Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nazomerweekend Harskamperdennen, 6 september - Forum Wereldfietser

Nazomerweekend Harskamperdennen, 6 september

126 berichten

Feestelijk nazomer kampeerweekeinde Harskamperdennen
6 - 8 september 2019

De Wereldfietser bestaat in september 25 jaar. Dit gaan we vieren tijdens ons traditionele nazomer kampeerweekeinde op de Harskamperdennen  
Het groepsterrein en het dagverblijf zijn besteld.
De vaste programmaonderdelen blijven:
  • kampvuur op vrijdagavond en zaterdagavond,
  • een stukkie fietsen op zaterdag,
  • een stukkie offroad rijden op zaterdag,
  • gezellig samen eten op zaterdag, met deze keer een feestmaaltijd.
 
Daar komt nog een feestprogramma bij. Een feestcommissie gaat het programma invullen.

Wil je meewerken, of heb je leuke ideeën?  Stuur je reactie via het contactformulier.

Aanmelden kan via het aanmeldformulier onderaan deze tekst. Laat hierop even weten als je niet mee wil eten op zaterdagavond of als je dieetwensen hebt.

Deelname aan een of meerdere activiteiten is voor eigen risico. De vereniging kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor diefstal of schade in geval van ongeval, letsel, etc. aan uzelf of derden. Wij raden u aan zelf zorg te dragen voor een reis-ongevallen en/of aansprakelijkheidsverzekering. Zie https://www.wereldfietser.nl/veiligheid.



Source: https://www.wereldfietser.nl/activiteit ... mperdennen
De kosten voor dit weekeinde:

  • Per overnachting per persoon € 11,-
  • Kinderen 2-15 jaar € 6,-
  • Kinderen tot 2 jaar gratis
  • Deelnemen aan de maaltijd op zaterdagavond: € 12,-*
*Wel tijdig aanmelden!
Er zijn inmiddels 75 aanmeldingen. Graag tijdig aanmelden, want als ons groepsveld vol raakt, moeten we bij de Harskamperdennen een extra veld elders op het kampeerterrein regelen.
ik heb mij al aan gemeld.
ik ben dit jaar lid geworden en heb er veel zin in.
groetjes en tot ziens in Kootwijk (ANDRIES)
Op het nazomerweekeind van de Wereldfietser wordt er ook weer aan gezinnen gedacht! Frouke is bezig met een speciaal programma. Gezinnen staan op een apart gedeelte van het veld en er wordt een gezinstocht uitgezet, geschikt voor alle leeftijden, ook voor kinderen die passief meefietsen. Denk bij het speciale programma aan: springkussen, stokbrood bakken boven het kampvuur, speurtocht en kindermenu op zaterdagavond. Ideeen zijn van harte welkom.
Kom je ook? Meld je dan aan via de link op de opening op dit forum. Vermeld in het opmerkingenvak: ‘gezinsveld’ als je graag met je tent bij de andere gezinnen staat.
Wat een mooi aantal aanmeldingen al! Ik heb er zin in, nog een maandje wachten...
Het aantal aanmeldingen nadert nu echt de 100. Echt veel meer kunnen er niet bij op het groepsveld. We kunnen wel tenten laten plaatsen op een ander veld, maar dat is niet bij het groepsveld.
Wil je dus zeker zijn van een plek op het groepsveld, meld je dan snel aan via de link op de opening van dit draadje.
Activiteitencie WF schreef:
wo 31 jul, 2019 10:37
We kunnen wel tenten laten plaatsen op een ander veld, maar dat is niet bij het groepsveld.
Het lijkt me sowieso geen straf om na een gezellige maar ook energievretende dag bij te kunnen komen op een wat meer afgelegen en prikkelarm veldje, waar het gesnurk van de buren niet door je oordoppen heenkomt en waar je ook niet struikelt over een web van scheerlijnen als je slaapdronken de weg naar het toilet zoekt. Kan zo'n veldje ook geregeld worden als het groepsveld niet vol staat, voor de wat meer introverte wereldfietsers?
Hoe zit dat eigenlijk met de veiligheid op zo'n groepsveld?
Hoe dicht mogen de tentjes op elkaar staan?
Kan iemand die onwetend, technisch onhandig is, met zijn benzinebrander steekvlammen veroorzaakt, daar gewoon zijn gang gaan?

Op veel festivallen mogen er geen branders bij de tenten? Daar is een reden voor?
Fietsertje71 schreef:
do 01 aug, 2019 13:44
Op veel festivallen mogen er geen branders bij de tenten? Daar is een reden voor?
Die Salsa Anything Cages en Santos Alleshouders past toch ook wel een brandblusser in? =)
Jurr schreef:
do 01 aug, 2019 13:46

Die Salsa Anything Cages en Santos Alleshouders past toch ook wel een brandblusser in? =)
Oh ja inderdaad, ik zag toevallig van de week die kleine 1 kg blussers voor in de auto liggen bij de Action!
Fietsertje71 schreef:
do 01 aug, 2019 13:44
Hoe zit dat eigenlijk met de veiligheid op zo'n groepsveld?
Hoe dicht mogen de tentjes op elkaar staan?
Kan iemand die onwetend, technisch onhandig is, met zijn benzinebrander steekvlammen veroorzaakt, daar gewoon zijn gang gaan?

