Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Van Girona (Spanje) naar Genova (Italie) - Forum Wereldfietser

Van Girona (Spanje) naar Genova (Italie)

Ik wil 10 dagen gaan fietsen tussen Gerona (Spanje) en Italie (Genova).

De bedoeling is dat ik op 1 dag (vliegtuig of trein of bus) naar Gerona geraak en daar
's nachts in een tentje op een camping kan slapen.

De volgende dag wil ik richting Frankrijk rijden om zo 10 dagen langs de kustlijn te rijden
richting Genova. De afstand over de snelweg is 761 Kilometer, met de fiets langs de kustlijn zal iets meer zijn.

Ik wil niet echt plannen waar ik wanneer zal zijn. Gewoon 's morgens vroeg opstaan en de fiets opstappen tot de middag, een uurtje of 2 genieten op het strand en daarna verder fietsen en 's avonds een camping zoeken om de nacht door te brengen.

Nu op vlakke weg even 150 kilometer per dag fietsen is geen probleem voor mij, maar ik kom wel wat bergjes tegen heb ik gehoord.

Ik ben op zoek naar:

1. Hoe geraak ik het goedkooste op 1 dag van Antwerpen naar Gerona (Of barcelona)?
De fiets op het vliegtuig, trein of bus?

2. Is er iemand die de Zuid-Franse kustlijn (Languedoc-Roussillion en Provence-Alpes-Côte d'Azur)



Ik denk er aan om tussen 20 en 26 juli te vertrekken (afhankelijk van mijn verlofdagen op het werk)

Op andere fora krijg ik te horen dat de wegen druk zijn en er gevaarlijk gereden wordt en best een andere periode kies en meer in het binnenland zou moeten rijden. Dit is echter niet mogelijk omdat ik absoluut de kust wil doen en niet genoeg verlof kan nemen.

Alle tips zijn welkom.
ivedb schreef:Op andere fora krijg ik te horen dat de wegen druk zijn en er gevaarlijk gereden wordt en best een andere periode kies en meer in het binnenland zou moeten rijden. Dit is echter niet mogelijk omdat ik absoluut de kust wil doen en niet genoeg verlof kan nemen.
Op andere fora zijn ze sinds Louis de Funès kennelijk ook in Zuid-Frankrijk geweest. Grote delen van de Zuid-Franse kustlijn zijn ongeveer zo druk en dichtbebouwd als de Belgische kust.
Dus koop een achteruitkijkspiegeltje, wees voorzichtig en zwijmel van het landschap dat 100 kilometer links van je in alle glorie aanwezig is.
Leon
Een paar jaar geleden heb ik het stuk tussen Nice en Genova gefietst en dat is goed te doen. Er loopt iets noordelijker een snelweg waar het meeste verkeer langs gaat, pal langs de kust heb je alleen bestemmingsverkeer... Het gaat inderdaad een beetje op en neer maar redelijk relaxed fietsen.
1 Vliegen met Ryanair vanaf Brussel.
2 Google auto heeft het hele stuk ook gereden dus kijk in Google Earth.
ivedb schreef:Ik wil 10 dagen gaan fietsen tussen Gerona (Spanje) en Italie (Genova).

De bedoeling is dat ik op 1 dag (vliegtuig of trein of bus) naar Gerona geraak en daar
's nachts in een tentje op een camping kan slapen.

De volgende dag wil ik richting Frankrijk rijden om zo 10 dagen langs de kustlijn te rijden
richting Genova. De afstand over de snelweg is 761 Kilometer, met de fiets langs de kustlijn zal iets meer zijn.

Ik wil niet echt plannen waar ik wanneer zal zijn. Gewoon 's morgens vroeg opstaan en de fiets opstappen tot de middag, een uurtje of 2 genieten op het strand en daarna verder fietsen en 's avonds een camping zoeken om de nacht door te brengen.

Nu op vlakke weg even 150 kilometer per dag fietsen is geen probleem voor mij, maar ik kom wel wat bergjes tegen heb ik gehoord.

Ik ben op zoek naar:

1. Hoe geraak ik het goedkooste op 1 dag van Antwerpen naar Gerona (Of barcelona)?
De fiets op het vliegtuig, trein of bus?

2. Is er iemand die de Zuid-Franse kustlijn (Languedoc-Roussillion en Provence-Alpes-Côte d'Azur)



Ik denk er aan om tussen 20 en 26 juli te vertrekken (afhankelijk van mijn verlofdagen op het werk)

Op andere fora krijg ik te horen dat de wegen druk zijn en er gevaarlijk gereden wordt en best een andere periode kies en meer in het binnenland zou moeten rijden. Dit is echter niet mogelijk omdat ik absoluut de kust wil doen en niet genoeg verlof kan nemen.

Alle tips zijn welkom.
Ik zou jouw plan niet doorzetten. Delen van de kust zijn echt een regelrechte ramp om te fietsen : vieze verkeersriolen met lelijke toeristische bebouwing. Kies voor een mooiere en rustigere route door het binnenland. Neem een stuk Benjaminse omgekeerd en een stuk oude wegen omgekeerd. Pas je afstand aan en vergeet vooral niet te genieten onderweg. Alles wat je dit jaar nog niet kunt fietsen, kun je later altijd nog doen.



Vliegen is vaak het goedkoopst. De prijs is wel sterk afhankelijk van het aantal geboekte passagiers op de vertrekdatum. Hoe meer stoelen er zijn verkocht, des te hoger wordt de prijs. Kijk welke low budget maatschappijen er van Brussel of Charleroi naar Girona of Barcelona vliegen. Informeer naar hun voorwaarden voor het meenemen van een fiets.

Succes!