Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Salsa Fargo opbouwen - Forum Wereldfietser

Salsa Fargo opbouwen

Zo hij is klaar 8)
rsz_img_20191010_200801736.jpg
rsz_img_20191010_200835802.jpg
rsz_img_20191010_201020948.jpg
rsz_img_20191010_201119374.jpg
rsz_img_20191010_201209970.jpg
Salsa Fargo XL frame, Firestarter carbon voorvork, 15x100mm spacing voorzijde, 12x148mm achter.
Hope headset & spacers, Rie:sel carbon topcap
Funn G-wide 500mm stuur
Gevenalle 2/3x11 'brifters'
Jagwire Sealed kabelsets
White Industries trapas 73x113mm JIS
Thorn (Andel) cranks 185mm met 104 & 64mm boutcirkel
TA bladen 28-42
Shimano XT platformpedalen
Shimano XT derailleur V+A
DT Swiss DT350 naven, DT Swiss Alpine 3 spaken, Idworx Darim2 velgen, 32 spaaks (Ernie Frieke)
Avid BB7's met 200mm vóór- en 180mm achter schijven, kleuraccentje zelf gedaan
Tubus drager met zelfgemaakte adapters om op de dropout bouten te passen
King Cages bidonhouders
Ritchey standaard zadelpen met Hope zadelpenklem
Terry Fly Arteria zadel
B+M IQ-XE koplamp (batterij)
B+M achterlicht (batterij)
Lizzard Skins Ghost Camo stuurlint 3.2mm
Cateye bar-end spiegel + 2e hands bar-end dopje aan de andere kant.

even kijken of ik een lijstje met gebruikte spullen en kosten bij kan voegen...
Schermafdruk van 2019-10-10 21-02-44.png
Lastig te lezen, maar als je de vergroting aan klikt dan kun je zien dat ik net geen 3K kwijt was aan een fiets naar wens en met mooie groep etc. Helemaal eerlijk is het weg laten van de kosten voor alle fatsoenlijke boutjes enzo niet, maar goed, met de originele had ie ook in elkaar gepast.
dat is toch een hoop geld voor een stalen derailleurfiets, of is het frame van carbon :D .
Knap fietsje geworden!

Zijn er geen bagagedragers die wat minder hoog gemonteerd kunnen worden op die hoge bevestiging? Bij mij zitten ze ook zo hoog namelijk, en ik had me er nog niet in verdiept ;)
Jurr schreef:
do 10 okt, 2019 21:29
Knap fietsje geworden!

Zijn er geen bagagedragers die wat minder hoog gemonteerd kunnen worden op die hoge bevestiging? Bij mij zitten ze ook zo hoog namelijk, en ik had me er nog niet in verdiept ;)

Net deden de foto's het hier nog, en nu zie ik alleen nog maar het prijslijstje helaas.
Nu staan er betere :wink:
Nee het probleem met dit frame is dat je de drager of daar op doet, of op de alu dropout die eigenlijk bedoeld is voor je spatbord, deze drager heeft dan een optie om de tassen extra laag te hangen, dan hangen ze op deze fiets op de normale hoogte dus.
Bert van Sprang schreef:
do 10 okt, 2019 21:22
dat is toch een hoop geld voor een stalen derailleurfiets, of is het frame van carbon :D .
Alleen de voorvork :D

Geld? tja, ga eens om een Tout Terrain in deze vorm, ben je hetzelfde kwijt, en dan zit er zo'n fijn Hollowpech crankstel op, naven die ik niet hoef, spaken die ik niet wil - en mij niet kunnen dragen - velgen die te smal zijn...

