Additionally, paste this code immediately after the opening tag: ervaring met Aldi mini pomp manometer? - Forum Wereldfietser

ervaring met Aldi mini pomp manometer?

Zie dat Aldi een minifietspomp met manometer aanbiedt, voorzien van slangetje.
Prijs is 5 euro. Vraag me af of er mensen zijn die dit pompje kennen en/of er ervaring mee hebben?
https://www.aldi.nl/onze-aanbiedingen/v ... ticle.html

Ter vergelijk, Topeak biedt een enigszins vergelijkbaar pompje aan, de Topeak minipomp Turbo Morph (/G), maar die kost al gauw een euro of 30.
Mij reeds bekende voordelen van de Topeak zijn o.a. een grond-standaard(je) en een uitklapbaar handvat. En de kwaliteit zal ongetwijfeld op een hoger niveau liggen.

Algemeen, voor vakantie fietsen zal over het algemeen geen druk hoger meer dan 6 atmosfeer nodig zijn. En dit soort kleine pompjes hebben natuurlijk allemaal als nadeel dat je met (balloon)vakantie-fietsbanden wel even bezig bent.

Maar ben benieuwd of je voor deze 5 euro een werkbaar (nood)pompje krijgt?
Even voor vijf euro kopen en uitproberen dan? Gevolgd door een uitgebreide review op dit forum?
:D
Hoeveel ellende kun je voor 5 euro kopen?
Bestel er gelijk 6, kun je zeker 2 jaar vooruit :shock:

Zou je er zelf vertrouwen in hebben?

Groet,
Tom.
:oops: [Schaam-mode aan] Ik ben er een keer ingetrapt en heb er een gekocht bij een toevallig bezoek aan de Aldi [schaam-mode uit]. :oops:
Het is dus helemaal niets en je krijgt er geen band mee opgepompt, laat staan dat je de druk kunt meten.
FransD,
dank voor het uitproberen, beter dus maar van afzien....

Tomvds,
wel of geen vertrouwen in hebben? Dat is juist wat ik niet wist. Wel 'verdacht' goedkoop, maar aan de andere kant:
ik heb ooit tijdens een vakantietrip een goedkoop pompje met manometer bij de Lidl gekocht, waar ik gezien de prijs nog steeds zeer tevreden over ben. Maar is wel veel volumineuzer dan het nu aangeboden Aldi pompje, vandaar dat ik voor op reis aan een nieuwe dacht.

zo eentje: https://www.promofolder.nl/nl/caravans- ... dl-1499195
mikefiets schreef:
za 29 sep, 2018 00:57
ik heb ooit tijdens een vakantietrip een goedkoop pompje met manometer bij de Lidl gekocht, waar ik gezien de prijs nog steeds zeer tevreden over ben.
Ook ik had ooit een pomp (garagemodel) van de Lidl, die volgens de specificaties tot 8 bar aankon. Ik geloof dat ik er twee keer een stadsfietsband mee opgepompt heb, wat prima ging. Maar de eerste de beste keer dat ik een racebandje oppompte, klapte de slang in de buurt van de 7 bar. Misschien is de kwaliteit van deze producten wisselend, of hangt het erg van je gebruik af hoe lang ze meegaan.

Groetjes,

Carl
Ook hier pomp stuk na eerste gebruik, eerlijkheidshalve weet ik niet meer of het de aldi was waar ik 'm kocht of de lidl. Maar daar zal wel weinig verschil tussen zitten. Kost niks, heb je ook niks. Dus inmiddels een andere gekocht, wel wat duurder, maar die doet het tenminste zonder morren.
Kleine pompjes vind ik eigenlijk bijna altijd een drama, zeker de goedkope. Kan het afraden. Met heel veel kracht en moeite krijg je net een paar bar in je band.

