Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fietsje uitkiezen - Forum Wereldfietser

fietsje uitkiezen

Je zal nog maar één nachtje hoeven te slapen voor je af mag reizen naar Kiel-Windeweer om daar samen met Marten twee raspaarden te gaan samenstellen. een hij en een zij.

:roll:
Klinkt goed. Al een idee wat de specificaties gaan worden?
Ach, we weten sinds vanmiddag dat elke fiets goed genoeg is, inclusief een omgebouwde stadsfiets.
viewtopic.php?f=8&t=33637#p341829

Voor de rest: veel kiesplezier en maak er mooie fietsen van!
En dan de vraag die vaak het meeste tijd kost......de kleur :lol:
ruwe versie, met rohloff, (die zitten ook op onze huidige VSF fietsen) misschien ipv van de magura's overstappen op (hydr.)schijfremmen. daarnaast Son en een rondo pakket

en misschien wel hemelsblauw of lichtblauw, :lol:

@Leon, dit is nou eens een typisch geval van jezelf verwennen :wink:
wat is een rondo pakket?
Marco Meijerink schreef:
do 08 aug, 2019 22:03
wat is een rondo pakket?
pakket met brede vorkkroon, achterdrager & lowrideroogjes, cantinokken, 3e bidon, standerbevestiging, slotoogjes, oogjes voor verlichtingskabel
jasmon schreef:
do 08 aug, 2019 22:04
Marco Meijerink schreef:
do 08 aug, 2019 22:03
wat is een rondo pakket?
pakket met brede vorkkroon, achterdrager & lowrideroogjes, cantinokken, 3e bidon, standerbevestiging, slotoogjes, oogjes voor verlichtingskabel
Maar dan allemaal in bolletjesvorm?. :D :wink:

Anders zal het een randopakket zijn.
Zie de verkooppagina's van m-gineering.nl
jasmon schreef:
do 08 aug, 2019 22:02
ruwe versie, met rohloff, (die zitten ook op onze huidige VSF fietsen) misschien ipv van de magura's overstappen op (hydr.)schijfremmen. daarnaast Son en een rondo pakket

en misschien wel hemelsblauw of lichtblauw, :lol:
Klinkt goed. Worden de VSF's als onderdelendonor gebruikt of gaan die eruit?

Misschien zowel schijfremmen als velgremmen als mogelijkheid houden?

En misschien wel een brede band als een 60mm of misschien wel 70mm net als bijvoorbeeld een Travelmaster 3+ kunnen laten passen?

Lijkt me wel leuk zo'n frame laten bouwen ;)
Ik vond het destijds een leuke ervaring en het resultaat maakt me nog steeds blij. Maar van die saaie zwarte kleur heb ik wel een beetje spijt.
Wim schreef:
vr 09 aug, 2019 09:20
Ik vond het destijds een leuke ervaring en het resultaat maakt me nog steeds blij. Maar van die saaie zwarte kleur heb ik wel een beetje spijt.
Misschien is dit onderwerp wat voor jou: viewtopic.php?f=8&t=33486 :)
Dat gaat wel weer wat ver. Over een paar jaar als er nog wat meer krassen op zitten ga ik daar eens over nadenken. Eerst maar gewoon tijd maken om lekker te fietsen.
Ik zou inzetten op goede schijfremmen; Magura laat z'n velgremmen wel doodbloeden nu...
Marco Meijerink schreef:
do 08 aug, 2019 22:02
En dan de vraag die vaak het meeste tijd kost......de kleur :lol:
Dat kan ik bij deze bevestigen :-)

Maar gelukkig hebben we daar nog een paar maanden vóór. Maar of dat het er makkelijker op maakt.....


Voor nu gaan we uit van
Hij, klassiek met rechte bovenbuis, slanke buizen. Son 28 rohlof om pratische redenen toch weer 26" waar max 55m banden bij passen en V--brakes . Tubes dragers voor en achter.

Zij, mixed frame 26" MTB achtig vanwege de lengte is 28" eigenlijk geen optie. Korte crancks. Met dezelfde afmontage.
Een vraag.
Eerder gaf je een voorkeur aan voor een vorkkroon, in combinatie met schijfremmen.
Zelf heb je hierboven geen voorkeur voor dunne/dikke banden genoemd.

Nu heb je gekozen voor 55mm banden en velgremmen.

Op wat voor vorkkroon ben je uitgekomen?
Een klassieke vorkkroon, of een typische vaste MTBvork?

Ik stel de vraag omdat een klassieke vorkkroon voor brede banden moelijk leverbaar blijkt te zijn.
De brede klassieke vorkkroon van Long Shen op mijn m-gineering is net breed genoeg voor mijn brede banden van echt 52 mm dus dat zou moeten lukken.
jasmon schreef:
vr 09 aug, 2019 17:56
Marco Meijerink schreef:
do 08 aug, 2019 22:02
En dan de vraag die vaak het meeste tijd kost......de kleur :lol:
Dat kan ik bij deze bevestigen :-)

Maar gelukkig hebben we daar nog een paar maanden vóór. Maar of dat het er makkelijker op maakt.....


Voor nu gaan we uit van
Hij, klassiek met rechte bovenbuis, slanke buizen. Son 28 rohlof om pratische redenen toch weer 26" waar max 55m banden bij passen en V--brakes . Tubes dragers voor en achter.

Zij, mixed frame 26" MTB achtig vanwege de lengte is 28" eigenlijk geen optie. Korte crancks. Met dezelfde afmontage.
Ik ben helemaal mee, op de V-brakes na dan. :D
Aan elk voordeel kleeft haast wel een nadeel. Schijfremmen remmen mooi maar zijn iets kwetsbaarder en, en dat is heel belangrijk bij zo'n mooi soepel stalen maatframe, je hebt een stijvere voorvork nodig. Dat haalt nu net een stukje van dat lekkere gevoel uit dat frame.
Wim schreef:
vr 09 aug, 2019 21:36
Schijfremmen remmen mooi maar zijn iets kwetsbaarder en, en dat is heel belangrijk bij zo'n mooi soepel stalen maatframe, je hebt een stijvere voorvork nodig.
Voorvork is makkelijk te wisselen, eventueel ook weer eentje op maat laten maken. Maar achterop het frame zou ik 'm alvast voorbereiden.

Net als de achternaaf en de naafdynamo trouwens. Daar kun je overwegen alvast een schijfrem exemplaar te nemen ook al ga je met velgremmen rijden, dan kun je in de toekomst een stuk makkelijker over.

Bij een Rohloff naaf is een externe schakelbox al een goede stap die kant op.
Jurr schreef:
za 10 aug, 2019 07:53
...Voorvork is makkelijk te wisselen, eventueel ook weer eentje op maat laten maken. ....
Je schrijft dat even te gemakkelijk op, naar mijn zin.
Ik had ooit een lijstje framebouwers die zelf hun vorken, met elke gewenste vorksprong, maakten.
Tegenwoordig leveren ze allemaal vorken af met een standaard vorksprong=40mm
Toevallig ook de maat die je in elke webshop kan kopen.

Op dit moment ken ik nog maar één framebouwer die vorken met elke gewenste vorksprong levert.
Hij werkt alleen in titanium.
En dus zijn de vorkscheden recht.

Ik vind dit een vervelende ontwikkeling.
Want ik zou graag weer terug gaan naar de tijd van de steile balhoofdsbuizen.
In de plaats van al die "luie" geometrieen die het zo goed doen bij de trendy bladen waarin fietsen worden vergeleken en beoordeeld.