Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Roer oever route/ Rur Ufer route - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Roer oever route/ Rur Ufer route

Oke,merci voor de reacties!
Dan ga ik daar inderdaad mijn tentje uitgooien.
Benieuwd naar de route,ik kan vanuit mijn thuis vertrekken dus ideaal.
Je hebt ook nog het Brückenkopfpark in Jülich. https://www.brueckenkopf-park.de/index. ... htung.html
Volgens de site is het een camperplaats en camping voor groepen jongeren in grote tenten (kan zo gauw "Jugendzeltplatz" niet vertalen) maar ik heb wel eens gelezen dat je je trekkerstentje er ook op kunt zetten.
https://www.google.com/maps/place/Br%C3 ... d6.3420886
Lijkt mij leuker dan een Dauerplatzcamping, ook het oude stadje Jülich lijkt mij gezellig om 's avonds een pilsje te kopen.
DaVinci schreef:
do 29 aug, 2019 17:41
Je hebt ook nog het Brückenkopfpark in Jülich. https://www.brueckenkopf-park.de/index. ... htung.html
Volgens de site is het een camperplaats en camping voor groepen jongeren in grote tenten (kan zo gauw "Jugendzeltplatz" niet vertalen) maar ik heb wel eens gelezen dat je je trekkerstentje er ook op kunt zetten.
Dat kan inderdaad, ik deed dat afgelopen april. Er stonden twee mannen met caravans die daar in de buurt werkten en 's avonds in hun caravan bivakkeerden. Ik kon er wel staan, zeiden ze, misschien zou er nog een beheerder langskomen, misschien niet. (Uiteindelijk niet.) Het sanitair is heel basaal, ik geloof dat er 1 douche (warm water op 50-centstukken dacht ik) was en 2 wc's, en een wastafel. 'Leuk' zou ik het veldje op zich niet noemen. Wat ik wel een attractie vond, is dat je 's avonds het gehuil van de wolven in de zoo verderop hoort. En het stikt er van de konijnen.

Carl
Wij konden een paar jaar geleden op bovengenoemde het veldje staan. Deden meer fietskampeerders. Het ligt wel erg dicht bij de snelweg. We zijn een dag naar het park geweest om o.a. die wolven te zien. Is leuk met kinderen. Hebben dus 2 nachten gestaan. Sanitair werd schoongemaakt. Het veld ligt verborgen achter een camperplaats. De dame van de jeugdherberg verwees ons hiernaar door.
Overigens is die 'dauercamping' in echtz niet zo verkeerd. Het is ook een zwemmeer voor de ganse streek. Maar 's avonds sluit dat zwemmeer voor de streek en kun je op het grote grasveld staan. En ook zwemmen mocht ik nog.


Verder is er dus ook een eetgelegenheid. En dan de standaardvoorzieningen, douche en toilet.


's Ochtends wel weg voor 9u00. Omdat dan het zwembad weer opengaat.
Spinnetje schreef:
zo 23 aug, 2015 16:03
Vandaar met knooppunten naar Camping Hammerbrucke. Leuk met een speel beekje. Wel bomvol in het weekend met mensen uit Aken. Maandag was het heerlijk stil. Beetje jammer dat camping eigenaresse bijna ons oudste overreed door met 40 km over de camping te scheuren. Een andere campinggast voorkwam net een aanrijding..daar zien ze ons niet meer...
Dat is op zich wel jammer. Ik was een week later op deze camping, waar ik vaak geweest ben. De eigenaresse leek inderdaad tamelijk afwezig. Een van mijn tochtgenoten merkte dit ook op, noemde haar zonderling. Ze is nooit een spraakwaterval geweest geloof ik.
Op deze camping kun je buiten het weekend ook op plaatsen die niet aan het doorgaande pad liggen je tentje opzetten. Met kinderen baat dat helaas niet. Hebben jullie er iets van gezegd?
Is al een paar jaar geleden Leon. Maar we hebben er toen wel wat van gesagt jawohl. Maar dat kwam niet echt binnen.
Maar de eigenaren zijn idd zonderling en vaag. Niet als het om afrekenen ging, toen waren ze tot op de cent. Hetgeen een prima eigenschap is voor ondernemers. De schoonmaakster begon een heel verhaal over wat er tegen computer was...schoonmaken ging haar overigens ook niet geheel goed af maar dat leek mij ook onmogelijk met zoveel drukte. :shock: Een apart gebeuren allemaal, niet erg professioneel. Maar ook weer geen afrader, al zou ik er geen weken gaan staan, paar dagen is prima.
Voor degenen die de Rur Ufer Radweg willen fietsen en bij Roermond / Vlodrop willen beginnen tot Monschau en daarna door de Ardennen via Ternell terug willen fietsen naar Nederland is het goed om te weten dat het vanaf de grens van Duitsland / Belgie het bijna 20 km vals plat is ,maar dan naar beneden :D , dus als je hem andersom wilt fietsen weet je wat je te wachten staat. :(