Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Pinkstertocht voor berggeiten, 7 juni - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Pinkstertocht voor berggeiten, 7 juni

Hoi berggeiten,

klinkt erg goed allemaal; geen makkelijke tocht, maar met enig geduld en doorzettingsvermogen goed te doen.
Helaas kunnen wij pas vrijdagavond aansluiten. En dat doen we dan op de Campingplatz Jansen.

Groeten en tot dan, B & C
De tekst onder activiteiten is helemaal aangepast met de laatste informatie. Vandaag de campings geïnformeerd dat we eraan komen, de camping in Lohmar blijft spannend want geen reactie.
Ook Frau Janssen van camping in Lohmar heeft gereageerd, ze heeft een rustig plekje voor ons. Vandaag nog wat hoogtemeters in het Teutoburger Woud gepakt, viel niet mee met de hitte.
Door een aantal afmeldingen is er weer volop plaats, wie zin heeft in een uitdagende last minute fietstocht: meld je aan!
Ik wil morgen vanaf 15:00/16:00 uur vanuit Mook richting de camping in Roermond vertrekken, liefhebbers?
Ik wil alle deelnemers bedanken voor hun deelname aan de berggeitentocht. Door een groot aantal afzeggingen waren we uiteindelijk met 16 berggeiten. !0 berggeiten zijn vrijdagmorgen gestart in Roermond en 6 op zaterdagmorgen in Lohmar. Vrijdag was een pittige tocht van 130 km tegen een straffe wind door het bruinkoolgebied, zaterdag moest iedereen op het topje van zijn/haar kunnen presteren om de diep in het Westerwald gelegen camping te bereiken, vervolgens ging het zondag over de toppen van de Rothaarkam naar de overvolle camping aan de Biggesee om vervolgens op maandag in het Ebbegebergte het hoogtepunt van deze berggeitentocht te bereiken. Bij de konditorei in Kierspe hebben we afscheid genomen van het groepje wat terugging naar de camping in Lohmar. Vervolgens zijn uiteindelijk 7 berggeiten aangekomen bij het station in Düsseldorf, wat voor mij een mijlpaal was in mijn berggeitenhistorie.
Bert van Sprang schreef:
di 11 jun, 2019 09:51
... 16 berggeiten ... gestart.
...
uiteindelijk 7 berggeiten aangekomen
Wolven?
Nee, helaas niet :D . 6 zijn afgebogen naar de camping in Lohmar, 1 is eerder op de trein gestapt en 1 is later aangekomen. (misschien toch 1 berggeit minder door loslopende wolf? :D )
Ik kijk terug op een heerlijk lang pinksterweekend, afwisselend en lekker fysiek inspannend.
Bovenal door de prachtige route van Bert, waarbij alle mooie weggetjes en paadjes amper door verbindings-stukken werden onderbroken.
Het gebied vanaf de Biggesee oostwaarts kende ik al behoorlijk, maar dat je ook westelijk daarvan zo mooi kan fietsen, was nieuw voor mij.
Ook het prima gezelschap heeft bijgedragen aan het goede gevoel, met zowel bekende als nieuwe gezichten (en vaardigheden:superboomklimmen...).
Een gezelschap dat bovendien meer bleef hergroeperen dan je bij een inspannende tocht als deze mag verwachten.
Het plaatje werd compleet gemaakt door de weergoden die ons goed gezind waren, met alleen een stevige vrijdagwind en een (voor een groot deel van de groep) perfect getimede hoosbui tijdens de overdekte overtocht over de Rijn.

Bert, bedankt voor de organisatie en fantastische route, Wilbert bedankt voor het penningmeesterschap en alle deelnemers bedankt voor jullie gezelschap..

Gerben.
Het was een uitdagende tocht waar voor achteropkomers geen tijd was. Ik denk dat ik toch een meer recreatieve fietser ben. Voor mij was de gevergde krachtinspanning te hoog gegrepen. Ik denk dat ik voortaan maar voor de 90 km versies op de Appeltaartweekendjes van de Wereldfietser moet gaan… Desondanks heb ik een heerlijk fietsweekend gehad door nagenoeg aaneengesloten Duitse heuvellanderijen en heb ik de onveranderde Duitse hartelijkheid weer mogen beleven.

Bedankt voor dit weekend Bert, Bart
Dank je Bert, voor het organiseren van deze Berggeitentocht, het was een prachtige uitdagende route en ik heb met volle teugen genoten. Ook al was het soms hard werken :)

Ik heb wat foto's genomen, hierbij gedeeld: https://photos.app.goo.gl/y7D8LuPGGcjpgMZC8
Bedankt voor de mooie foto's, ik heb er eentje uitgepikt (zie hieronder) om mijn melding in het eerste bericht dat het vooral asfalt is te weerleggen. Nu we de route nogmaals hebben gefietst blijkt de route misschien wel meer als 50% (mooi) onverhard te zijn. Kan je zien hoe selectief je (mijn) geheugen is.
20190610131800.JPG
Bert van Sprang schreef:
za 29 jun, 2019 18:47
Bedankt voor de mooie foto's, ik heb er eentje uitgepikt (zie hieronder) om mijn melding in het eerste bericht dat het vooral asfalt is te weerleggen. Nu we de route nogmaals hebben gefietst blijkt de route misschien wel meer als 50% (mooi) onverhard te zijn. Kan je zien hoe selectief je (mijn) geheugen is.
Ik was er niet bij, maar de verslagen en foto's zien er puik uit. Goed geregeld!

Wat bij asfalt vs onverhard ook nog meespeelt is de factor tijd: misschien betekent 50% van de afstand onverhard wel 60% van de tijd onverhard. Dus jullie hebben waarschijnlijk nog meer gebikkeld :D