Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 238 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

33588 berichten
De weg en de meanderende beek lijken sprekend op de Klammljoch, Oostenrijkse zijde. Alleen de berg op de achtergrond herken ik niet.
Dan is het in Oostenrijk want we kijken naar het zuiden zo te schatten aan de zonnestand. Ps willem was tegelijk aan het tikken.
Zuid of zuid zuid oost is goed, Oostenrijk niet. De berg staat in een ander land dan de plaats van de foto (die niet exact belangrijk is).
De tovenaar schreef: Jôf di Montasio?
Bdr, heb je nog meer aanwijzingen? Is het in Italië?
Meer naar het westen, maar de berg staat wel in Italië. De vallei op de foto is natuurgebied. De vallei kan enkel bereikt worden langs 2 bekende cols.
Ik denk dat het nog te lastig is. Wel is dit topic een verademing tussen al het oeverloze etaleren van kennis over fiets- en kooktechniek in andere topics. Dus please: Heb je een extra aanwijzing?
willem.m schreef:
vr 09 nov, 2018 07:56
Ik denk dat het nog te lastig is.
Hoe dan ook. Het is nu een maand en een dag geleden. Het wordt een beetje saai zo. Idee: bdr, wil je bijvoorbeeld iemand anders vragen om een nieuwe foto te plaatsen?
Misschien is het beter een limiet in te stellen, wordt het plaatje binnen een week niet geraden dan mag er een nieuwe worden geplaatst (wie het eerst komt die het eerst maalt).
willem.m schreef:
vr 09 nov, 2018 07:56
Ik denk dat het nog te lastig is. Wel is dit topic een verademing tussen al het oeverloze etaleren van kennis over fiets- en kooktechniek in andere topics. Dus please: Heb je een extra aanwijzing?
Tja, het is natuurlijk wel een verre van oeverloos plaatje (nl twee oevers, één beekje).

Wat mij betreft kan het overal zijn, Picos de Europa, Aigues Tortes, of hier dan - gezien de hints - wellicht Wallis met uitzicht op de Monte Rosa ?

BSM
De tovenaar schreef:
zo 11 nov, 2018 14:31
Misschien is het beter een limiet in te stellen, wordt het plaatje binnen een week niet geraden dan mag er een nieuwe worden geplaatst (wie het eerst komt die het eerst maalt).
Hier dan een nieuwe moeilijke opgave, maar niet echt oeverloos ...
... en direct twee plaatjes om het iets makkelijker te maken.
 
- 2005-06-26 MCS_5269.jpg
- 2005-06-26 MCS_5216.JPG.jpg
Succes ... NB je krijgt geen bonuspunten als je de fiets ook raadt.


BSM
bdr schreef:
wo 10 okt, 2018 11:33
IMG_0188.jpg
Het is bij de Monte Viso, ongeveer hier: https://goo.gl/maps/ohenHvPQcaq

Zie ook dit plaatje, gepost door iemand anders: https://www.google.com/maps/place/Monvi ... 15!5m1!1e4

P.S.
Het is niet toegestaan om zomaar nieuwe plaatjes te gaan posten. Eerst je best doen 8)
willem.m schreef:
zo 11 nov, 2018 15:35
Het is niet toegestaan om zomaar nieuwe plaatjes te gaan posten. Eerst je best doen 8)
Zover zat ik er niet naast met de Monte Rosa, slechts 2 letters fout, en zelfs 6 helemaal goed.

BSM
Bridgestone SM schreef:
zo 11 nov, 2018 15:24

Hier dan een nieuwe moeilijke opgave, maar niet echt oeverloos ...
... en direct twee plaatjes om het iets makkelijker te maken.
 
Succes ... NB je krijgt geen bonuspunten als je de fiets ook raadt.
 
Direct maar even een eerste paar hinten, het is Frankrijk en het Departement zit in sommige opzichten in de buurt van het "midden", in andere toch al een aardig end onderaan, en in één opzicht al jaren helemaal onderaan.