Ik neem bewust het risico om neer te zetten wat het gekost heeft - daar hoef ik dan geen commentaar op omdat 'ik ook een VSF had kunnen kopen' ja, dat klopt, maar dit rijd stabieler en IK heb hem samengesteld voor mezelf :wink:
Wat maakt dat je voor velgrem compatible velgen hebt gekozen eigenlijk? Zie geen velgrem nokken op frame en vork zitten namelijk. Of gebruik je de wielen ook in een andere fiets?
En wat weegt deze "schoonheid"?
Jurr schreef: Wat maakt dat je voor velgrem compatible velgen hebt gekozen eigenlijk? Zie geen velgrem nokken op frame en vork zitten namelijk. Of gebruik je de wielen ook in een andere fiets?
Dit is een zeer sterke velg en Idworx had die met velgrem flanken besteld - ze zijn nog keramisch gecoat ook btw. Deze wielen zouden eerst in mijn racefiets gaan - het paste niet lekker en er kwam dit frame voorbij, waar ik eigenlijk naar toe wou, dus zo doende.
Bert van Sprang schreef:En wat weegt deze "schoonheid"?
Schoonheid? grapjas, als mijn Big Dummy als bijnaam 'het dranghek' heeft, dan is dit toch wel 'de tractor' ofzo :oops:
We hebben hem net even gewogen voor je, want dat had ik nog niet gedaan; 14,7kg* zoals ie er nu bij staat.

*stond eerst 13,7kg maar ik had een rekenfoutje gemaakt :oops:
Puik werk! Hoe rijdt 'ie?
Strak! En in deze staat kruis ik tegen de 30km/u er mee denk ik...met 4/5 tassen zal dat iets minder zijn ben ik bang...
Knap gedaan!
Ik hoop dat ie wel lekker rijdt, want ik vind geen knapperd. :P :wink: Nou ja....die vork dan.

Veel plezier ermee :D
Grum schreef:
do 10 okt, 2019 23:01
Knap gedaan!
Dank!
gios schreef: Ik hoop dat ie wel lekker rijdt, want ik vind geen knapperd. :P :wink: Nou ja....die vork dan.

Veel plezier ermee :D
Ik heb ook een Big Dummy, ik ben meer van het praktische snap je?
Shadow schreef:
do 10 okt, 2019 23:13
Grum schreef:
do 10 okt, 2019 23:01
Knap gedaan!
Dank!
gios schreef: Ik hoop dat ie wel lekker rijdt, want ik vind geen knapperd. :P :wink: Nou ja....die vork dan.

Veel plezier ermee :D
Ik heb ook een Big Dummy, ik ben meer van het praktische snap je?
Zeker. Maar soigneren kun je leren :twisted: :D Daarbij is het slechts mijn suffe mening. :lol:
Als het ‘hip’ of ‘mode’ is bij de wielrennerts laat ik het liefst achterwege :wink:
Knap fietsje.
Knap gewicht.
Hip en mode heb ik ook niets op tegen.
Zou alleen wat tijd en energie in de drager stoppen. Niet omdat het technisch moet maar omdat het zonder tassen het er minder strak uitziet. Vroeger had Tubus dragers voor 26” fietsen. Wellicht dat dat beter past.
Marco Meijerink schreef:
vr 11 okt, 2019 07:25
Knap fietsje.
Knap gewicht.
Hip en mode heb ik ook niets op tegen.
Zou alleen wat tijd en energie in de drager stoppen. Niet omdat het technisch moet maar omdat het zonder tassen het er minder strak uitziet. Vroeger had Tubus dragers voor 26” fietsen. Wellicht dat dat beter past.
Nee dat past niet beter, ik had er nog 1 liggen namelijk :D
Het probleem is niet alleen de plek van monteren, maar ook de breedte van het frame, je kunt hier tot 80mm gaan en de boel loopt dus erg breed uit achter, deze drager is al gemodificeerd om te passen. De oplossing zou een Salsa rack kunnen zijn, maar die zijn erg duur en van zachter aluminium. Een andere oplossing is het Outpost rack van Blackburn, dat past erg goed, maar ook weer duur en aluminium. Met de tassen op de onderste rail van dit rack zitten ze voor mij goed zo hoor :wink:
Prima. Het is ook maar een detail. Veel plezier.
mooi mooi mooi :!:
de kleurcombinatie van oa balhoofdlagers en frame doet me denken aan fillet brazing, leuk!

Afbeelding
bron: https://fat-bike.com/2014/03/seen-at-na ... -fat-bike/