Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het moet niet gekker worden - Forum Wereldfietser

Het moet niet gekker worden

Gek en bizar nieuws, drop de link hier;


https://nos.nl/artikel/2294237-1000-eur ... netie.html

Blijkbaar mag je geen koffie zetten in Venetië? :shock:
Diep triest.........communistische toestanden
Zorgelijk. Hoe weet je nou wat wel en wat niet mag? Ik heb letterlijk op honderden dorps- en stadspleintjes in mediterrane landen zitten lunchen, waarvan de meesten vele honderden jaren oud waren en dus zeer historisch.
We kunnen er van alles van vinden, maar wat maakt het uit? Hebben wij er last van? Typisch 1e wereldprobleem. Ik ken nog wel 1000 irritaties, maar ik fiets er gewoon omheen.
Als je The Culture Map hebt gelezen, weet je dat voor Italianen het woord Respect veel meer betekent dan voor Duitsers en Nederlanders. Koffiezetten onder de Rialto-brug is een culturele provocatie.
willem.m schreef:
za 20 jul, 2019 10:43
Hebben wij er last van?
Ik niet want ik ga niet naar Venetië. Maar als je naar Venetië gaat is het goed om te weten dat je er o.a. geen broodje uit je tas mag pakken om het op straat tijdens het wandelen op te eten.
Bron: https://www.venetievoorbeginners.nl/handig-om-te-weten/
Dus als het tegen zit kun je straks kiezen tussen goed bij kas zijn en veel tijd hebben of ergens buiten de bebouwde kom een plekje zoeken om snel een broodje naar binnen te schuiven als je een historische plaats wilt bezoeken tijdens de dagetappe van je fietsvakantie.
De kunst is dan om te weten wat wel en wat niet mag.
willem.m schreef:
za 20 jul, 2019 10:43
..., maar ik fiets er gewoon omheen.
Naar alle waarschijnlijkheid mag dat daar ook niet.
Bel schreef:
za 20 jul, 2019 10:28
......communistische toestanden
???
willem.m schreef:
za 20 jul, 2019 10:43
We kunnen er van alles van vinden, maar wat maakt het uit? Hebben wij er last van? Typisch 1e wereldprobleem. Ik ken nog wel 1000 irritaties, maar ik fiets er gewoon omheen.
Als dit in een westers land gebeurt is dat om van te schrikken, omdat het van een dusdanig laag tolerantieniveau getuigt (zie hoogte boete) dat het op zijn minst de indruk wekt dat de maatschappij zich steeds een beetje meer in de richting van een dictatuur beweegt.

Omdat het toerisme in Venetië ook wel heel extreem is, is het wel begrijpelijk dat er hier en daar wel wat extra controle nodig is, maar dit is een van hogerhand opgelegd repressieniveau waar we niet aan zouden moeten willen wennen. Of het moet zijn dat de agenten zelf snel even een zeer fors zakcentje proberen op te strijken. In dat geval is het probleem anders van aard.

Niet gewoon een irritatie die je weg moet wuiven.

Hans
In veel Nederlandse gemeenten is open vuur ook gewoon verboden, niks geks dus.
javb2812 schreef: Of het moet zijn dat de agenten zelf snel even een zeer fors zakcentje proberen op te strijken. In dat geval is het probleem anders van aard.
Venetiaanse maffia?
Zuiz schreef:
za 20 jul, 2019 16:54
In veel Nederlandse gemeenten is open vuur ook gewoon verboden, niks geks dus.
Dat is wel iets heeeeeeel anders.
Dat is wel iets heeeeeeel anders.
Nee hoor, een gasbrander is ook gewoon `open vuur`.
Zuiz schreef:
za 20 jul, 2019 17:15
Dat is wel iets heeeeeeel anders.
Nee hoor, een gasbrander is ook gewoon `open vuur`.
En waar zit 'em de overeenkomst met het drinken van koffie op straat in Venetie en de hoogte vd boete daarvan?
javb2812 schreef:
za 20 jul, 2019 15:43
willem.m schreef:
za 20 jul, 2019 10:43
We kunnen er van alles van vinden, maar wat maakt het uit? Hebben wij er last van? Typisch 1e wereldprobleem. Ik ken nog wel 1000 irritaties, maar ik fiets er gewoon omheen.
Als dit in een westers land gebeurt is dat om van te schrikken, omdat het van een dusdanig laag tolerantieniveau getuigt (zie hoogte boete) dat het op zijn minst de indruk wekt dat de maatschappij zich steeds een beetje meer in de richting van een dictatuur beweegt.