Op veel festivallen mogen er geen branders bij de tenten? Daar is een reden voor?
Een vergelijking met een festivalterrein gaat niet op. Daar staan de tenten echt hutje op mutje. Vaak zijn dat ook gelegenheids kampeerders.
Op het terrein van de Harskamperdennen is altijd wel voldoende afstand tussen de tentjes.
Verder gaat het om kampeerders met ervaring en gezond verstand. We kamperen daar al vele jaren met een grote groep.
Activiteitencie WF schreef:
vr 02 aug, 2019 09:48
Verder gaat het om kampeerders met ervaring en gezond verstand.
Voor een aantal gaat dat zeker op. Toch heb ik meer dan eens risicovolle situaties gezien op wereldfietserweekends. Haperende branders; branders met onhandige gebruikers; erg dicht bij de tent koken. (Ook heb ik een paar keer een explosie gehoord op een camping met wereldfietsers. Gelukkig waren dat tot nu toe altijd banden, die blijkbaar niet goed gemonteerd waren of te hard werden opgepompt; of een Panaracer Pasela die aan het eind van zijn latijn was :wink: .)
keesswart schreef:
vr 02 aug, 2019 13:15
Activiteitencie WF schreef:
vr 02 aug, 2019 09:48
Verder gaat het om kampeerders met ervaring en gezond verstand.
Voor een aantal gaat dat zeker op. Toch heb ik meer dan eens risicovolle situaties gezien op wereldfietserweekends. Haperende branders; branders met onhandige gebruikers; erg dicht bij de tent koken. (Ook heb ik een paar keer een explosie gehoord op een camping met wereldfietsers. Gelukkig waren dat tot nu toe altijd banden, die blijkbaar niet goed gemonteerd waren of te hard werden opgepompt; of een Panaracer Pasela die aan het eind van zijn latijn was :wink: .)
TIP: als je niet met een benzinebrander om kunt gaan, dan moet je die niet gebruiken.
Kook altijd op een zekere afstand van jouw tent of tenten van anderen. Let ook op scheerlijnen, want via zo'n lijn kan de vlam.jouw tent bereiken.
Hele oude campingazbranders (model jaren 70 met doorpriktankje) willen ook nog wel eens haperen. Nog niet zo lang terug heb ik in één wereldfietserweekend drie pogingen om zo'n brander te gebruiken, zien stranden. Het doorprikken van het tankje resulteerde dan in een luid sissend leeglopen ervan. Gelukkig gebeurde het buiten en was er nog geen vuur in de buurt.
Het groepsveld zit nu echt helemaal vol. We hebben wel nog een aantal plaatsen bechikbaar op het natuurveld. Dat is wel een paar honderd meter van het groepskampeerterrein, waar de activiteiten plaatsvinden.
Helaas zijn ook de plaatsen op het natuurveld beperkt. Als je nog wenst deel te nemen, graag snel opgeven via de link op het openingsbericht van dit draadje.
keesswart schreef:
vr 02 aug, 2019 16:33
Hele oude campingazbranders (model jaren 70 met doorpriktankje) willen ook nog wel eens haperen. Nog niet zo lang terug heb ik in één wereldfietserweekend drie pogingen om zo'n brander te gebruiken, zien stranden. Het doorprikken van het tankje resulteerde dan in een luid sissend leeglopen ervan. Gelukkig gebeurde het buiten en was er nog geen vuur in de buurt.
Ik heb op de Harskamperdennen meerdere keren gezien dat mensen verbaasd keken dat er een waterige vloeistof uit het slecht aangesloten prikblikje kwam. :shock:
Activiteitencie WF schreef:
wo 31 jul, 2019 10:37
Het aantal aanmeldingen nadert nu echt de 100. Echt veel meer kunnen er niet bij op het groepsveld. We kunnen wel tenten laten plaatsen op een ander veld, maar dat is niet bij het groepsveld.
Wil je dus zeker zijn van een plek op het groepsveld, meld je dan snel aan via de link op de opening van dit draadje.
Ik heb al lang gereserveerd, maar heb wel een vrij grote tent hoor, m'n vrouw gaat ditmaal mee. Zelfde tent als in 2018, maar nu met luifel erbij.
Ik weet dat het al erg vol is, maar is er nog plek voor een 6m camper op het natuurterrein? Of alleen tentjes? Wat zou dan de prijs per nacht pp zijn in geval van de camper? Stroom is niet nodig.
cdj schreef:
wo 14 aug, 2019 18:47
Ik weet dat het al erg vol is, maar is er nog plek voor een 6m camper op het natuurterrein? Of alleen tentjes? Wat zou dan de prijs per nacht pp zijn in geval van de camper? Stroom is niet nodig.
Het natuurterrein is niet voor campers. Wil je toch met een kamperauto op de Harskamperdennen staan, meld je dan zelf individueel aan bij het kampeerterrein voor een plek op een terrein voor campers.
www.harskamperdennen.nl