Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Boemeltjes reisplanner - Forum Wereldfietser

Boemeltjes reisplanner

Ik zoek een internationale reisplanner voor boemeltjes, dus treinen waar je gewoon zonder reservering de fiets mee kan nemen.
Ik heb NL tijd genoeg en wil niet mijn fiets inpakken, uit elkaar halen of iets reserveren.
Ik heb wel deze gevonden:
https://www.nsinternational.nl/
maar als ik dan bv van Avignon Nasr basel wil gaan, dan komt hij met de tgv.

Is er zoiets?
Ja
www.bahn.de, dan instellen op 'nur Regionalverkehr'
Inmiddels ruim 5 jaar geleden, had ik in de Provence wel wat aan Rome2rio (app of site).

En recenter: gewoon SNCF al geprobeerd?
Met een beetje Frans moet op die site toch een route te vinden zijn met boemeltjes tussen elke Franse stad en Basel? In 2016 heb ik een dag tevoren met SNCF-sites een ticket kunnen boeken van Carcassonne naar Antwerpen.
Erik v S schreef:
do 11 jul, 2019 00:40
Inmiddels ruim 5 jaar geleden, had ik in de Provence wel wat aan Rome2rio (app of site).

En recenter: gewoon SNCF al geprobeerd?
Met een beetje Frans moet op die site toch een route te vinden zijn met boemeltjes tussen elke Franse stad en Basel? In 2016 heb ik een dag tevoren met SNCF-sites een ticket kunnen boeken van Carcassonne naar Antwerpen.
De SNCF Oui app en pagina geeft alleen maar info over de TGV's en soms intercitees. De boemeltjes zijn van de TER, en dus heeft elke streek zijn eigen TER site, en info. Bahn.de met nur regionalverkerh blijft het beste vind ik. Rome2Rio is ook best goed (en grafisch vooral mooier), maar vooral als je alle mogelijkheden wil zien naast de trein.

NS apps en pagina;'s moet je als fietser gewoon helemaal links laten liggen, helaas. Behalve voor info over vertragingen of werkzaamheden zijn die nuttteloos
Een TER-reis over lange afstand kan wel véél duurder uitpakken dan een TGV met reservering, hou daar rekening mee. Verder rijden op een aantal TER-trajecten soms bussen in plaats van treinen, dat moet je ook uit de dienstregeling weten te halen (let op het betreffende symbool). Zoals al gezegd moet je je reis met behulp van een of meer TER-regio-websites samenstellen. Trek er gerust een uurtje voor uit als je door verschillende regio's wilt reizen.
peter de rijk schreef:
do 11 jul, 2019 10:25
Een TER-reis over lange afstand kan wel véél duurder uitpakken dan een TGV met reservering, hou daar rekening mee. Verder rijden op een aantal TER-trajecten soms bussen in plaats van treinen, dat moet je ook uit de dienstregeling weten te halen (let op het betreffende symbool). Zoals al gezegd moet je je reis met behulp van een of meer TER-regio-websites samenstellen. Trek er gerust een uurtje voor uit als je door verschillende regio's wilt reizen.
De Bahn app geeft ook aan als er bussen rijden ipv treinen. Op de grotere stations is trouwens vaak een loket met bezetting, en als je een beetje Frans spreekt kom je daar er ook mee uit...kan wel effe duren door rijen enzo.
captain_fabulous schreef:
do 11 jul, 2019 09:13
De SNCF Oui app en pagina geeft alleen maar info over de TGV's en soms intercitees. De boemeltjes zijn van de TER, en dus heeft elke streek zijn eigen TER site, en info. Bahn.de met nur regionalverkerh blijft het beste vind ik.
Ik gebruik ze vaak allebei. Bahn.de met 'nur Regionalverkehr' aangevinkt werkt inderdaad het makkelijkst, maar de info komt soms niet helemaal overeen met die van de SNCF.
Hier zijn links naar de treinplanners van elf Franse regio's. Die Franse regio's bestaan nog maar sinds 2016, dus voor alle duidelijkheid is hier een overzicht.

Afbeelding
Bedankt voor de hulp tot zover

En voor Spanje? Is daar een (begrijpelijke, of Engelse) reisplanner voor?
Bahn.de werkt in heel Europa, dus ook in Spanje. En ook in het Engels!
Voer hier begin- en eindstation in, vink vervolgens 'Show fastest connections' uit en vink 'Local transport only' aan. Onder 'further options' kun je nog meer dingen aangeven, zoals minimale overstaptijd. Vink echter niet 'Carriage of bicycle' aan, want dat werkt niet in Spanje.

Hier is engelstalige info van de Spaanse Spoorwegen (Renfe) over het meenemen van fietsen in hun treinen.
keesswart schreef:
do 11 jul, 2019 11:27

Hier zijn links naar de treinplanners van elf Franse regio's. Die Franse regio's bestaan nog maar sinds 2016, dus voor alle duidelijkheid is hier een overzicht.
Ik raak nu spontaan benieuwd naar het OV op Guadeloupe en dergelijke gebieden :P Fransen zijn toch wel grappig soms. Nee we hebben geen kolonies, maar Departementen over Zee...duidelijk iets anders, maar we zetten ze wel loeigroot op een overzichtskaartje...
Maar op de 1 of andere manier houd ik misschien van het land omdat ze dit soort kronkels hebben.
keesswart schreef:
do 11 jul, 2019 18:33
Bahn.de werkt in heel Europa, dus ook in Spanje. En ook in het Engels!
Kees,

Dank je. Je bent mijn held :lol: