Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rondje Ecuador of Quito-Huaraz - Forum Wereldfietser

Rondje Ecuador of Quito-Huaraz

Hallo,


We overwegen om nog eens naar de Andes te gaan. We fietsten drie jaar geleden in Bolivia en twee jaar geleden van La Paz naar Lima.
We twijfelen tussen een rondje Ecuador (Quito - naar zuiden en dan via Amazonewoud terug) OF van Quito naar Huaraz (en dan met de bus naar Lima en naar huis).
Het is natuurlijk grotendeels een persoonlijke keuze. Is er iemand met ervaring in dit gebied? Wat zouden jullie aanraden?
We hebben zeven weken in juli en augustus.

Vele groeten,
Sabien
Dan zou ik zeggen Quito naar Huaraz. Daar kun je wel een uitdagend tochtje door de bergen tussen maken :lol:

Fietsen door de Amazone/jungle vind ik persoonlijk redelijk saai(vergeleken met de Andes dan hè) worden na een paar dagen.
Quoto-Huaraz is wel een aanrader, en in zeven weken goed te doen. Eerst de hooglanden van Ecuador, om daarna over te steken naar Peru. Het meest uitdagend is de oostelijke route, via Loja en Vilcabamba naar Jaen in Peru. Van daar uit kun je via Chachapoyas naar Cajamarca. Van hieruit zijn er verschillende (onverharde) routes naar Huaraz. De binnenlanden van noordelijk zijn nog niet echt ontdekt, weinig toeristen en nauwelijks fietsers hier.
De route langs de kust in het noorden van Peru is niet aan te raden. Veel verkeer, eentonige woestijnachtige omgeving, en meest vlak.
Hallo allemaal,

We hebben beslist: het wordt Quito - Huaraz. We zullen een heel eind de Trans Ecuador Mountainbike Route, dirt version (van Bikepacking.com) volgen in Ecuador en dan moeten we nog eens kijken hoe we het in Peru zullen aanpakken.

Vele groeten,
Sabien
Misschien heb je nog iets aan onderstaande:

Wij fietsten in 2017 een maand in de Cordillera Blanca en Cordillera Huayhuash bij Huaraz.
- Verslag: https://www.crazyguyonabike.com/doc/?o= ... 20452&v=Dm
- Foto's: https://photos.google.com/share/AF1QipM ... pFVUJ1N2ZR
- Track: https://www.wikiloc.com/bicycle-touring ... a-19578123

Ioan fietst al jaren van Alaska naar Argentinië, en heeft ook mooie tochten in Ecuador en Peru gemaakt:
- Video's: http://www.bikewanderer.com/video

Veel voorpret!
Goede keuze :lol:
Hallo Sabien,
Ik heb afgelopen Maart 2019 een rondje Ecuador gefietst. Een goede vriend van me in Quito heeft me een mountainbike geleend, uit Nederland heb ik een bagagedrager en een paar fietstassen meegenomen. Verder had ik helemaal niets gepland, geen route, alleen een beginpunt (Quito) en een eindpunt (Canoa waar ik de fiets moest inleveren). Vanuit Quito ben ik oost-waards gefietst richting Amazone. Eerst wilde ik de noordelijke route nemen naar de kust. Die werd mij echter sterk afgeraden door diverse Nederlandse hoteliers die goed bekent zijn in de streek: te gevaarlijk ivm ex-FARC-strijders die zich ophouden langs de Ecuadoraans/Colombiaanse grens. In Baeza heb ik besloten om naar het zuiden te fietsen. Ik ben over de Troncal Amazonica gefietst tot aan Zamora. Een prachtige nieuwe asfaltweg varierend in hoogte van 500 tot 2000 meter. Dit is een van de meest prettige wegen die ik ooit gefietst heb in Z-Amerika (en ik weet de weg in Z-Amerika na 40 jaar daar rondgereisd te hebben). Ik kan je deze weg zeer aan bevelen: heerlijk rustig, prettig klimaat, aardige mensen, overal slaapplekken, overal eten langs de weg, etc. Ik ken de Noord naar Zuid door Ecuador over de Andes ook en die is heel wat minder prettig om te fietsen: heel druk en overal bebouwing. De Troncal kent lange mooie stukken zonder huizen en veel natuur (foothills of the Amazon). De slaapplekken liggen op fiets afstand van elkaar en de hotelletjes zijn nooit vol.
Na de troncal ben ik naar Guaquil gefietst (een heel onprettig druk stuk) en daar langs de Ruta de Spondylus langs de kust weer naar het Noorden gefietst. Mooi langs de kust maar volledig volgebouwd op een paar kleine stukjes na. En heel erg druk met verkeer ! Ook een volledig andere bevolking, minder prettig en aardig dan de Shuar-indianen die langs de Troncal wonen. Ik heb de 1360 km in 20 dagen gefietst. Prima te doen zelfs in de regentijd, op een normale mountainbike. Als je meer info wilt neem dan contact met me op.
Je kunt met de KLM vliegen op Quito en terugvliegen vanaf Guayaquil
Hallo allemaal,

Onze vlucht is geboekt. We gaan starten in Quito en eindigen in Huaraz in Peru, om vandaaruit dan met de bus naar Lima te gaan en vandaar huiswaarts te keren.

Vele groeten,
Sabien
Veel plezier gewenst!
Sabien schreef:
di 02 apr, 2019 17:43
Hallo allemaal,

Onze vlucht is geboekt. We gaan starten in Quito en eindigen in Huaraz in Peru, om vandaaruit dan met de bus naar Lima te gaan en vandaar huiswaarts te keren.

Vele groeten,
Sabien
Hi Sabien, alweer terug en leuk gehad?
Heb je een verslag gemaakt of deel je hier je ervaringen en kennis voor andere geintereseerden? We zijn zeer benieuwd!
Zeer benieuwd ook naar het verslag. Huaraz is een van mijn favoriete plekken op deze planeet. De tocht van Quito daarnaartoe echter nog nooit zelf kunnen uitvoeren.