Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Marokko Per Rad - Forum Wereldfietser

Marokko Per Rad

Hi fietsers,

Ik ga volgende week in Marokko fietsen. Om informatie over de route rond Marrakesh op te doen heb ik me een paar weken geleden aangemeld bij Marokko Per Rad. Helaas krijg ik mn account niet bevestigd en kan ik dus geen toegang krijgen.

Hebben jullie een oplossing?Zou het misschien een mogelijkheid zijn dat ik de inloggevens van één van jullie zou kunnen gebruiken? (Nadat je je wachtwoord hebt aangepast zodat ik niet je echte wachtwoord weet)

Als jullie nog een andere goede site met info over wegen weten hoor ik het graag!Heb op Wereldfietser gekeken en op CGOAB.

Alvast bedankt!
Over Marokko Per Rad en de bereikbaarheid daarvan is al het nodige geschreven op dit forum: https://www.wereldfietser.nl/phpbb/sear ... ko+Per+Rad

Verder heb ik geen tips over Marokko. Staat nog wel op mijn (steeds langer wordende) lijst :)

-Jan
Geen ervaring met die site, wel met fietsen in Marokko.
Ik fietste o.a. vanaf Agadir naar Taroudant (saaie route, mooie stad), Tata (de heetste stad in Marokko), Icht, Guelmim (niet vergeten tajine de dromadaire te eten!) via de N1 (je fietst dan langs de Marokkaanse Sahara), Sidi Ifni, Tiznit en weer Agadir. Langs de kust enkele mooie plaatsjes, maar ook veel enclaves met Engelse overwinteraars. Blijf vooral onder Marrakkesh.

Veel fietsplezier!

Gee
IMG_0279.jpg
Gee schreef:
ma 04 mar, 2019 14:09
Geen ervaring met die site, wel met fietsen in Marokko.
Ik fietste o.a. vanaf Agadir naar Taroudant (saaie route, mooie stad), Tata (de heetste stad in Marokko), Icht, Guelmim (niet vergeten tajine de dromadaire te eten!) via de N1 (je fietst dan langs de Marokkaanse Sahara), Sidi Ifni, Tiznit en weer Agadir. Langs de kust enkele mooie plaatsjes, maar ook veel enclaves met Engelse overwinteraars. Blijf vooral onder Marrakkesh.

Veel fietsplezier!

Gee

IMG_0279.jpg
Bedankt voor je reactie!

Waarom zou je vooral ten zuiden van Marrakech gaan fietsen?

Ik heb nu een globale route ondertussen uitgezet:

Marrakech dan via de R307 via Demnate naar Ouarzazate. Dan via Taznakht en via de N12 naar het zuiden Tissint,Tata). Dan via Tarousant en Tizi N test naar Marrakech.

Ik weet alleen niet hoe om ik het rondje doe. En of ik in het zuiden kleine weggetjes neem (bijvoorbeeld de P1800 boven Tissint ipv de N12 of vanaf Tata naar Irherm via P1805 ipv de R109.) Maar volgens mij zijn de hoofdwegen daar al hele rustige wegen.
Gisteren lezing van Frank van Rijn gehoord. Hij heeft vorig jaar zomer in Marokko gefietst. Plaatsnamen klinken mij bekend in de oren.
Vlgs mij had hij een rondje wat lijkt op jouw idee.
Misschien kan je op zijn website hierover iets terug vinden?

Veel plezier alvast,wij werden geïnspireerd door hem. Gr Anja
Ja, leuk fietsen in Marokko op meestal rustige wegen. Helaas wel een hoop asfalt bijgekomen de laatste jaren...
Ik heb nu een globale route ondertussen uitgezet:

Marrakech dan via de R307 via Demnate naar Ouarzazate. Dan via Taznakht en via de N12 naar het zuiden Tissint,Tata). Dan via Tarousant en Tizi N test naar Marrakech.

