Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Je nieuwste aanwinst - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

Je nieuwste aanwinst

2566 berichten
Shadow schreef:
wo 31 okt, 2018 08:33
Mooie fiets! Zie daar toch steeds vaker vakwerk vandaan komen 8)
Over smaak valt gelukkig niet te twisten. Maar met een normale vork zou ik het ook mooi vinden :) . Interessant is die vork zeker. Wat is het precies?
Deze Lauf vork heeft een veerweg van zo'n 30mm en filtert de ergste schokken eruit.
Volledig van carbon, ook de bijbehorende bladveren voor de vering. Relatief licht (850gr) voor een geveerde voorvork en nul onderhoud. Dus geen gedoe met lucht of olie.
jwkeij schreef:
wo 31 okt, 2018 09:41
Deze Lauf vork heeft een veerweg van zo'n 30mm en filtert de ergste schokken eruit.
Volledig van carbon, ook de bijbehorende bladveren voor de vering. Relatief licht (850gr) voor een geveerde voorvork en nul onderhoud. Dus geen gedoe met lucht of olie.
Mooie techniek! Als ik het budget heb eens een keer langs daar, het is tenslotte vlakbij.
Tot die tijd heb ik deze maar gekocht;
CD378BE0-10EE-4787-A09B-92CBFFA56CD9.jpeg
Cannondale Caad3 met Shimano 105 groepset, wielen zijn alleen bagger en te zwak voor mij dus nieuwe wielset in aantocht, waarschijnlijk 48 spaakjes achter en 36 vóór 8)
Tern Link B7
IMG_0545 (2).jpg
Gisteren besteld - moet dus nog een paar weken geduld hebben - een 2e Selle anatomica zadel voor op mijn indoor fiets. Er zijn nu weer de Holiday kortingsweken en daar dus dankbaar gebruik van gemaakt. Dit omdat ik geen vriendjes kan worden met mijn Lepper touring zadel.

Afbeelding
Mijn laatste aanwinst.....

Bijlagen

Nice....mooie gravelracer. Welke tocht ga je er als eerste mee rijden?
Zo da's een mooie fiets idd 8)
Tim74 schreef:
zo 18 nov, 2018 10:17
Mijn laatste aanwinst.....
Wat een piepklein voorblad. :roll: Moet je soms heel hard trappen om nog wat snelheid te bereiken?
Welkom in de wondere wereld van “1x”... zonder voorderailleur. Op een gravelracer rijdt dat heerlijk!
Mooi stalen frame, mooie Kona.
Marco Meijerink schreef:
zo 29 jul, 2018 18:01
Nieuw tentje.
Vroeger altijd enorme fan van tunneltenten (nog steeds wel) maar de afgelopen jaren de overstap gemaakt naar dwarsliggendedubbeldeurbagagepunttent :D . Oftewel: tent waarbij je vanuit liggende stand je opricht en je gelijk naast je je eigen tas in de buitentent hebt staan en je met een swing uit de tent springt. En dat zonder over elkaar heen te kruipen.
Ervaringen opgedaan met de MSR Mutha Hubba en nu naar iets lichters.
De MSR Freelite 3 (3 persoons)
Met 1558 gram (bijna precies zoals opgegeven, 1,56 kg) en een binnentent van 172 * 213 begint het er allemaal een beetje op te lijken. Lekker veel ruimte binnen en twee ruime bagagepunten.
Tentje opgezet in de huiskamer en volgende week in het echie. Oh ja, de tent is helemaal door ons zelf gekocht en betaald. Bij Coolblue 399 euro. Da's heel weinig geld. 594 euro bij Bever.
https://www.msrgear.com/ca/tents/freeli ... cking-tent

IMG_0155.jpg

IMG_0156.jpg
Hoe bevalt deze tent? Heb je hem al gebruikt en ga je er een test van schrijven? Ik vraag dit omdat in Amerika deze tent momenteel slechts $111 kost. Omdat ikzelf binnenkort naar Kansas ga, denk ik erover om deze tent te kopen. Niet duur en erg licht.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 18 nov, 2018 23:00
Tim74 schreef:
zo 18 nov, 2018 10:17
Mijn laatste aanwinst.....
Wat een piepklein voorblad. :roll: Moet je soms heel hard trappen om nog wat snelheid te bereiken?
Ik geloof 40 tanden voor dus reken maar uit hoe hard je moet trappen met 12 achter (of 11) om 30 te rijden.
(met een cadans van 90 zit je op de 15 achter al snel op de 30km/u) dus je kan nog harder.
_Peter_ schreef:
di 20 nov, 2018 22:46
Ik geloof 40 tanden voor dus reken maar uit hoe hard je moet trappen met 12 achter (of 11) om 30 te rijden.
Ik heb de foto uitvergroot, 36 voortanden heb ik geteld
30 offroad is al behoorlijk doorkachelen hoor...
Ik heb jaren met maximaal 42-13 op mijn 28"-fiets gereden, wat bijna identiek is aan 36-11.
De neiging om te willen schakelen naar iets wat ik niet had kreeg ik bij ca. 35 km/u. Nu ga ik vaak veel harder de heuvels af, maar dan trap ik niet mee. Diep zitten levert dan al gauw meer op dan je moe maken.
Deze fiets heeft dikkere banden dus dat is toch nog eens iets zwaarder verzet dan ik had.
Je kunt er dus niet echt mee wielrennen, maar verder zal dit maximumverzet voor veel mensen, ik denk verreweg de meesten, geen bezwaar zijn.
Martin E. van Doornik schreef:
di 20 nov, 2018 23:42
_Peter_ schreef:
di 20 nov, 2018 22:46
Ik geloof 40 tanden voor dus reken maar uit hoe hard je moet trappen met 12 achter (of 11) om 30 te rijden.
Ik heb de foto uitvergroot, 36 voortanden heb ik geteld
Ik heb 'm ook uitvergroot. En het eerste dat me opviel was dat het ventieldopje achter ontbreekt. Damn them details!
Leon schreef:
wo 21 nov, 2018 09:49
Ik heb jaren met maximaal 42-13 op mijn 28"-fiets gereden, wat bijna identiek is aan 36-11.
De neiging om te willen schakelen naar iets wat ik niet had kreeg ik bij ca. 35 km/u. Nu ga ik vaak veel harder de heuvels af, maar dan trap ik niet mee. Diep zitten levert dan al gauw meer op dan je moe maken.
Deze fiets heeft dikkere banden dus dat is toch nog eens iets zwaarder verzet dan ik had.
Je kunt er dus niet echt mee wielrennen, maar verder zal dit maximumverzet voor veel mensen, ik denk verreweg de meesten, geen bezwaar zijn.
Ik heb op mijn gewone fiets geloof ik ook 42 - 18/1⅓ = 42/13,5 als langste verzet, met een 40-622 band (omtrek 2m22) is dat 6,9m. Dat is inderdaad wel prima. Gebruik ik alleen structureel bij wind mee of heuvelaf. Wel fijn om te hebben.
Mijn nieuwe fiets Patria terra. Riem Rohloff.

Bijlagen

Da's een beste stapel headset spacers, ik dacht altijd dat ik er veel had op de Big Dummy 8)
Mooie fiets verder, Andra 30 velgen met LX naafdynamo voor? Wat voor spaken?