Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Visa - Forum Wereldfietser

Visa

Tijdens onze reis komen we door een aantal landen met visumplicht. Het gaat om de volgende landen:Turkije, Iran, Azerbeidzjan, Kazachstan, Tadzjikistan,
China, Vietnam, Laos, Thailand, Indonesië.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het aanvragen van visa voor (één van deze) landen? En mij kunnen vertellen in welke stad/land je voor welk land het beste de visumaanvraag kunt doen?
Alvast bedankt!
Groeten Nicole
Schakel vooral Stantours.com in voor de Stan staten.

China wordt lastig. Maar vraag een 2e paspoort aan, vraag via een bureau in Nederland een visum aan ongeveer een maand voordat je China bereikt. En laat dan iemand het opsturen.
https://caravanistan.com/

Als je je in bovenstaande site verdiept heb je antwoord op al je vragen. Ook zal je erachter komen dat je voor een aantal landen die je noemt geen visum (Kazakhstan) of makkelijk een e-visum aan kunt vragen.

China gaat je grootste uitdaging worden...
Wat betreft Kazachstan: wij hadden geen problemen, maar let wel op het aantal stempels wat je op je registratie-kaart krijgt.
Op zich hoef je als Nederlander/Belg maar één stempel te heben, de registratieplicht geldt voor ons officieel niet (meer).
Maar wij kregen er toch twee (daarmee is elke onduidelijkheid verdwenen) in Almaty op het vliegveld en ikzelf ook vanzelf bij de grensovergang bij Korday (vanuit Kirgizië).
Mijn vriendin kreeg er daar (bij Korday) initieel maar één, maar uiteindelijk toch een tweede bij.
zie ook Caravanistan over registratie.
Visum voor Laos kun je bij elke grenspost kopen voor ong $ 35, zorg wel voor pasfoto's en kopie paspoort.
Bij sommige grensposten wordt een paar $ "stempelgeld" gevraagd, wil je dit niet betalen, dan laten ze je een héle tijd wachten.

Wanneer je Thailand over land binnen komt, krijg je gratis 30 dagen visumvrij verblijf (max 2x per kalenderjaar), dat je tegenwoordig bij veel immigration kantoren kunt verlengen met 30 dagen voor Thb 1900, ong € 50.
Voor Vietnam heb je een uitnodigingsbrief nodig, daarmee kun je bij aankomst op de luchthaven een visa on arrival krijgen. Ik heb dat vorig jaar probleemloos en snel geregeld via Friends Travel Vietnam, voor € 6 per persoon. Wil je over land Vietnam binnen, kunnen ze de papieren ook regelen.
peter de rijk schreef:
wo 24 okt, 2018 12:25
Voor Vietnam heb je een uitnodigingsbrief nodig, daarmee kun je bij aankomst op de luchthaven een visa on arrival krijgen. Ik heb dat vorig jaar probleemloos en snel geregeld via Friends Travel Vietnam, voor € 6 per persoon. Wil je over land Vietnam binnen, kunnen ze de papieren ook regelen.
Vorige week een maandvisa voor Vietnam opgehaald op de ambasade in den Haag 65 euro
Thuis formulier downloaden en invullen incl pasfoto daarmee kun je naar de ambasade
Je kunt er op wachten.
Je moet wel ongeveer weten welke periode je daar bent
Wij komen daar over land van de winter binnen

Dirk
Ontzettend bedankt voor alle reacties en tips. Heel erg fijn. Hier kan ik weer mee verder!