Tot nu toe is de enige bruikbare minipomp die ik ben tegengekomen de "Zefal Profil Mini RG01" waarmee ik inderdaad zonder lichamelijke ongemakken weer 6 bar in een band krijg na lekrijden onderweg. (en ondertussen heb ik ook andere bekende duurdere pompjes al versleten, zoals Toppeak Roadmorph, pompjes van Lezyne, allemaal een drama vond ik ze)
Kleine pompjes vind ik eigenlijk bijna altijd een drama
Ik heb ooit een Aldi-pompje gekocht, en dat was waardeloos.
Maar minipompen "van een merk" zijn niet veel beter.
Ik heb een Topeak, zogezegd goed voor 6 bar.
Gisteren nog eens gecheckt. Na 180 pompslagen 4 bar op de racefiets (25 mm banden).
Misschien kom je hoger als je er nog honderd slagen bijdoet. En armen als een goedgetrainde gorilla hebt.
Ik heb jaren geleden eens een pomp met co2 patroon gekocht voor weinig ( weet niet of het bij Al... of Li... was)
Bij de eerste lekke band vloog het patroon door de behuizing heen het bos in nooit meer terug gevonden levens gevaarlijk.
Maar dat zal deze pomp niet gebeuren voor zo weinig geld kan je het altijd proberen.
Toppeak morph g is waanzinnig goed als hij nieuw is, als je gaat pompen blijf je pompen zo fijn werkt het. Maar trap niet in het frame montage houdertje want na een maand of 4 stofhappen is het rubbertje binnen in naar de galemieze, er komt stof zand en water in de pomp en dat schuurt het rubbertje stuk. het is dus een perfecte pomp zolang je hem "in" je tas bewaard iets wat niet zo practisch is. (Toppeak heeft ook een "in frame" model, heel koel maar niet heel practisch
Omdat dit topic uitwaaiert tot beschouwingen over allerlei minipompen, wil ik ook een opmerking kwijt: dat alle minipompen zonder vaste voet ondingen zijn!
Je moet namelijk, als de band op druk komt, met de arm die de zuiger indrukt flink veel kracht zetten en met de andere arm die kracht juist tegenhouden. Geen wonder dat na zo'n pompbeurt beide armen beurs aanvoelen.

Een veel betere pomp is er een met een vaste voet, zoals de Topeak Turbo Morph G, de Zefal Profi Mini RG01 of de Bontrager Mini Charger Floor pump. Daarvan zet je de voet op de grond en laat je dus één arm in rust. Je kunt ook beurtelings met één van beide armen pompen.

Ik gebruik zelf de Bontrager pomp. Als ik de voet daarvan op een weegschaal zet die redelijk snel reageert, dan zie ik dat ik om een band op 3 bar te pompen ongeveer 250N = 25 kgf aan kracht moet opbrengen. Dat begint al aardig op een sportschooloefening te lijken. Geen wonder dat je na zo'n pompbeurt vaak het zweet van je voorhoofd moet vegen.
Ik vond de turbo morph g ook geen succes, vrij moeizaam pompen in kabouter-houding, en de voet brak af toen ik een keer per ongeluk op zachte ondergrond mijn band probeerde op te pompen. De Zefal Profil Mini RG01 heb ik nu en bevalt beter. Nu 4x een band mee opgepompt onderweg (1x door een doorn, 3x door losgekomen ventielkern, grr), voor een minipomp doet het ding het verrassend goed.
math schreef:
wo 28 nov, 2018 22:25
Omdat dit topic uitwaaiert tot beschouwingen over allerlei minipompen, wil ik ook een opmerking kwijt: dat alle minipompen zonder vaste voet ondingen zijn!
Je moet namelijk, als de band op druk komt, met de arm die de zuiger indrukt flink veel kracht zetten en met de andere arm die kracht juist tegenhouden. Geen wonder dat na zo'n pompbeurt beide armen beurs aanvoelen.

Een veel betere pomp is er een met een vaste voet, zoals de Topeak Turbo Morph G, de Zefal Profi Mini RG01 of de Bontrager Mini Charger Floor pump. Daarvan zet je de voet op de grond en laat je dus één arm in rust. Je kunt ook beurtelings met één van beide armen pompen.

