leon
Hallo Leon,

Beste Leon, gelukkig zijn de anderen unaniem gekozen. De meeste leden die aanwezig waren kenden hen ook goed. En ik heb ook alle vertrouwen in de overige vier, naar mijns inziens, zeer capabele en enthousiaste mensen.

Ik zou ook echt niet bij iedereen zomaar mijn hand opsteken en op hun blauwe ogen afgaan. Als het besturen zo gemakkelijk zou zijn, had ik mij zelf misschien ook wel verkiesbaar gesteld. Het moet je liggen en je moet er geschikt voor zijn.

Het was Bert zijn kindje, en dat realiseren veel mensen zich. Echter, kinderen worden groot en gaan hun eigen weg. Dan is het moment gekomen om het kind los te laten en het van een veilige afstand te volgen opdat het zich kan ontwikkelen en zijn eigen weg kan vinden.
Bert heeft ook aangegeven dat hij niet in het nieuwe bestuur wil zitten. Maar wil misschien nog eenmaal zijn vaderlijke gevoelens uiten.

We zijn met zijn allen door deze beproeving gekomen. Nu wacht de volgende. Ik heb vertrouwen in het interimbestuur. Laat hen dat proberen waar te maken. En laten we positief vooruit kijken. De zomer komt eraan !

Groeten Fokko

Leon schreef:Hoi,
Ik ben zelf ook wel redelijk tevreden over het resultaat, alleen baal ik dat Bert Sitters, als vijfde gekozen, het toch nodig vond om in het bestuur zitting te nemen terwijl hij de enige was waarbij de opgestoken handen geteld moetsen worden. Zelf zou ik in geen enkele vereniging in het bestuur willen zitten waar zulke twijfel was onder de leden, zeker niet als je weet dat [verenigingservaring] de meeste leden op een willekeurige ALV in Nederland makke schapen zijn die voor iedereen die leuk zijn zegje kan doen hun handje in de lucht doen [\verenigingservaring] en als tegelijkertijd een vorig bestuur duidelijk te kennen heeft gegeven dat ik zelf onderdeel zou vormen van de oorzaken van een bestuurscrisis.
Ik hoop dat er op de volgende ALV meer te kiezen zal zijn.
Groet,
Leon
Een bestuur dat beleid maakt, uitvoert en verdedigt heeft geen moeite met dissonante geluiden. Moet je wel blijven communiceren, en ook een beetje over een olifantshuid beschikken. Wat mij betreft is Bert dus gekwalificeerd ;)

Don't shoot the messenger

Wat Bert betreft. Fokko heeft gelijk.
Bert heeft de vereniging opgericht en wil ook gewoon dat het goed gaat met de vereniging. Ik ben tevreden met dit interim bestuur. Jan Korterink heeft gemeld dat het interimbestuur geen beslissingen mag nemen over nieuwe zaken.

Bert wil zijn ervaring van vroeger combineren met de nieuwe interim bestuursleden.
Ik ben juist blij dat hij zich aangemeld heeft en dat hij nog steeds om de vereniging geeft en er tijd in wil stoppen.
Bert heeft ook aangegeven dat het tijdelijk is.
Degene die wat te mopperen hebben. Stap zelf in een bestuur en zie hoe lastig het kan zijn.
De zon schijnt ;-)
Groeten
Gudy

Bedankt voor de reacties lieve mensen,
Na het pb dat ik net van Bert kreeg raad ik iedereen maar aan om vooral je mening niet te zeggen. Gelukkig ben ik de enige die deze domme fout op dit forum wel eens maakt. Wat dat betreft mijn nederige excuses, al is het op aandringen van Bert, die het weer eens zo pittig formuleeerde en met diverse uitingen kracht bijzette in een pb.
Leon

Dick en Els schreef: Ik hoop dan ook (en ik denk dat ik namens velen spreek) dat een volgend bestuur zich, nu eens ongehinderd door de agenda van een heel klein gedeelte van de leden, bezig kan houden met dat waarvoor zij zich beschikbaar gesteld hebben:

BESTUREN!

Dick
Wat bedoel je precies met die zin Dick? Zijn er dan enkele leden die een eigen agenda hadden die niet spoorde met het belang van de vereniging? Verklaar je nader? Welke leden? Wat was/is hun agenda en op welke punten ging dat in tegen het belang van de vereniging? Jij schijnt meer te weten dan de gemiddelde argeloze bezoeker hier op het forum?