Omdat het toerisme in Venetië ook wel heel extreem is, is het wel begrijpelijk dat er hier en daar wel wat extra controle nodig is, maar dit is een van hogerhand opgelegd repressieniveau waar we niet aan zouden moeten willen wennen. Of het moet zijn dat de agenten zelf snel even een zeer fors zakcentje proberen op te strijken. In dat geval is het probleem anders van aard.

Niet gewoon een irritatie die je weg moet wuiven.

Hans
Ben ik niet met je eens. Wij zijn geen Italianen laat staan Venetianen. Het is niet aan ons om met ons sterk cultureel bepaalde vingertje te gaan wijzen. +1 dus voor Math! Als je je toch ergens aan wilt ergeren, doe dat dan daar waar je er ook echt zelf last van hebt en invloed op hebt.
Het gaat er niet om of het van goede smaak getuigt om met een brandertje onder een "heilige" brug te gaan kamperen, maar het gaat er om dat je daar een behoorlijk hoge boete voor krijgt en getransporteerd wordt naar buiten de stad. Dat staat toch wel een beetje wrang tegenover wat andere delinquenten moeten flikken om zo'n behandeling te krijgen.

En ik vind het wel extreem als je geen broodje op straat mag eten. Mag je dan wel in korte broek? Fietsbroek? Mouwloos shirt? Broek zonder keurige vouw? Een rode broek? Met rood haar? Mag je een tas bij je hebben die groter is dan 20x30x30 cm? een rolkoffer - dat is toch ook geen fraai gezicht? Mag je als man van tussen 40 en 60 alleen over straat of is dat verdacht? En als vrouw van 19 met een rode jurk net boven de knie na zonsondergang? Met een shirt met reclame-opdruk? Mag je zonder horloge? Met mobieltje in de hand - wat een desinteresse! Waar is de lijst van wat niet mag en wat wel mag?
Het heeft wat weg van een wet die een tijdje in Italië heeft gegolden dat alleen vrouwen die daar (ik formuleer het even zelf) geschikt voor waren topless op het strand mochten.
En waar zit 'em de overeenkomst met het drinken van koffie op straat in Venetie en de hoogte vd boete daarvan?
Ik denk dat je zelf ook wel snapt dat koken op straat overlast geeft en een gevaar is voor de brandveiligheid in een historische binnenstad.
Het staat klagers vrij om Venetië te mijden.

Idem dito voor Eurodisney, Keukenhof en Walibi. Je hoéft er echt niet heen.
Zuiz schreef:
za 20 jul, 2019 17:44
En waar zit 'em de overeenkomst met het drinken van koffie op straat in Venetie en de hoogte vd boete daarvan?
Ik denk dat je zelf ook wel snapt dat koken op straat overlast geeft en een gevaar is voor de brandveiligheid in een historische binnenstad.
Misschien moet je een en ander nog even nalezen Zuiz. Het gaat niet om dat open vuur, maar om het eten en drinken op straat, al dan niet zittend of liggend, zelf gehaald of gemaakt, waar zo'n exorbitant hoge boete op staat.
willem.m schreef:
javb2812 schreef:
za 20 jul, 2019 15:43
willem.m schreef:
za 20 jul, 2019 10:43
We kunnen er van alles van vinden, maar wat maakt het uit? Hebben wij er last van? Typisch 1e wereldprobleem. Ik ken nog wel 1000 irritaties, maar ik fiets er gewoon omheen.
Als dit in een westers land gebeurt is dat om van te schrikken, omdat het van een dusdanig laag tolerantieniveau getuigt (zie hoogte boete) dat het op zijn minst de indruk wekt dat de maatschappij zich steeds een beetje meer in de richting van een dictatuur beweegt.

Niet gewoon een irritatie die je weg moet wuiven.

Hans
Het is niet aan ons om met ons sterk cultureel bepaalde vingertje te gaan wijzen.
Dat is vaak een prima standpunt, dat ik probeer om niet te weinig en niet te veel op te volgen. Zoals je zegt hebben we geen invloed op de regels in Italië.

Hans
...en hoeven we er ook niet heen. :roll: