Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vliegveld Pisa - Forum Wereldfietser

Vliegveld Pisa

Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus een ... hallo!

Ik ben bezig een trip te plannen voor volgend jaar naar Pisa ( ben er vroeg bij). Heeft iemand ervaring met het vliegeveld daar? Bijv. Is het mogelijk om een bikebox te stallen in een locker (lost & found?). Of kent iemand een fietsenwinkel waar ik een kartonnen doos kan regelen?
FastFreddy schreef:
zo 07 okt, 2018 20:30
Dag allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, dus een ... hallo!

Ik ben bezig een trip te plannen voor volgend jaar naar Pisa ( ben er vroeg bij). Heeft iemand ervaring met het vliegeveld daar? Bijv. Is het mogelijk om een bikebox te stallen in een locker (lost & found?). Of kent iemand een fietsenwinkel waar ik een kartonnen doos kan regelen?
Volgens de website van Pisa Airport ("left luggage") kost het € 7 per dag om een koffer/doos/tas in bewaring te geven.
Let op, zorg voor een kleine doos, want de scanner op Pisa International Airport is te klein voor een Schiphol-doos.
Voel me een beetje idioot dat dit zo opgelepeld kan worden. Maar bedankt. Ik ben nieuw in de wereld van vliegen met de fiets. Wat is het probleem preces met de scanner? Ik heb andere postst gelezen over de klm box. Ik zat eiegnlijk te denken aan een doos bij de plaatselijke fietsenmaker. Betekend dit dat ik met een te grote doos niet mag reizen, of moet ik de boel dan in stukken door de scanner laten gaan?
FastFreddy schreef:
ma 08 okt, 2018 18:21
Voel me een beetje idioot dat dit zo opgelepeld kan worden. Maar bedankt. Ik ben nieuw in de wereld van vliegen met de fiets. Wat is het probleem preces met de scanner? Ik heb andere postst gelezen over de klm box. Ik zat eiegnlijk te denken aan een doos bij de plaatselijke fietsenmaker. Betekend dit dat ik met een te grote doos niet mag reizen, of moet ik de boel dan in stukken door de scanner laten gaan?
Als je een doos bij de fietsenmaker haalt, is het een koud kunstje die zo nodig tot 155 x 80 x 25 cm te verkleinen met behulp van stanleymes en ducttape. Dan past de doos zeker door de scanner (desnoods schuin met een tas eronder). Je zult wel het voorwiel, zadel en mogelijk ook de achterdrager van de fiets moeten loshalen. Moeilijk is het niet, maar het is de eerste keer wel een klusje waarmee je even bezig bent...
Zie voor tips ook de pagina fiets en vliegtuig op mijn website.
Moet lukken zo. Is een MTB en tassen zijn type bikepacking. Ik zal de maten in de gaten houden.
Deze zomer is onze fietsvakantie geëindigd in Pisa en van daaruit zijn we teruggevlogen naar België. Ons laatste logement was in B&B Carla op een paar kilometer van de luchthaven. De vrouw des huizes is zeer behulpzaam en brengt en haalt reizigers (ook fietsers) op aan de luchthaven. Misschien is dat wel iets voor jou.
Hierbij een foto van mijn gele Giant met vlieghoes van de Fietsvakantiewinkel, met bestemming Pisa en gefotografeerd op Schiphol. Stuur kwartslag gedraaid, pedalen eraf, de banden plat. De fietsdoos op de achtergrond is van een andere fietser. Mijn fiets vloog per Transavia en daar zonder schade aangekomen.
De Galileo International Airport heeft een handige ligging: zó voor de deur fiets je de stad Pisa gelijk binnen.

Afbeelding
Bij mijn weten is Transavia zo'n beetje de laatste maatschappij die met een dergelijke "verpakking" nog akkoord gaat.
En als je je fiets een beetje kunt en wilt inpakken dan kan je ook per trein.
Het is een lange zit maar het lukt binnen één dag vanaf Amsterdam.

BSM
peter de rijk schreef:
za 01 dec, 2018 20:24
Bij mijn weten is Transavia zo'n beetje de laatste maatschappij die met een dergelijke "verpakking" nog akkoord gaat.
Aer Lingus doet er ook niet moeilijk over. 8)