Misschien is het verstandig om deze discussie hier af te sluiten. Laten we met z'n allen besluiten om het interim bestuur ons vertrouwen te geven en hun rustig hun werk laten doen.

En de leden die zich betrokken voelen bij het wel en wee van de vereniging kunnen overwegen om zich aan te melden bij het interim bestuur dat ze zich kandidaat stellen. Laten ze zo'n bestuurstaak dan vooral ook serieus nemen en vooraf nadenken over hoe ze de vereniging over vijf of tien jaar zien, welke richting ze op willen.
Het is namelijk heel prettig als de ledenvergadering serieus haar werk kan doen en kan kiezen uit een aantal capabele kandidaten. Dat de ledenvergadering vooraf kan horen wat de visie is van een kandidaat; over de toekomst van de vereniging, over de aanpak als bestuurslid om dat te bereiken, en over de aanpak hoe te besturen.

We kunnen hier wel zwarte pieten gaan uitdelen en hetzij het vorige bestuur, hetzij een aantal blijkbaar egotrippende leden de schuld te geven, maar daar is de vereniging niet bij gebaat.

En met goedkope stemmingmakerij is de vereniging ook niet gebaat.

Je kunt van het bestuur zeggen wat je wil, je kunt van die door Dick beoogde leden zeggen wat je wilt, maar het zijn allemaal mensen die zich hebben ingezet en zich nog inzetten voor de vereniging. Ze hebben zich ingezet, ze hebben naar eigen kunnen en inzicht hun best gedaan; en veel tijd en moeite in de vereniging gestoken. Dan word je zichtbaar en dat is blijkbaar makkelijk prijsschieten.

Dus in plaats van te reageren op dit bericht, start een nieuwe discussie:
HOE ZIET DE WERELDFIETSER ER OVER VIJF JAAR UIT
Dan zijn we positief bezig en leidt alle energie op dit forum tot iets positiefs, waar de vereniging ook wat aan heeft.

Ik ben het met Theo eens:

Hier op het forum berichten die niet altijd hard gemaakt kunnen worden te gaan schrijven leidt tot niets.

We hebben een interim bestuur en geef hun onbevooroordeeld de kans om dingen opnieuw op te pakken. Tenslotte hebben zij de moeite genomen dit te doen.

Als je wat had willen zeggen, dan had dat op de vergadering gekund.

Als je wat had willen doen dan had je je als interim bestuurdlid op moeten werpen.

Als je wat wilt doen, meld je dan aan als toekomstig bestuurslid.

Hans - die achter de mensen staat die het gaan oppakken -

Ik vind dat we niet te lang moeten zeuren en ons positief gaan opstellen. Het is hartstikke fijn dat terwijl ik ergens op de fiets zit er mensen zijn die zich bezig houdn met bestuurlijke dingen.
Groeten,
Rutger

Ik sluit me graag bij de vorige topics aan.

Ik was bij de vergadering aanwezig en heb voor alle 5 vrijwilligers voorgestemd. Ik ken er niemand echt persoonlijk van, daarvoor ben ik te kort lid van de WF.
Zonder een bestuur, interim of niet , kan een club niet bestaan.

Dus deze 5, die hun nek uitsteken hebben mijn volledige steun!

En nu gaan we fietsen !

Groet

Jans

Ik vind het interim-bestuur mooi in balans.
- Bert, een oude kracht die het vanaf het begin heeft meegemaakt.
- Sander, een 'nieuwere' kracht die in het laatste bestuur heeft gezeten en weet waar de huidige bottleneck zit.
- Paul, die visie toonde (erg goed)
- Hans, die zicht heeft op de financien. Want wat je ook doet in het leven, dat is altijd de bottomline.
- En Inge, waarvan ik alleen maar heb gehoord dat ze goed kan koken, maar sowieso goed dat er een vrouw bij zit.

Eric Schuijt schreef: - En Inge, waarvan ik alleen maar heb gehoord dat ze goed kan koken,
Dat is een understatement, als je voor +50 uitgehongerde wereldfietsers op dat niveau een maaltijd neer kunt zetten kun je volgens mij vooral goed plannen, hoofd- en bijzaken onderscheiden en organiseren.