Ik weet alleen niet hoe om ik het rondje doe. En of ik in het zuiden kleine weggetjes neem (bijvoorbeeld de P1800 boven Tissint ipv de N12 of vanaf Tata naar Irherm via P1805 ipv de R109.) Maar volgens mij zijn de hoofdwegen daar al hele rustige wegen.

Goeie keuze! zie ook mijn verslagje hierover: https://cebenzoa.wordpress.com/2011/12/ ... te-vieren/

Groeten, BertV
Gaanmetdiebanaan schreef:
ma 04 mar, 2019 19:28

Waarom zou je vooral ten zuiden van Marrakech gaan fietsen?

Ik heb nu een globale route ondertussen uitgezet:

Marrakech dan via de R307 via Demnate naar Ouarzazate. Dan via Taznakht en via de N12 naar het zuiden Tissint,Tata). Dan via Tarousant en Tizi N test naar Marrakech.
Lijkt me een prachtige route!

Ik heb in totaal 5 tochten in Marokko gemaakt, maar slechts één met de fiets (de andere met mijn Land Rover, tochten door heel het land van steeds enkele maanden). Mijn ervaring is dat ten zuiden van Marrakesh (en in het oosten) het "echte" Marokko begint. Het verschil zowel in landschap als in de mensen is groot. Alles in algemene zin uiteraard; in het noorden eten ze geen kamelenvlees :D

Safe travels!

Gee

-------
Beetje Off Topic, maar wel een leuk verhaal:

Ik ontmoette in Icht Ahmed, een Marokkaanse fietser, naar eigen zeggen de enige Marokkaanse "wereldfietser". Prachtig beladen fiets, met een koplamp van een auto voorop gemonteerd. Dat zijn de mooie ontmoetingen!
IMG_0304.jpg
IMG_0303.jpg
Gee schreef:
di 05 mar, 2019 10:36
Mijn ervaring is dat ten zuiden van Marrakesh (en in het oosten) het "echte" Marokko begint.

Hoe zuidelijker hoe meer echt Marokko? Wat een onzin!
Das hetzelfde als zeggen dat Limburg pas echt Nederland is. Kom vaker per jaar in Marokko al 23 jaar van Noord naar Zuid. De landschappen kenmerken zich door grote verschillen ook onderling in dezelfde regio's maar zijn overal mooi.

En ook het feit dat Achmed de enige wereldfietser is, klopt helaas niet Gee :wink:


Gaanmetdiebanaan schreef:
ma 04 mar, 2019 19:28

Marrakech dan via de R307 via Demnate naar Ouarzazate. Dan via Taznakht en via de N12 naar het zuiden Tissint,Tata). Dan via Tarousant en Tizi N test naar Marrakech.

