Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nazomerweekend Harskamperdennen, 6 september - Pagina 6 - Forum Wereldfietser

Nazomerweekend Harskamperdennen, 6 september

126 berichten
Bert van Sprang schreef:
do 12 sep, 2019 21:22
Op facebook werd het ook al gesignaleerd: We zijn inmiddels wel een seniorenclub, het plaatsen van veel plaatjes met bejaarden :D helpt niet mee een jongere doelgroep aan te trekken. Wellicht heeft het bestuur tijdens de ledenvergadering van afgelopen weekend uiteengezet hoe het onvermijdelijke uitsterven van de vereniging over een jaar of 10 (want dan zijn we inmiddels allemaal 70+) te voorkomen.
Het is net wat je wilt zien, ik zag ook veel 40 min
en over 10 jaar ben ik nog laaaanng geen 70+

Mooie foto's Ronald!
Maar die 40 min zijn dan niet op de foto terecht gekomen, de bomenklimmende jongedame uitgezonderd.
Bert van Sprang schreef:
do 12 sep, 2019 21:26
Maar die 40 min zijn dan niet op de foto terecht gekomen, de bomenklimmende jongedame uitgezonderd.
ach, ik zie gewoon geen senioren.
Bert van Sprang schreef:
do 12 sep, 2019 21:26
Maar die 40 min zijn dan niet op de foto terecht gekomen, de bomenklimmende jongedame uitgezonderd.
Ach, die heten gewoon 'De kleuters' als pubquizteam en worden dan wel gewoon derde. ;)

Kon ik tenminste op de prijzentafel een bidonhouder scoren om de even daarvoor gekregen bidon mee te kunnen nemen :)
Bert van Sprang schreef:
do 12 sep, 2019 21:22
Wellicht heeft het bestuur tijdens de ledenvergadering van afgelopen weekend uiteengezet hoe het onvermijdelijke uitsterven van de vereniging over een jaar of 10 (want dan zijn we inmiddels allemaal 70+) te voorkomen.
Vast niet. Maar het is toch niet erg als de club vanzelf wat kleiner wordt? Dan wordt het weer wat overzichtelijker. Als de ouderen maar niet proberen de touwtjes in handen te houden want dan werkt het niet.
Het is niet erg als de club kleiner wordt, ik vind het wel erg als dit gebeurt doordat er aan de onderkant niet of nauwelijks nieuwe leden bijkomen. Op enig moment kom de vereniging (volgens mij) in een niet te keren negatieve spiraal terecht omdat als het ledenbestand van de vereniging niet verjongt, de vereniging onherroepelijk binnen afzienbare tijd ophoudt te bestaan. Het is een belangrijke taak van een verenigingsbestuur dit te voorkomen door hiervoor actief beleid te voeren. (Waarschijnlijk komt nu de moderator om mij naar elders te verwijzen, bv naar het ledendeel wat niemand leest :D .)
Als ik nu 20 was, zou ik zeker niet lid worden van een club waar het veelvuldig vliegen naar verre bestemmingen nog steeds verheerlijkt wordt (‘Gaan we dit jaar in Thailand of in Peru fietsen?’). Voor de jongeren van nu wordt de wereld een stuk minder prettig om overheen te fietsen.
Reuze bedankt Ronald van der Perk, dat jij een Google photo share hebt geplaatst. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Nu geprobeerd en kijken of het gaat lukken:
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... lOc_9HphDU
Alleen die 6-10 sep. heb ik niet geplaatst....
Leuk verslag Belle. Ja, onze offroadclub lust er wel pap van. Eindeloos kombochten rijden hoeft van mij ook niet. Wat let je om volgend jaar een "gravel"-tocht uit te zetten? Ik meld me bij deze aan.
Belle schreef:
vr 13 sep, 2019 16:43
Bert van Sprang schreef:
vr 13 sep, 2019 16:01
Leuk verslag Belle. Ja, onze offroadclub lust er wel pap van. Eindeloos kombochten rijden hoeft van mij ook niet. Wat let je om volgend jaar een "gravel"-tocht uit te zetten? Ik meld me bij deze aan.
Wat me let is het gebrek aan dat soort wegen in Nederland. Ook worden ze niet goed aangemerkt op de open fietsmap.

