Additionally, paste this code immediately after the opening tag: langs de kust van Kroatië - Forum Wereldfietser

langs de kust van Kroatië

Hey hey

Ik plan in mei van 9/05 tot 20/05 de kust van Kroatië af te fietsen ong 120 km per dag nog bespreekbaar

Het plan is om te starten in Zagreb een klein stukje van Slovenië zo naar de kust van Italië vandaar gaat de rit via de kust naar pula terug naar boven via Rijeka om vandaar naar het nationaal park te rijden met zijn prachtige meer terug naar de kust zadar split en van split was ik van plan de boot te nemen naar vela Luka en vandaar naar dubrovnik te gaan mijn tickets voor de vlieger die zijn al geboekt
Maar hotels of huisjes nog niet ik dacht te reserveren via Airbnb niet kamperen ik neem geen tent meer meer :)

Max een groep van 4 zelf ben ik een 30er
Heb je interesse laat gerust iets weten

Gr thomas
Ik zou toch nog eens op de kaart kijken om te zien hoeveel km dat is en of dat wel klopt met je berekeningen. In de 11 dagen die je jezelf en anderen geeft kom je nauwelijks toe aan het bekijken van alles wat je langs de route tegenkomt. 1 dag voor Plitvice is eigenlijk al te weinig, dus houdt je nog maar 10 dagen over. De route zelf klopt ook niet er vaart geen boot van Vela Luka (eiland Korcula) naar Dubrovnik of Pula naar Dubrovnik. (of Zadar)
_Peter_ schreef:
za 04 jan, 2020 12:19
Ik zou toch nog eens op de kaart kijken om te zien hoeveel km dat is en of dat wel klopt met je berekeningen. In de 11 dagen die je jezelf en anderen geeft kom je nauwelijks toe aan het bekijken van alles wat je langs de route tegenkomt. 1 dag voor Plitvice is eigenlijk al te weinig, dus houdt je nog maar 10 dagen over. De route zelf klopt ook niet er vaart geen boot van Vela Luka (eiland Korcula) naar Dubrovnik of Pula naar Dubrovnik. (of Zadar)
Heb mijn foutje gewijzigd maar als 1200 km op 11 dagen je teveel lijkt dan denk ik dat je op het verkeerde forum zit
Heb mijn foutje gewijzigd maar als 1200 km op 11 dagen je teveel lijkt dan denk ik dat je op het verkeerde forum zit
Ik ben daar niet zeker van. Wij hebben toch wel wat afstanden gefietst maar tijdens vakantietrips reken ik op ongeveer 2000 km per maand. En ik ben toch al een tijdje aanwezig op dit forum ....
Daar is ooit een poll van geweest:
Leon schreef:
za 16 jun, 2007 12:52
Aantal deelnemers 1354
Eerste stem: Woensdag 1 Juni 2005
Laatste stem: Zondag 11 September 2005
Vraag: Hoeveel km fiets je per fietsdag tijdens je fietsvakantie?
0 - 60 km (166) 12.3%
60 - 80 km (390) 28.8%
80 - 100 km (478) 35.3%
100 - 120 km (188) 13.9%
meer dan 120 km (132) 9.7%
De grootste hoop zit dus rond de 80 km/dag.
Groeten,
Leon
BTW Thomas de punt van je toetsenbord doet het niet.
Thomas v 82 schreef:
zo 05 jan, 2020 00:21