BSM
Graag even geduld totdat BDR heeft aangegeven dat ik het juist heb geraden. Mocht dat zo zijn, dan ben ik aan de beurt. Daarna mag je ook raden, en als je het plaatje als eerste raadt ook foto's uit de oude doos plaatsen. Lees ook artikel 4.3 lid 5 van de ongeschreven regels even, daar staat het toch heel duidelijk! :roll:
willem.m schreef:
zo 11 nov, 2018 17:26
Graag even geduld totdat BDR heeft aangegeven dat ik het juist heb geraden. Mocht dat zo zijn, dan ben ik aan de beurt. Daarna mag je ook raden, en als je het plaatje als eerste raadt ook foto's uit de oude doos plaatsen. Lees ook artikel 4.3 lid 5 van de ongeschreven regels even, daar staat het toch heel duidelijk! :roll:
Tja, ik volgde de geschreven ad-hoc "regels" van "De tovenaar"

Ik wil best weer in m'n hok hoor ... mijn kiekjes laten voorlopig nog wel genoeg te raden.

BSM
willem.m schreef:
zo 11 nov, 2018 15:35
Het is bij de Monte Viso, ongeveer hier: https://goo.gl/maps/ohenHvPQcaq
Willem.m heeft het helemaal juist, er is ook een streetview van iets verder maar die ziet er ietwat anders uit. Mijn foto was ergens tussen de petit en grand belvedère de Monviso gemaakt.

Ik probeer snel te reageren bij reacties op een plaatje van mij, maar af en toe ben ik weg, dat zou op wereldfietser.nl toch moeten kunnen? Ik probeer ook helemaal niet om het express moeilijk te maken, maar jullie moeten opboksen tegen een ongenadige vijand die steeds slimmer wordt: Google. Van de 3 betekenisvolle plaatjes die ik had geselecteerd, kende Google er twee meteen (gezocht met reverse image search). Toevalligerwijze (of niet?) stonden op die 2 plaatjes wel gebouwen, waaraan jullie blijkbaar ook heel gevoelig voor zijn...

In ieder geval, dit was een plaatje uit de Queyras, wat bij mij nog altijd één van de mooiste stukken Alpen is die we gedaan hebben. Wij zijn al vaak in de Alpen op vakantie geweest bv. naar Les Ecrins en de Mercantour maar de Queryras blijft een topper wegens de kleinschaligheid, afgelegenheid van de vallei en de camping in Ristolas, bij Didier. Als er fietsers zijn die tussen de Col de l'Izoard en de Col Agnel een kleine tussenpauze zoeken, zou ik ze zeer een paar wandeldagen in de Queyras aanraden (of fietsdagen, tot het grand belvedère kan je volgens mij fietsen).
bdr schreef:
ma 12 nov, 2018 16:37
In ieder geval, dit was een plaatje uit de Queyras, wat bij mij nog altijd één van de mooiste stukken Alpen is die we gedaan hebben. Wij zijn al vaak in de Alpen op vakantie geweest bv. naar Les Ecrins en de Mercantour maar de Queryras blijft een topper wegens de kleinschaligheid, afgelegenheid van de vallei en de camping in Ristolas, bij Didier. Als er fietsers zijn die tussen de Col de l'Izoard en de Col Agnel een kleine tussenpauze zoeken, zou ik ze zeer een paar wandeldagen in de Queyras aanraden (of fietsdagen, tot het grand belvedère kan je volgens mij fietsen).
 
Tja, ik had het moeten weten ... maar al lang niet meer in Queyras geweest.
Als je het er van vroeger kent, van lang geleden, dan is het toch net iets minder mooi.

BSM
BDR: Je mag gerust wel even weg van je scherm hoor. En ik geef toe: toen ik eenmaal serieus ging zoeken, met de aanwijzing van 'berg in Italie en foto vanuit ander land', had ik 'm in 10 minuten gevonden.

De Monte Viso is een mooie top, en ik meen ook vrij gemakkelijk te beklimmen. Ik ben er denk 2x met de auto en 3x op de fiets langsgekomen op weg naar de Agnel. De Queras is inderdaad prachtig, heel puur!

Hieronder de makkelijkste opgave die ik in mijn telefoonfotoboek heb zitten. Ik verwacht de EXACTE locatie!
20180909_121551.jpg