Ik weet alleen niet hoe om ik het rondje doe. En of ik in het zuiden kleine weggetjes neem (bijvoorbeeld de P1800 boven Tissint ipv de N12 of vanaf Tata naar Irherm via P1805 ipv de R109.) Maar volgens mij zijn de hoofdwegen daar al hele rustige wegen.
@Gaanmetdiebanaan - Ik heb Jan wederom getipt via WhatsApp over dit draadje. Jan Cramer apte me dat hij het email adres nodig heeft als je moeite hebt met inloggen. Even opsturen dus, adres vind je op zijn website :wink: Wat betreft je route, ik zou iets meer afwijken van de door jou gekozen hoofdroutes dan de N12. Deze is weliswaar rustig maar nogal saai. Er leiden mooiere wegen naar en van Tata een hoop is geasfalteerd maar er zijn ook nog gelukkig off road pareltjes te vinden. De 1805 is erg mooi, deze is geasfalteerd en je vind er een site in het leuke oase plaatsje Tagmout. Wij hebben afgelopen jaar komende van Aguinane een stukje van de 1800 gefietst voordat we dwars off road verstaken via een piste naar Tissint. Enkel het stuk net voor Tissint is erg zandig. Maar die omstandigheden wisselen natuurlijk nogal afhankelijk van de neerslag. Veel plezier!
@Gaanmetdiebanaan - O ja Weg over Demnate is mooi en rustig, het laatste stukje als je weer op de grotere weg komt naar Ouazarzate is zeer onprettig, te druk en gevaarlijk op een te kleine baan. Het (bus)verkeer is enorm toegenomen de laatste jaren en dus is plannen over kleine wegen nu het devies hoe verder je noordelijk komt. Er zijn opties om vanaf Skoura binnendoor naar Agdz te gaan van waaruit je route richting Tata op een aantal manieren kunt oppikken. Veel plezier!
Wit schreef:
di 05 mar, 2019 11:40
@Gaanmetdiebanaan - O ja Weg over Demnate is mooi en rustig, het laatste stukje als je weer op de grotere weg komt naar Ouazarzate is zeer onprettig, te druk en gevaarlijk op een te kleine baan. Het (bus)verkeer is enorm toegenomen de laatste jaren en dus is plannen over kleine wegen nu het devies hoe verder je noordelijk komt. Er zijn opties om vanaf Skoura binnendoor naar Agdz te gaan van waaruit je route richting Tata op een aantal manieren kunt oppikken. Veel plezier!
Thanks!Dit zijn zeer waardevolle tips,ik ga het uitvoeren. Nog 1 ding waar je me misschien mee kan helpen. Ik zoek misschien een alternatief voor Tizi N test pass vanaf Taroudant naar Marrakesh. Weet jij er 1?ik zie op Maps een kleine weg van Oulad Berhil via P1735 naar Agouim. Ik heb alleen geen idee of dat enigszins begaanbaar is,of de Tizi N test gewoon aan te raden is.
Gaanmetdiebanaan schreef:
di 05 mar, 2019 15:39
Thanks!Dit zijn zeer waardevolle tips,ik ga het uitvoeren. Nog 1 ding waar je me misschien mee kan helpen. Ik zoek misschien een alternatief voor Tizi N test pass vanaf Taroudant naar Marrakesh. Weet jij er 1?ik zie op Maps een kleine weg van Oulad Berhil via P1735 naar Agouim. Ik heb alleen geen idee of dat enigszins begaanbaar is,of de Tizi N test gewoon aan te raden is.
Graag gedaan!
Jazeker kan ik je daarmee helpen. De P1735 hebben we net gefietst, erg mooi, erg rustig vrijwel geen verkeer, geasfalteerd en heel erg groen. Wel een ontzettende zenuwachtige gendarmerie in deze Toubkal Province. We waren er net na de Imlil moorden en werden letterlijk achtervolgd door stille politie en werden gecontroleerd door de gendarmerie. Ze zaten toen nog achter de daders aan en hadden al het vermoeden dat er buitenlanders betrokken waren. :o Ook hebben we op onze eerste avond in een gite een aantal agenten bij ons gestationeerd gehad. De meeste politie was vriendelijk op een grote *ikel na dan, maar leuk was anders. Maar de mensen zelf waren als vanouds erg vriendelijk, wel mochten we niet wildkamperen op dit stuk of bij mensen vragen. Zodra we de provincie weer uit waren, was de situatie relaxter. Maar wellicht is de situatie een dikke 2-3 maanden na dato wat verandert. In Agouim is een hotel naast het CTM kantoortje zodat je en je bus kan boeken en nog kan overnachten. Op dit stuk vind je twee plaatsen waar je kan slapen. Wij hebben overnacht in Amsouzart. Trouwens de weg van Taouiline over Askaoun is erg mooi. Die namen wij te samen met de P1735. Daarnaast zijn er vanaf deze weg ook heel mooie pistes (off road)naar de Tizi N test. Maar als je de Tizi N Test nog nooit gereden hebt, die is ook mooi. Ach wij ontdekken nog elke keer nieuwe mooie dingen. Ben je nu binnen bij Jan (marokko per rad)? Bovenstaande info en meer heb ik namelijk daar gedeeld :wink:

En de weg naar Demnate is ook via kleine wegen veel mooier en prettiger fietsen. Zou zeker niet de recht toe recht aan weg nemen richting Demnate zoals hierboven wordt gegeven door Gee. Die zal nu trouwens ook wel druk zijn geworden.

