Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Rotterdam zondag 21 oktober - Forum Wereldfietser

Rondje Rotterdam zondag 21 oktober

Aanstaande zondag is het de derde van de maand en dan fietsen we Rondje Rotterdam. Verzamelen onder de Euromast. Om twaalf uur vertrekken we.
We verzamelden afgelopen zondag op het pleintje onder de Euromast tot een best omvangrijk groepje. In gezamelijk overleg kozen we om richting Alblasserwaard te gaan, waar de kans om op zondag een kek koffietentje te vinden minimaal is. Theetuin ’t Groene Broek in Hardinxveld-Giessendam is alleen ’s zomers geopend en dan nog niet op zondag, De Burgemeester van Bleskensgraaf hield de deuren gesloten, Gasterij De Donk is alleen vrijdag en zaterdag geopend, Brasserie Prima Fleur in Brandwijk ’s zondags en ’s maandags niet, theetuin Klein & Dorst in Brandwijk op dinsdag, woensdag en zaterdag geopend. Ze zijn er wel, je moet er alleen toevallig tegenaanrijden: de Kat in de Wilg in Oud-Alblas ligt aan de andere kant van de sloot en bij de Gebroeders van Lint in Vuilendam hadden we terecht gekund, alleen stuitten we daar vorig jaar nog op een dichte deur op zondag. Misschien zit er toch enige ontwikkeling in? We hebben uiteindelijk onze revitalisatie kunnen verzorgen bij restaurant De Krom, om het bochtje. We hebben in Zuid-Holland wel veel meer molens, zo constateerde het speciaal uit Noord-Holland afgereisde clubje fietsfanaten. Het Rondje voorziet kennelijk in een behoefte om met elkaar gezellig een stukje te gaan fietsen, die zich niet laat inperken tot de grenzen van de regio. Maar voor een beetje opkomst hoeft het toch niet af te hangen van of het ’s zondags wel lekker weer wordt?


Afbeelding

Afbeelding
foto: Anke Brinkman
(gisteren al geplaatst, alleen niet in het reeds bestaande topic, daarom bij deze alsnog en nogmaals!)

Dit seizoen zijn er al heel wat 'laatste mooie zondagen' voorbij gekomen.
Vandaag was er weer zo eentje: mooi weer, weinig wind, rustig tempo, aangenaam gezelschap en 'machtige' chocoladetaart. En zelfs versterking vanuit Haarlem en Amsterdam!

Rondje Alblasserdam gereden. Dank aan Bart voor het regelen en 't voorfietsen.
BartO schreef:
ma 22 okt, 2018 19:21
Afbeelding
foto: Anke Brinkman
Noordereiland in Rotterdam. Heb ik het goed?
[/quote]
Noordereiland in Rotterdam. Heb ik het goed?
[/quote]

Ja, Noordereiland.
Met op de voorgrond het kunstwerk Maasbeeld (182 meter lang, de Euromast is 185 meter hoog) en op de achtergrond de Kop van Zuid.

Volgens mij heeft Anke tijdens de zonsondergang overigens een hele serie volgeschoten
mikefiets schreef:
wo 24 okt, 2018 19:00
Noordereiland in Rotterdam. Heb ik het goed?
[/quote]Ja, Noordereiland.
Met op de voorgrond het kunstwerk Maasbeeld (182 meter lang, de Euromast is 185 meter hoog) en op de achtergrond de Kop van Zuid.

Volgens mij heeft Anke tijdens de zonsondergang overigens een hele serie volgeschoten
[/quote]

Effe een vraag: is het Noordereiland niet zelfde als Katendrecht? Het zal tussen 1970-1981 dat ik daar rond heb gefietst. Daarna nooit meer in Rotterdam geweest behalve overstappen op het (toen nog oude) Centraal Station voor onderweg naar elders. Ik herinner me een poortgebouw waar een straat onderdoor loopt. Geen idee of die nog bestaat. Toen was 'de Hef' nog in gebruik.
Martin E. van Doornik schreef:
ma 05 nov, 2018 00:03
Effe een vraag: is het Noordereiland niet zelfde als Katendrecht? Het zal tussen 1970-1981 dat ik daar rond heb gefietst. Daarna nooit meer in Rotterdam geweest behalve overstappen op het (toen nog oude) Centraal Station voor onderweg naar elders. Ik herinner me een poortgebouw waar een straat onderdoor loopt. Geen idee of die nog bestaat. Toen was 'de Hef' nog in gebruik.
Noordereiland, Poortgebouw en Katendrecht.
Drie verschillende zaken. Maar liggen dicht bij elkaar.

- Noordereiland is een eiland gelegen in het centrum, middels bruggen verbonden met de noord- en zuidzijde van Rotterdam. O.a. de Willemsbrug.
- Poortgebouw. Bestaat nog steeds, evenals de weg die er onderdoor loopt. Ongeveer tussen het Noordereiland en Katendrecht in gelegen.
- Katendrecht. Soort schiereiland. Deze wijk was voorheen havengebied en rosse buurt (was onder zeelieden wereldvermaard. In het buitenland heb ik de ogen van menig zeebonk 60 jaar jonger zien worden bij de herinnering). Tegenwoordig woongebied. En ligplaats van de SS Rotterdam.

In volgorde:
https://www.google.nl/maps/place/Noorde ... d4.4958333
https://www.google.nl/maps/place/Vereni ... d4.4959762
https://www.google.nl/maps/place/Katend ... d4.4797897