Ik gebruik zelf de Bontrager pomp. Als ik de voet daarvan op een weegschaal zet die redelijk snel reageert, dan zie ik dat ik om een band op 3 bar te pompen ongeveer 250N = 25 kgf aan kracht moet opbrengen. Dat begint al aardig op een sportschooloefening te lijken. Geen wonder dat je na zo'n pompbeurt vaak het zweet van je voorhoofd moet vegen.
 
Tja, de herkenning is daar, maar met een maar ....

Ik heb nu een onduidelijk (parallel/merkloos) pompje voor het geval dat.

Maar ... het pompt als geen ander, beter bedoel ik. 5 bar is een beetje bar (maar te doen).
En, om de sportschool-kwaliteiten te ontlopen is er een truuk. Zet (of leg) het wiel zo dat de pomp met zijn kopje op het ventiel steun vindt op een of ander stabiel punt. (O ja, wij hebben autoventielen, da's netto makkelijker, je kan makkelijker bij een garage of pomp lucht krijgen met een autoventiel.)

Enige echte minpunt is het bedenkelijke handvat. Gewoon een iets grotere ronde knop was al beter geweest.
 
Pneu crevé.png
BSM
Afbeelding

Ik heb er zelfs twee van Lidl en gebruik ze nog steeds. Die bind ik in een foedraal onder het zadel vast voor onderweg. De ritssluiting was wel van zeer inferieure kwaliteit, dan maar een nieuwe ingenaaid.
math schreef:
wo 28 nov, 2018 22:25

Een veel betere pomp is er een met een vaste voet, zoals de Topeak Turbo Morph G
Tot het voetje op je eerste fietsreis bij de eerste lekke band afbreekt. Sindsdien klem ik 'm al jaren maar tussen m'n twee schoenen tijdens het pompen.
Martin E. van Doornik schreef:
do 06 dec, 2018 13:15
Ik heb er zelfs twee van Lidl en gebruik ze nog steeds. Die bind ik in een foedraal onder het zadel vast voor onderweg. De ritssluiting was wel van zeer inferieure kwaliteit, dan maar een nieuwe ingenaaid.
Dat is precies het pompje dat ik momenteel heb!
Heb 'm gelukkig niet vaak nodig, maar door het slangetje + mogelijkheid zowel met voet als hand te kunnen pompen, vind ik het prima ding. En dat voor vijf euro.

Reden om naar een ander pompje te kijken (en dit topic te openen) is dat het pompje uit de startposting nog minder ruimte in beslag neemt.
Bridgestone SM schreef:
wo 28 nov, 2018 23:07

Ik heb nu een onduidelijk (parallel/merkloos) pompje voor het geval dat.

Maar ... het pompt als geen ander, beter bedoel ik. 5 bar is een beetje bar (maar te doen).

BSM
Sterk, ik heb zo'n zelfde pompje.
Na jaren nog steeds een goed werkend en handzaam pompje.
(Enkel om de paar jaar eens wat nieuw vet aan het zuigertje).
cervus schreef:
vr 07 dec, 2018 07:05
Bridgestone SM schreef:
wo 28 nov, 2018 23:07

Ik heb nu een onduidelijk (parallel/merkloos) pompje voor het geval dat.

Maar ... het pompt als geen ander, beter bedoel ik. 5 bar is een beetje bar (maar te doen).

BSM
Sterk, ik heb zo'n zelfde pompje.
Na jaren nog steeds een goed werkend en handzaam pompje.
(Enkel om de paar jaar eens wat nieuw vet aan het zuigertje).
 
Precies, een sterk pompje :D
Alleen dat pomp-handvat   :twisted:
Misschien eens kijken of ik er een passende houten kogel op kan zetten.
Er zijn wel mooie kunststof kogelknoppen maar die zijn erg zwaar.

BSM