Veel plezier en groeten uit Sidi Ifni!
Wit schreef:
di 05 mar, 2019 15:49
Gaanmetdiebanaan schreef:
di 05 mar, 2019 15:39
Thanks!Dit zijn zeer waardevolle tips,ik ga het uitvoeren. Nog 1 ding waar je me misschien mee kan helpen. Ik zoek misschien een alternatief voor Tizi N test pass vanaf Taroudant naar Marrakesh. Weet jij er 1?ik zie op Maps een kleine weg van Oulad Berhil via P1735 naar Agouim. Ik heb alleen geen idee of dat enigszins begaanbaar is,of de Tizi N test gewoon aan te raden is.
Graag gedaan!
Jazeker kan ik je daarmee helpen. De P1735 hebben we net gefietst, erg mooi, erg rustig vrijwel geen verkeer, geasfalteerd en heel erg groen. Wel een ontzettende zenuwachtige gendarmerie in deze Toubkal Province. We waren er net na de Imlil moorden en werden letterlijk achtervolgd door stille politie en werden gecontroleerd door de gendarmerie. Ze zaten toen nog achter de daders aan en hadden al het vermoeden dat er buitenlanders betrokken waren. :o Ook hebben we op onze eerste avond in een gite een aantal agenten bij ons gestationeerd gehad. De meeste politie was vriendelijk op een grote *ikel na dan, maar leuk was anders. Maar de mensen zelf waren als vanouds erg vriendelijk, wel mochten we niet wildkamperen op dit stuk of bij mensen vragen. Zodra we de provincie weer uit waren, was de situatie relaxter. Maar wellicht is de situatie een dikke 2-3 maanden na dato wat verandert. In Agouim is een hotel naast het CTM kantoortje zodat je en je bus kan boeken en nog kan overnachten. Op dit stuk vind je twee plaatsen waar je kan slapen. Wij hebben overnacht in Amsouzart. Trouwens de weg van Taouiline over Askaoun is erg mooi. Die namen wij te samen met de P1735. Daarnaast zijn er vanaf deze weg ook heel mooie pistes (off road)naar de Tizi N test. Maar als je de Tizi N Test nog nooit gereden hebt, die is ook mooi. Ach wij ontdekken nog elke keer nieuwe mooie dingen. Ben je nu binnen bij Jan (marokko per rad)? Bovenstaande info en meer heb ik namelijk daar gedeeld :wink:

En de weg naar Demnate is ook via kleine wegen veel mooier en prettiger fietsen. Zou zeker niet de recht toe recht aan weg nemen richting Demnate zoals hierboven wordt gegeven door Gee. Die zal nu trouwens ook wel druk zijn geworden.

Veel plezier en groeten uit Sidi Ifni!
Ah nice. Als ik het zo hoor neem ik dan de 1735. Ging er niet vanuit dat die geasfalteerd zou zijn,maar klinkt goed allemaal!

En heb Jan een mail gestuurd,wacht nog op reactie :)
Gaanmetdiebanaan schreef:
di 05 mar, 2019 19:31
Ah nice. Als ik het zo hoor neem ik dan de 1735. Ging er niet vanuit dat die geasfalteerd zou zijn,maar klinkt goed allemaal!

En heb Jan een mail gestuurd,wacht nog op reactie :)
Yup sinds kort geasfalteerd. Gaat hard in Marokko. Gelukkig hebben wij al heel wat van die wegen voor de asfalt tijd off road gedaan. Maar ze zijn er nog, iedere keer spelen we het klaar weer nieuwe wegen te vinden. Nog lang niet uitgefietst daar. Heb Jan voor de zekerheid ook nog es voor je ge-apt. Moed goed komen nu. Fiets ze!
Wit schreef:
di 05 mar, 2019 21:45
Gaanmetdiebanaan schreef:
di 05 mar, 2019 19:31
Ah nice. Als ik het zo hoor neem ik dan de 1735. Ging er niet vanuit dat die geasfalteerd zou zijn,maar klinkt goed allemaal!