Dus je moet lokaal goed bekend zijn om zo'n tocht uit te kunnen zetten. Hier in de Flevopolder is het allemaal hoofdzakelijk betonpaden helaas.
Nederland kent gebieden met veel onverharde wegen, maar ook met heel weinig.
De ofm is idd een kaart die niet goed onderscheid maakt tussen alles wat minder is dan een asfaltweg waar auto's over kunnen. De Nederlandse Topografische Kaart 1:50.000 is wat dat betreft duidelijker. De versie 1:25000 geeft hier in de buurt weer geen verschil aan tussen een achterafweggetje met en zonder asfalt.

De nieuwste versies van de NGI-kaarten 1:50000 in België vind ik erg goed. Online vind ik echter nog alleen de oudere versies,
Zo gauw je van de harde weg af gaat weet je nooit goed wat je onder je banden krijgt. In het voorjaar een fantastisch mooie offroadrit door Vlaanderen gereden van Maastricht naar Bergen op Zoom. Ik weet dat de organisator van deze tocht vooraf veel werk heeft gehad aan proefrijden.
Belle schreef:
vr 13 sep, 2019 16:47
Martin E. van Doornik schreef:
vr 13 sep, 2019 15:20
Reuze bedankt Ronald van der Perk, dat jij een Google photo share hebt geplaatst. Daar heb ik nog nooit van gehoord. Nu geprobeerd en kijken of het gaat lukken:
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... lOc_9HphDU
Alleen die 6-10 sep. heb ik niet geplaatst....
Helaas werkt je link niet, 404.
Wat heb ik fout gedaan? :?: Op mijn PC staan de foto's wel in beeld, op mijn smartphone ook. Dit is mijn eerste keer.
Er komen tal van reacties op het nazomerweekeinde op de Harskamperdennen.
Wie wil er meewerken aan de organisatie van dit weekeinde volgend jaar?
Martin E. van Doornik schreef:
vr 07 aug, 6939 14:47
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... lOc_9HphDU
...
Wat heb ik fout gedaan? :?: Op mijn PC staan de foto's wel in beeld, op mijn smartphone ook. Dit is mijn eerste keer.
Ik krijg met de link het verzoek om in te loggen bij google, omdat google graag wil weten welke foto's ik wanneer bekijk, hoe lang, in welke volgorde, van wie die foto's zijn en verder alle data die ze te pakken kunnen krijgen. Maar ik heb geen google-account en ik wil dat ook niet. Dus ik denk dat je ergens de mogelijkheid over het hoofd hebt gezien om de foto's ook voor niet-ingelogde wereldburgers openbaar te maken en daarvan de link te nemen.
Leon schreef:
vr 13 sep, 2019 19:11
Martin E. van Doornik schreef:
vr 07 aug, 6939 14:47
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... lOc_9HphDU
...
Wat heb ik fout gedaan? :?: Op mijn PC staan de foto's wel in beeld, op mijn smartphone ook. Dit is mijn eerste keer.
Ik krijg met de link het verzoek om in te loggen bij google, omdat google graag wil weten welke foto's ik wanneer bekijk, hoe lang, in welke volgorde, van wie die foto's zijn en verder alle data die ze te pakken kunnen krijgen. Maar ik heb geen google-account en ik wil dat ook niet. Dus ik denk dat je ergens de mogelijkheid over het hoofd hebt gezien om de foto's ook voor niet-ingelogde wereldburgers openbaar te maken en daarvan de link te nemen.
Ik heb bij Google dezelfde inlog gegevens gebruikt als bij YouTube, bij de laatste klikte ik op de toets 'Publiceren' maar bij Google photo share geen idee.... :roll:
Leon schreef:
vr 13 sep, 2019 19:11
Martin E. van Doornik schreef:
vr 07 aug, 6939 14:47
https://photos.google.com/album/AF1QipO ... lOc_9HphDU
...
Wat heb ik fout gedaan? :?: Op mijn PC staan de foto's wel in beeld, op mijn smartphone ook. Dit is mijn eerste keer.
Ik krijg met de link het verzoek om in te loggen bij google, omdat google graag wil weten welke foto's ik wanneer bekijk, hoe lang, in welke volgorde, van wie die foto's zijn en verder alle data die ze te pakken kunnen krijgen. Maar ik heb geen google-account en ik wil dat ook niet. Dus ik denk dat je ergens de mogelijkheid over het hoofd hebt gezien om de foto's ook voor niet-ingelogde wereldburgers openbaar te maken en daarvan de link te nemen.
Ik heb wel een Google-account, maar dat brengt me toch ook niet verder.
Ik zie twee opvallende verschillen met de URL die Ronald plaatste:
- in de URL van Ronald komt het woord share voor, bij die van Martin staat op die plaats "album"
- de URL van Ronald is heeeeel veeeeel langer, is de URL van Martin wellicht geamputeerd?

