Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets gebruiken als hometrainer - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Fiets gebruiken als hometrainer

Anja - ziet er goed uit die opstelling.

Zou wel het advies van Eric opvolgen en er een matje onder leggen ivm gedreun op de vloer en beschadigingen van de vloer.

Doe je ook nog iets met Zwift of ga je "stand alone" fietsen?
Matje stond nog in de verpakking, gaat er nog onder.
Heb ook zo’n Zwift abbo voor een maand erbij.
Misschien wat later in programma. Lijkt me wel leuker. Nu kijk ik naar vogeltjes in de tuin of tv.
Eerst een week ‘technisch goed lopen’ en dan kijken of ik op de fiets kan. Misschien vraag ik mijn fysio nog even om mee te kijken.
Anja
Even off topic: Is dit een nieuwe schrijftrend: het persoonlijk voornaamwoord weglaten ('ik' in dit geval)? (Ik) zie het steeds vaker op dit forum.

Hoop dat je snel weer actief kan zijn Anja! Lijkt me een super setup om thuis verder te fietsen.
nicolevelo schreef:
zo 17 nov, 2019 09:58
Even off topic: Is dit een nieuwe schrijftrend: het persoonlijk voornaamwoord weglaten ('ik' in dit geval)? (Ik) zie het steeds vaker op dit forum.
En ik maar denken dat ze me in de gebiedende wijs zitten te commanderen... :wink:
Ik zou in Zwift een eigen programma aan maken met een erg licht wattage - even aan de fysio vragen wat mag - en dat dan steeds een beetje opschroeven.
nicolevelo schreef:
zo 17 nov, 2019 09:58
Even off topic: Is dit een nieuwe schrijftrend: het persoonlijk voornaamwoord weglaten ('ik' in dit geval)? (Ik) zie het steeds vaker op dit forum.

Hoop dat je snel weer actief kan zijn Anja! Lijkt me een super setup om thuis verder te fietsen.
Het komt denk ik door appen en chatten oa of sms-en?, het communiceren gaat sneller door woorden weg te laten in de veronderstelling dat de ander het wel begrijpt?, idem met weglaten hoofdletters en afkortingen of idd en iig etc etc Je doet het nu ook bij:

"(Ik) Hoop dat je snel weer actief kan zij.." en "(Het) Lijkt me een super setup om.."


Het gaat 'vanzelf' :?: :)
Fiets is inmiddels in gebruik, 2,5 week na operatie draai ik voorzichtig rondjes zonder weerstand.
Er moest wel een andere achterband op omdat wiel anders niet van de grond kwam.
Met fysiotherapeut geoefend in op en af stappen.

Anja

Bijlagen

Evaluatie
Bijna 6 weken na de operatie;
De fiets als hometrainer is erg fijn. Een gewone hometrainer vind ik niet fijn fietsen, en ik hoef niet naar een sportschool.
Inmiddels fiets ik 1x daags 30 minuten een route van een Tacx programma. Dat is leuker dan zo voor het raam of de tv.
Het is een lichte route langs de Atlantische kust en af en toe zit er een kleine stijging in maar nooit lang of meer dan 6%.

Alles bij elkaar is het de aanschaf van zo’n Tacx waard. En ik maak gebruik van het abonnement voor 10euro per maand voor de routes. Over een paar maanden zeg ik het weer op en kan er weer buiten gefietst worden.

Groet en voor iedereen een rustige jaarwisseling en gezond 2020.
Anja