Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tips voor bestemming - Forum Wereldfietser

Tips voor bestemming

Hi,

Ik wil de kou in Nederland verlaten door (ik denk in februarie) op vakantie te gaan ipv in de zomer. Ik weet alleen nog niet waar ik wil fietsen.

Mijn eisen:

Warm,overdag minimaal 20 graden
Een andere cultuur (Midden Oosten,Afrika etc.)
Veilig
Mooie overdonderende natuur (hoogteverschil is geen probleem,eigenlijk zoek ik dat juist)
Bij voorkeur mogelijkheid tot wildkamperen

Favoriete land waar ik tot nu toe ben geweest is Laos. Aan de hand van bovenstaande eisen dacht ik zelf aan 2.5-3 weken Marokko. Maar bijvoorbeeld Zuid-Korea,Rwanda of Oman spookten ook door m'n hoofd. De temperatuur in Marokko is waarschijnlijk geen 20graden,maar misschien neem ik dat voor lief.Ik heb ook bijvoorbeeld nog niet gekeken of de natuur in Rwanda mooi is en hoe het weer in Korea is.

Hebben jullie mooie andere tips van plekken waar ik heen kan/moet?

Bedankt alvast!
Korea zal koud zijn rond die tijd lijkt me. Afgelopen februari waren daar nog de winterspelen.
Oman moet prachtig zijn met geweldige mogelijkheden om wild te kamperen. Staat op mijn wensenlijstje ;-) Wel prijzig.

Al in Vietnam gefietst? Warm, veilig, goedkoop en met name in het noorden een geweldige natuur met lekkere klimmetjes :-)
Warm en veilig, maar geen wild kamperen: Cuba!
Wellicht is Taiwan nog een optie? Daar kun je met name in het oosten prachtig fietsen, ook in de bergen. Is volledig ingericht op fietsers (je kunt er ook voor kiezen ter plekke een fatsoenlijke fiets te huren). Maar ik betwijfel of het de gewenste 20 graden haalt in februari...

Succes met de voorpret!
Gaanmetdiebanaan schreef:
zo 02 dec, 2018 21:45
....
Ik heb ook bijvoorbeeld nog niet gekeken of de natuur in Rwanda mooi is en hoe het weer in Korea is.
....
Hebben jullie mooie andere tips van plekken waar ik heen kan/moet?
Misschien doe je er beter aan om toch eerst eens zelf te googelen naar de natuur in Rwanda of het weer in Korea?
Kijk dan meteen of je iets over de cultuur van die landen kunt vinden.

Overigens lijkt mij het kiezen tussen Rwanda en Zuid Korea inderdaad nogal een dilemma... :?

Groet,
Tom.
Ik ga in feb. naar Oman.

Volgens mij voldoet dat ook aan je eisen.
Metje schreef:
zo 02 dec, 2018 22:25
Korea zal koud zijn rond die tijd lijkt me. Afgelopen februari waren daar nog de winterspelen.
Oman moet prachtig zijn met geweldige mogelijkheden om wild te kamperen. Staat op mijn wensenlijstje ;-) Wel prijzig.

Al in Vietnam gefietst? Warm, veilig, goedkoop en met name in het noorden een geweldige natuur met lekkere klimmetjes :-)
Warm en veilig, maar geen wild kamperen: Cuba!
Wellicht is Taiwan nog een optie? Daar kun je met name in het oosten prachtig fietsen, ook in de bergen. Is volledig ingericht op fietsers (je kunt er ook voor kiezen ter plekke een fatsoenlijke fiets te huren). Maar ik betwijfel of het de gewenste 20 graden haalt in februari...

Succes met de voorpret!
Bedankt voor de tips!Cuba en Vietnam ben ik al geweest. Vietnam staat inderdaad op plek 2,dus dat had je goed ingeschat ;)
Gaanmetdiebanaan schreef:
Metje schreef:
zo 02 dec, 2018 22:25
Korea zal koud zijn rond die tijd lijkt me. Afgelopen februari waren daar nog de winterspelen.
Oman moet prachtig zijn met geweldige mogelijkheden om wild te kamperen. Staat op mijn wensenlijstje ;-) Wel prijzig.

