Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Twee jonge mannen gaan naar India fietsen - Forum Wereldfietser

Twee jonge mannen gaan naar India fietsen

Twee jonge mannen uit Dordrecht gaan per fiets naar India, ik heb pas één episode bekeken, maar het lijkt me leuk om te kijken. Ze gaan vanuit het 'niets' bijna zonder ervaring en zien wel :)

https://www.youtube.com/watch?v=IN96Alz8a_o

https://www.youtube.com/watch?v=zcuBMI1Ibm8
Heerlijk!
Zou zo graag zonder enige kennis weer op weg willen gaan. Alles nieuw ontdekken. Je opnieuw verbazen. Met jaren ervaring komt wijsheid maar ook veel te vaak vooringenomenheid.
Hallo fud-0,
Verpest ik het nou voor je als ik zeg dat ze er in Turkije mee gestopt zijn?
En er in hun laatste filmpje een mooie draai aan geven dat ze er toch echt heel van van geleerd hebben en op hun eigen wijze toch hun doel gehaald hebben...
Groet, Petra.
Petra137 schreef:
za 24 aug, 2019 12:15
Hallo fud-0,
Verpest ik het nou voor je als ik zeg dat ze er in Turkije mee gestopt zijn?
En er in hun laatste filmpje een mooie draai aan geven dat ze er toch echt heel van van geleerd hebben en op hun eigen wijze toch hun doel gehaald hebben...
Groet, Petra.
Wat was dan de werkelijke reden om af te stappen?
Het ontbreekt deze gasten behoorlijk aan gezond verstand en verantwoordelijkheidsgevoel.
Bel schreef:
za 24 aug, 2019 22:35
Het ontbreekt deze gasten behoorlijk aan gezond verstand en verantwoordelijkheidsgevoel.
Waarom?

willem.m schreef:
za 24 aug, 2019 15:52
Wat was dan de werkelijke reden om af te stappen?
Ook ik heb nog zitten scrollen naar de reden van stoppen maar vond het niet, iemand?
Marco Meijerink schreef:
za 24 aug, 2019 09:08
Heerlijk!
Zou zo graag zonder enige kennis weer op weg willen gaan. Alles nieuw ontdekken. (…)
Ik vond het inderdaad ook heerlijk om te zien!
in het laatste fimpje spraken ze wel de waardering uit voor Nederland en het missen van vrienden en hobby's..
Petra137 schreef:
za 24 aug, 2019 12:15
Verpest ik het nou voor je als ik zeg dat ze er in Turkije mee gestopt zijn?
Op hun manier toch best ver gekomen! Alleen geen idee hoe lang ze er over gedaan hebben.
Belle schreef:
zo 25 aug, 2019 10:23
Bel schreef:
za 24 aug, 2019 22:35
Het ontbreekt deze gasten behoorlijk aan gezond verstand en verantwoordelijkheidsgevoel.
Ik vond het een leuke serie maar ik ben het hier mee eens. Als je niet weet wat de 'extreme temperature' rating van een slaapzak inhoudt en dan onder die temperatuur gaat slapen terwijl die slaapzak ook nog nat is geworden, als je niet weet hoe je hele basale dingen aan je fiets kunt repareren, als je katoenen kleding draagt en dan in de winter door de Alpen gaat fietsen, dit had heel verkeerd af kunnen lopen.

Ze deden dit overigens bewust omdat ze vinden dat ze in een nanny state leven waar je overal voor wordt gewaarschuwd.

Ze reisden inhet drukke Europa en niet in verlaten streken ... wat je gevaarlijk noemt poeh
hebben waarschijnlijk nooit van de wf gehoord :D

Mario
Petra137 schreef:
za 24 aug, 2019 12:15
Hallo fud-0,
Verpest ik het nou voor je als ik zeg dat ze er in Turkije mee gestopt zijn?
En er in hun laatste filmpje een mooie draai aan geven dat ze er toch echt heel van van geleerd hebben en op hun eigen wijze toch hun doel gehaald hebben...
Groet, Petra.
Ha Petra, nee hoor, ik las wel ergens een titel van een vlog, fiets gestolen? dus toen dacht ik al, aj en hoe ging het toen verder? en ook sowieso de fietsen, zouden die zo'n afstand wel halen, ik had niet echt het idee dat ze super gecheckt waren iig voor vertrek en ik heb wel vlogs gezien van mensen die naar China fietsen en dacht toen wel, oeps, gaan ze dan die paar moeilijk landen waar ze door heen moeten wel redden met èn die fietsen, en het materiaal en de (bijna geen) ervaring en soms is geen ervaring niet erg en juist leuk, maar het kan ook gevaarlijk zijn op sommige plekken of situaties. Maar ik vond hun 'onbevangenheid' wel leuk en ik dacht, ok nu lach je nog vriezend in tent ijskoud, maar als je het (wereld-)fietsen echt leuk gaat vinden, zorg je er in de toekomst wel voor dat je het ondanks evt. kou wel aangenamer maakt dan nu, juist door deze ervaringen van nu, maar ik vond het zo leuk om te zien, hoe ze overal om lachen en wel zien, dus ik ga alle vlogs die ze hebben gemaakt nog wel even kijken, om idd. dan te zien hoe ze op hun wijze toch hun doel hebben behaald en wellicht voor herhaling vatbaar in de toekomst maar dan anders :)
Fedor schreef:
zo 25 aug, 2019 10:34
Petra137 schreef:
za 24 aug, 2019 12:15
Verpest ik het nou voor je als ik zeg dat ze er in Turkije mee gestopt zijn?
Op hun manier toch best ver gekomen! Alleen geen idee hoe lang ze er over gedaan hebben.
Veel youtubevideos en blogs zijn niet wat ze lijken.
Ik heb genoten maar dit valt wel in de categorie reiziger die met de fiets reist ipv fietser die de wereld verkent.

Maar leuk gedaan alleen wel jammer dat ze eigenlijk niet heel ver zijn gekomen, toch het luxe van de jeugd?

Maar ook weer een openbaring dat materiaal niet duur hoeft te zijn en het ook echt lowbudget kan.. Tuurlijk ging er wat kapot maar ik heb op mijn verre reizen ook genoeg gesloopt en dat was echt wel "top materiaal"

Gewoon van genieten!
Idd. Belle, geweldig doorzettingsvermogen, dat vond ik ook.

Ik heb alles gekeken, want vond het zo leuk :)

Ik had niet verwacht dat het toch meer doordouwers zijn, dan ik in eerste instantie dacht. Ze hebben me dan toch wat gepeesd in de koude, nat en sneeuw en ook het gevaar wat er bij kwam kijken, ze ondergingen het allemaal. Altijd weer rustig de problemen oplossen die onderweg ontstonden, zelfs toen één van hun fietsen gestolen was. Ik hoop dat ze op een andere manier ooit nog weer doorgaan hiermee of iig vloggen, want ze deden het echt heel leuk, petje af voor deze jongemannen!