Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Met welke luchtvaartmaatschappij naar Iran? - Forum Wereldfietser

Met welke luchtvaartmaatschappij naar Iran?

Hallo iedereen,
Ik ben op zoek naar de voordeligste manier om met fiets heen en terug naar Iran te vliegen.
Mahon air en KLM vielen met een prijskaartje van meer dan 1000 euro af.

Iran air lijkt een pak goedkoper, maar de website is nogal oubollig en communicatie gaat stroef. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat dat met de fiets bij hen?

Had graag een rechtstreekse vlucht gehad om problemen met bagage te vermijden. Vertrekplaats is mij eender (Amsterdam, Dusseldorf, Brussel, Parijs,...)

Alvast bedankt!
Wouter

www.be-ride-back.webnode.com
weet je het zeker dat je daar heen wil?

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... iezen/iran

de wereld is nog zo groot om vast een ander leuk land te vinden.
Ik reisde reeds in Iran, maar kon er slechts 1 maand spenderen. Het was echter genoeg om gefascineerd te geraken door de fantastische bevolking die nog steeds vol hoop zijn op een betere regering.

Ik ga terug specifiek om die prachtige en gastvrije mensen in beeld te brengen die nooit enige aandacht in de media krijgen.

Buitenlands reisadvies moet met een korrel zout genomen worden, ik vind dat het op het niveau van de media staat en volgens mij willen ze vooral zelf uit de problemen blijven door zoveel mogelijk mensen uit een land te houden vanaf dat er iets gebeurt.
Wij zijn in 2011 en 2012 door Iran gereisd met de camper en zou in dit prachtig land ook wel eens willen bezoeken met de fiets, wouter ik volg de reacties.
Dag Wouter, mss herinner je mij nog van de fiets-& wandel te Mechelen na je voordracht? Wij hebben elkaar op een haar gemist in Dunshanbe...

Wij hebben om VISA problemen voor Turkmenistan een vlucht van Tashkent naar Teheran genomen, dit met Air Iran. Dit is allemaal prima verlopen, wel geboekt via het lokaal kantoor in Tashkent destijds...met de nodige zekerheid voor het overgewicht en de fietsen. Misschien eens contact opnemen met het Air Iran kantoor in Amsterdam...? (heb je wws al gedaan...)

Wij hebben toen 2 euro per kilo overgewicht betaald, goede prijs vond ik. Toegelaten gewicht, als ik het niet mis heb...25kg persoon. (ben niet zeker meer). Hadden toen 10kg overgewicht...dus vroegen zoals afgesproken 20 Euro of 27 dollar...

Ze hadden echter niet verwacht dat ik een gepast briefje van 20 Euro kon leggen...ze hadden liever 50 Euro of 50 dollar gezien, dan konden zij ons terug geven met een pakje lokale waardeloze Oezbeekse briefjes, dit tegen zeer lage officiële wisselkoers ...De zwarte markt in Oezbekistan is enorm, zoals je wel weet....Eerst wouden ze zelf mijn briefje van 20 Euro niet aanvaarden, te klein was hun uitleg. Maar na enig pushen van mij en enig gemor van hun alsnog zo kunnen betalen ...denk niet dat dit in Europa ook zo zal verlopen :)

Iran zelf is absoluut de moeite waard (de hartige mensen, de steden, ...) het fietsen zelf vond ik iets minder..., veel vracht verkeer (op de grote wegen) en veel (saaie) woestijn gebieden. De fiets kan makkelijk in de bus voor lange afstanden, wanneer je tijd beperkt is. De bussen en de wegen in Iran zijn heel goed! (mss zijn er andere...)

Wij zijn toen per boot naar Dubai gegaan...mss is het voor u, het waard om uit te zoeken of je niet goedkoper is om naar Dubai (geen visa nodig), (terug) te vliegen en dan vervolgens per boot naar Iran over te steken...(straat van Hormoz) Via google of LP vind je wel info omtrent deze ferry....Ferry transfer verliep allemaal prima! Kost ook wel 100 dollar of zoiets...(wijzigt nogal snel)

Dit zit je wel in het uiterste Zuiden van Iran (Bandar abas, Shiraz, Esfahan...) Let wel op wanneer je gaat, het kan er zeer drukkend heet zijn! Wij waren er in December dit was zalig! De Oost regio van Bandar Abas naar Pakistan op, zou en is een onveilig gebied!!!

Couch surfing of Facebook in Iran is heel populair bij de jongeren...zo is het makkelijk om contact te maken...mits enige omzeiling van de Iraanse beveiliging...

In de plaatselijke Moskee of bijgebouwtje kan je steeds voor een overnachting vragen, en dit wordt zelden geweigerd! Maar ook soms bij de lokale bevolking overnachten is mogelijk...

http://www.cyclingpandas.blogspot.com