Al in Vietnam gefietst? Warm, veilig, goedkoop en met name in het noorden een geweldige natuur met lekkere klimmetjes :-)
Warm en veilig, maar geen wild kamperen: Cuba!
Wellicht is Taiwan nog een optie? Daar kun je met name in het oosten prachtig fietsen, ook in de bergen. Is volledig ingericht op fietsers (je kunt er ook voor kiezen ter plekke een fatsoenlijke fiets te huren). Maar ik betwijfel of het de gewenste 20 graden haalt in februari...

Succes met de voorpret!
Bedankt voor de tips!Cuba en Vietnam ben ik al geweest. Vietnam staat inderdaad op plek 2,dus dat had je goed ingeschat ;)
Vietnam is inderdaad erg mooi :D , maar in het noorden niet heel erg warm in februari :( Zeker als je de bergen in gaat... Houdt in Vietnam ook rekening met Tet in februari, bijna alles is dan dicht en dat maakt het moeilijk om aan voldoende eten te komen, zeker in de meer afgelegen gebieden.
Mag ik een duit in het zakje doen?

Lesotho, lekker veel klimmen. Klimmen in de wolken in Afrika.

Chili, zuiden. Het Andes gebergte in. Schitterende natuurschoon.

Senegal, Afrika. Need to say more? Altijd avontuur en mooie mensen.

Ghana.

Enz.
Marco Meijerink schreef:
ma 03 dec, 2018 20:27
Mag ik een duit in het zakje doen?

Lesotho, lekker veel klimmen. Klimmen in de wolken in Afrika.

Chili, zuiden. Het Andes gebergte in. Schitterende natuurschoon.

Senegal, Afrika. Need to say more? Altijd avontuur en mooie mensen.

Ghana.

Enz.
Tuurlijk mag je een duit in het zakje doen,daar is het juist voor :) Maar Senegal en Ghana zou je het meest aanraden qua Afrikaanse landen dus? In welk opzicht is de natuur daar mooi?
Nee hoor, was zomaar een ideetje. Er zijn erg veel andere mooie Afrikaanse landen. Maar ik moest een schifting maken wat voor april het beste is (Lesotho ligt ook in Afrika :D ). Ik gebruik vaak onderstaande kaartje als uitgangspunt. Senegal-Gambia is een mooie combi voor 2 weken fietsen.
Kwa natuurschoon is Oeganda ook schitterend. Misschien nog wel mooier hoewel ik het altijd lastig vind om iets te kwalificeren. Heb nog maar weinig niet-mooie landen tegen gekomen.
Senegal is relatief dichtbij. Niet zo ver vliegen. Dat zou een voordeel kunnen zijn (je kan er ook naar toe fietsen....ook aan mooi route maar kost iets meer tijd)
Schermafbeelding 2018-12-03 om 08.53.37.png
Tja, in februari zou ik gewoon naar de Vogezen gaan, huisje huren, spijkerbanden mee, sneeuwschoenen ook (maar ook kleding voor 's zomerse temperaturen).
Lekker dichtbij en nog lekkerder: een goede kans op een echte winter.

Maar goed, gelukkig doet ongeveer niemand dit ... zo blijft het er rustig.

BSM
Bridgestone SM schreef:
di 04 dec, 2018 21:16
Maar goed, gelukkig doet ongeveer niemand dit ...
In elk geval TS niet, want die zoekt juist de warmte.
Fietsen in de winter en deze eisen:

Warm: Z-Amerika
Een andere cultuur (Midden Oosten,Afrika etc.): Latin
Veilig: thuis blijven
Mooie overdonderende natuur: Patagonia
wildkamperen: Patagonia
@Marco Meijerink
Zou je iets meer toelichting (of legenda of bron) kunnen geven bij het kaartje? Deze lijkt 'geschikte' landen voor februari aan te geven, maar wat zijn daarin de criteria?