En heb Jan een mail gestuurd,wacht nog op reactie :)
Yup sinds kort geasfalteerd. Gaat hard in Marokko. Gelukkig hebben wij al heel wat van die wegen voor de asfalt tijd off road gedaan. Maar ze zijn er nog, iedere keer spelen we het klaar weer nieuwe wegen te vinden. Nog lang niet uitgefietst daar. Heb Jan voor de zekerheid ook nog es voor je ge-apt. Moed goed komen nu. Fiets ze!
Ik moest vandaag aan je denken. Heb de onverharde route genomen van Ouarzazate naar Taznakht. Heel mooi, maar o zo slechte weg met stenen. Super zwaar,ik fiets echt 100 keer liever op asfalt. Waar komt die liefde voor off road vandaan?
Gaanmetdiebanaan schreef:
di 12 mar, 2019 20:36
Wit schreef:
di 05 mar, 2019 21:45
Gaanmetdiebanaan schreef:
di 05 mar, 2019 19:31
Ah nice. Als ik het zo hoor neem ik dan de 1735. Ging er niet vanuit dat die geasfalteerd zou zijn,maar klinkt goed allemaal!

En heb Jan een mail gestuurd,wacht nog op reactie :)
Yup sinds kort geasfalteerd. Gaat hard in Marokko. Gelukkig hebben wij al heel wat van die wegen voor de asfalt tijd off road gedaan. Maar ze zijn er nog, iedere keer spelen we het klaar weer nieuwe wegen te vinden. Nog lang niet uitgefietst daar. Heb Jan voor de zekerheid ook nog es voor je ge-apt. Moed goed komen nu. Fiets ze!
Ik moest vandaag aan je denken. Heb de onverharde route genomen van Ouarzazate naar Taznakht. Heel mooi, maar o zo slechte weg met stenen. Super zwaar,ik fiets echt 100 keer liever op asfalt. Waar komt die liefde voor off road vandaan?

Op asfalt deel je de weg met auto's, off road met de natuur. En je hebt off road, off road en off road he. :P
Enne heb je je banden een beetje leeg laten lopen? :idea:
Ik begreep van andere fietsers (op marokkoko per rad) dat die piste die jij gereden hebt best wel goed was...
Wit schreef:
di 12 mar, 2019 20:59
Enne heb je je banden een beetje leeg laten lopen? :idea:
Ik begreep van andere fietsers (op marokkoko per rad) dat die piste die jij gereden hebt best wel goed was...
Haha nee,niet leeg laten lopen. Hmm best wel goed. Ik vond het verschrikkelijk slecht,10 km/u gefietst gemiddeld over de hele dag. Neem zo wel de P1800,die dus wel beter schijnt te zijn. Verder is het genieten hoor,mooi land!
Je bedoelt de P108? :wink:
Veel plezier!
Wit schreef:
wo 13 mar, 2019 15:38
Je bedoelt de P108? :wink:
Veel plezier!
Had je reactie niet gezien. Maar bedoelde de 1800,die ten noorden van Tissint loopt :)

Ik heb nu een rustdag in Taroudant en ben aan het bekijken hoe ik naar Marrakech ga. Is die 1735 echt helemaal geasfalteerd?Mn app geeft namelijk deels onverhard aan en maakte uit je bericht eerder niet op of ie inderdaad helemaal geasfalteerd is. Het liefst rij ik over rustige asfaltwegen. En ik neem aan dat de Tizi N test ook een rustige weg is die fijn fietsen is? Verwacht dat het meeste verkeer de grotere wegen naar Marrakech neemt.