.........Misschien zoals zovelen van de zo massaal afwezigen:

**Voel me echt betrokken (mij ontging de essentie van het gedoe, maar zelfs vanaf de zijlijn waar ik sta zou ik het erg vervelend vinden als de WF ten onder zou gaan)

**Beste interimmers; hartstikke fijn dat jullie jullie klus willen klaren.

Succes & Bedankt

Ook hier een van de vele afwezigen. ik voel me wel betrokken maar wist niet goed wat ik op deze vergadering te zoeken had omdat ik nog maar kort lid ben en de mensen niet ken en niet weet wat er speelt. (Misschien iets voor de toekomst; verslagen van de bestuursvergaderingen neerzetten in het gedeelte voor verenigingsleden?)

Hierbij wil ik het interim bestuur alvast bedanken voor hun inzet en veel wijsheid en succes toewensen.

Cora

Beste mensen,

Ik was helaas ook één van de afwezigen de afgelopen vergadering. Lekker aan het buitenspelen in de Ardennen en dat kon en wilde ik niet meer afzeggen.

Voor diegene die mij niet kennen zal ik me even voorstellen, Inge Meere, lid van de activiteiten commissie en kokkie van de verenging en 39 lentes oud en nu dus lid van het interim bestuur. Voor de rest heb ik er ook een paar jaartjes op de fiets op zitten.

Ik werk voor Capgemini als consultant met de specialiteit om een brug te slaan tussen techniek en klant. Vastgelopen projecten met mensen met de hakken in het zand weer vlot te trekken.

Nu de WF een beetje is ruig weer terecht is gekomen hoop ik met mijn ervaring als consultant en fietser wat te kunnen bijdragen om het leuke cluppie ook leuk te houden en wat terug te geven voor alle genoten gezelligheid. Een beetje wereldfietser is leuk en eigenwijs en dat maakt de vereniging ook zo speciaal. Juist die betrokkenheid maakt dat het soms kan kletsen. Het zou veel vreselijker zijn als niemand wat zou vinden en helemaal niet betrokken is. Feedback is een cadeautje en laten we alle input ook zo zien en er wat mee doen. Mensen die niet betrokken zijn hebben niet in te brengen. Ik prijs mij erg gelukkig dat dat met de wereldfietser niet zo is. Even een pas op de plaats en we maken er weer een enthousiaste vereniging van waar het leuk is om actief lid van te zijn. De meeste mensen willen gewoon gezellig met elkaar fietsen, babbelen, lekker eten drinken etc. Daar buiten nog kennis delen en andere mensen enthousiast maken. Ik denk dat er weinig andere motieven hebben en dan kan het niet anders dan weer goed komen.

Ik hoop dat iedereen alle energie in de positieve mode kan zetten, meedenken, aanmelden als bestuurslid etc. Met zijn alle komen we een eind!

Ik hoop jullie allemaal te zien op het voorjaarsweekend natuurlijk bij de vergadering en ook de vrijdagavond voor weer veel en lekker eten. Wil je je aanmelden als toekomstig betuurslid of mee eten met het voorjaarsweekend kun je me even mailen op inge.meere@gmail .com. In de tussentijd zal ik met de andere interim bestuurders om alles klaar te maken voor een enthousist bestuur.

Inge Meere

Inge, het is goed dat je zo je profiel neerzet en je visie geeft op het besturen van deze zo mooie vereniging. Het zou zonde zijn als deze vereniging ten onder gaat.
Ik weet uit eigen ervaring hoe moeilijk het soms is als bestuurder in een vereniging met zoveel input.
Helaas kan ik niet op de vergadering aanwezig zijn omdat we dan aan 't fietsen zijn in Roemenië. Ik hoop wel dat er weer een vrouw in het bestuur komt.
Succes en bedankt,
Mia

inge, dank je wel voor het verslag..En ik heb je een email gestuurd
I.v.m. de stoomcursus Fietsreparatie ben ik afwezig op de Voorjaarsvergadering omdat deze samenvallen.

Wil.
Wil schreef:I.v.m. de stoomcursus Fietsreparatie ben ik afwezig op de Voorjaarsvergadering omdat deze samenvallen.
Dat is toch wel jammer dat deze, bij uitstek actieve, leden niet deel kunnen nemen aan de vergadering. Kan er wellicht middels een live audioverbinding* toch deelgenomen (en gestemd) worden?
Leon

*: telefoon :wink:

Ach wat heb je liever: een stoomcursus fietsreparatie of een stoomcursus vergaderen? Veel plezier, bij een van beide.
Wim

Willem Jongman schreef:Ach wat heb je liever: een stoomcursus fietsreparatie of een stoomcursus vergaderen?
Ja, daar zeg je wat. Misschien dat ik me toch nog eens aanmeld voor een cursus... :lol: :wink:
Leon