Peter
(die de foto's er gezellig en leuk uit vindt zien en overweegt om ook eens naar een kampeerweekend te gaan, maar altijd nogal opziet tegen grote gezelschappen, en zeker als heel veel van de aanwezigen elkaar al veel vaker gezien hebben; maar een voordeel van de eerste keer is wel dat het niet vreemd is dat je helemaal geen namen weet, dat komt pas bij de tweede keer :-) )
Martin E. van Doornik schreef:
vr 13 sep, 2019 18:55
Wat heb ik fout gedaan? :?: Op mijn PC staan de foto's wel in beeld, op mijn smartphone ook. Dit is mijn eerste keer.
Mensen een album laten bekijken:
Open een album dat u heeft gemaakt.
Selecteer Meer in de rechterbovenhoek.
Selecteer Opties voor delen.
Zet de schakelaar naast Delen op Aan. Kopieer de link die wordt weergegeven en stuur deze naar de gewenste mensen. Houd er rekening mee dat iedereen die de link heeft, het album kan bekijken.

Lukt het zo Martin?
Jurr schreef:
do 12 sep, 2019 21:40
Bert van Sprang schreef:
do 12 sep, 2019 21:26
Maar die 40 min zijn dan niet op de foto terecht gekomen, de bomenklimmende jongedame uitgezonderd.
Ach, die heten gewoon 'De kleuters' als pubquizteam en worden dan wel gewoon derde. ;)

Kon ik tenminste op de prijzentafel een bidonhouder scoren om de even daarvoor gekregen bidon mee te kunnen nemen :)
Dat hadden we van te voren toch niet kunnen voorspellen. ik heb de bidonhouder inmiddels gemonteerd. Een leuk aandenken aan een leuk weekend!
Eden schreef:
vr 13 sep, 2019 21:03
Dat hadden we van te voren toch niet kunnen voorspellen. ik heb de bidonhouder inmiddels gemonteerd. Een leuk aandenken aan een leuk weekend!
Ik heb zelfs nog een tweede gekocht. Aan 1 kant van de vork nog eentje met afbladderende verf en aan de andere kant een King vond ik dan ook weer treurig ;)

1+1 gratis, maar dan anders. En Eric ook weer blij, want daar was ik toevallig in de buurt.
PeterVanRijn schreef:
vr 13 sep, 2019 19:48
Peter
(die de foto's er gezellig en leuk uit vindt zien en overweegt om ook eens naar een kampeerweekend te gaan, maar altijd nogal opziet tegen grote gezelschappen, en zeker als heel veel van de aanwezigen elkaar al veel vaker gezien hebben; maar een voordeel van de eerste keer is wel dat het niet vreemd is dat je helemaal geen namen weet, dat komt pas bij de tweede keer :-) )
Herkenbaar! Ik heb al heel wat wereldfietserweekends meegefietst, maar vergeet toch nog vaak namen van mensen die ik al vaker heb gezien. Of ik ben er simpelweg nooit achtergekomen hoe ze heten. En ik weet dat ik niet de enige ben. Een jaar of 7 geleden ben ik maar eens namen op gaan schrijven, vaak met een korte beschrijving van het uiterlijk dat bij een naam hoort. Deze namenlijst is inmiddels aanzienlijk uitgebreider dan de spiekbriefjes die ik als scholier vaak maakte, maar net als toen probeer ik te voorkomen dat ik betrapt wordt bij het lezen ervan ;-)