Heb mijn foutje gewijzigd maar als 1200 km op 11 dagen je teveel lijkt dan denk ik dat je op het verkeerde forum zit
Bijzondere uitspraak voor iemand die 1 dag op het forum zit en 2 berichten heeft geplaatst.
Ik hoop dat je hier een gelijkgestemde medereiziger gaat vinden...
Thomas v 82 schreef:
zo 05 jan, 2020 00:21
_Peter_ schreef:
za 04 jan, 2020 12:19
Ik zou toch nog eens op de kaart kijken om te zien hoeveel km dat is en of dat wel klopt met je berekeningen. In de 11 dagen die je jezelf en anderen geeft kom je nauwelijks toe aan het bekijken van alles wat je langs de route tegenkomt. 1 dag voor Plitvice is eigenlijk al te weinig, dus houdt je nog maar 10 dagen over. De route zelf klopt ook niet er vaart geen boot van Vela Luka (eiland Korcula) naar Dubrovnik of Pula naar Dubrovnik. (of Zadar)
Heb mijn foutje gewijzigd maar als 1200 km op 11 dagen je teveel lijkt dan denk ik dat je op het verkeerde forum zit
Ik pas me aan aan het landschap en de weersomstandigheden, daarnaast heb ik hier al heel wat gefietst met bagage en je kan dan ook wel zeggen dat ik over enige ervaring beschik. Zonder bagage zal je die 120 per dag wel gaan halen, je zal dan alleen weinig tijd voor de omgeving over houden (fietsen in de Alpen is minder inspannend dan het hier is). Overigens zit ik op het vlakke/heuvelachtige (met bagage) op de 150 per dag en heb dan nog tijd over.
arnob schreef:
zo 05 jan, 2020 09:02
Heb mijn foutje gewijzigd maar als 1200 km op 11 dagen je teveel lijkt dan denk ik dat je op het verkeerde forum zit
Ik ben daar niet zeker van. Wij hebben toch wel wat afstanden gefietst maar tijdens vakantietrips reken ik op ongeveer 2000 km per maand. En ik ben toch al een tijdje aanwezig op dit forum ....
Mijn excuses

Oei dat is maar 65 km per dag . Maar ik hoor bij de laatste 10 % volgens de cijfers
In september de ronde van ned nog gereden op 8 dagen met bagage en tent
Santiago 18 dagen enz
Maar persoonlijk vind ik een trip van 10 a 11 dagen zonder tent met ong 8kg bagage en tochten van net boven de 100 goed. is ongeveer 6 uur fietsen op je weg heb je dus 4 uur pauze. en ik hou op plekken zoals Bohinj en plitvice halt voor de nacht . Al is die eerste nog een groot vraagteken veel klimmen

Daarom ook mei in Kroatië het is dan daar nog frisser en dat laat meer fysieke inspanning toe
Het is niet overal frisser, tussen Zagreb en de kust ook een stuk natter, aan de kust is het dan soms toch ook al dik in de 25 (in de schaduw). De kans op stevige wind langs de kust kan je plan ook nog in de war brengen. Boten varen dan gewoonweg niet en wegen worden gewoon afgesloten (niet alleen voor auto's)
_Peter_ schreef:
ma 06 jan, 2020 17:29
Het is niet overal frisser, tussen Zagreb en de kust ook een stuk natter, aan de kust is het dan soms toch ook al dik in de 25 (in de schaduw).
De kans op stevige wind langs de kust kan je plan ook nog in de war brengen. Boten varen dan gewoonweg niet en wegen worden gewoon afgesloten (niet alleen voor auto's)
in mei is het gem al 25 graden in Kroatië hoor ik doe ook liever een trui aan dan dat ik elke boom moet zoeken om af te koelen. En met een dominante windrichting In de rug is dat ook een goede gok is mei is de natuur op volle gang en kwa tourisme is het rustiger en overnachtingen zijn goedkoper

Mia die boot vaart normaal heb ik opgezocht maar langs het land ga je dan 1 stop missen zal wel spijtig want dat stuk wou ik wat trager doen
Houdt ook even de vakanties in Beieren en Oostenrijk in de gaten in die periode. Juist omdat men in Beieren vaak pas in Augustus/September vakantie heeft neemt men het er met de pinksteren en Hemelvaart ook nog even van, net als de Oostenrijkers, voor hen is de kust helemaal dichtbij. En de wind waait zo die wil, ik heb een dag op Krk vastgezeten vanwege de Bora, en die komt uit het Noorden, de Yugo komt dan weer uit het zuiden en is ook vaak zuidelijker wat meer actief.
Er zwerft hier nog ergens een foto van de Tovenaar rond die zijn fiets nog net vast weet te houden.

Met andere woorden je hebt nog 4 maanden om je voor te bereiden en in te lezen.
_Peter_ schreef:
di 07 jan, 2020 17:35
Er zwerft hier nog ergens een foto van de Tovenaar rond die zijn fiets nog net vast weet te houden.
Is al weer bijna tien jaar geleden maar blijft leuk :wink: