Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wereldfietsbeurs 2020, 26 januari - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wereldfietsbeurs 2020, 26 januari

Dieuwertje & Franzi schreef:
di 14 jan, 2020 14:18
Beagle Bikes Utrecht schreef:
di 14 jan, 2020 10:49
Als Santos World Store heb ik wel een beetje moeite met deze vervlechting. Wat eerst een volkomen onafhankelijke beurs was ,georganiseerd door deze fantastische vereniging, luisterend naar de naam Wereldfietsbeurs is in twee edities verworden tot de "KOGA trekkingdag". Althans dat is waar ik me moet aanmelden. Uiteraard is het een hele aantrekkelijke locatie, maar een parcours waar de (aspirant) wereldfietsers Batavus, Lapierre, Haibike, Loekie en Sparta kunnen uitproberen naast Van Nicholas en KOGA is wel een beetje een glijdende schaal. Het programma ziet er overigens heel fijn uit; hulde.

Heel veel plezier.
Ach nu eens even wat anders dan de overload aan aandacht rondom dat andere merk :wink:

Ik merk dat Beagle Bikes nogal dankbaar gebruik maakt van de free publicity ruimte op dit forum. Ben erg benieuwd of jullie de vereniging ook nog ondersteunen door inkoop reclame ruimte e.d.?
Dat is wel een beetje flauwe en niet-inhoudelijke opmerking, met name dat laatste is niet heel erg chique, eerder onder de gordel. Ik mag hopen dat je niet echt meent wat je schrijft.

Kijk maar eens via de volgende link naar berichten in een voorgaande editie van de Wereldfietserbeurs op deze prachtige Accell-locatie: [url]viewtopic.php?f=36&t=32591&p=325785#p325785[url]

Het lijkt er sterk op dat er een subtiele anti Santos hetze wordt gevoerd in het land der blinden...

(en dan wel even naar onderen door scrollen tot je het volgende ziet:)

Hoewel goed bezocht, toch een Accel feestje.

Zeker zolang iemand die daar aan een fiets staat te sleutelen de merknaam moet afplakken, omdat het merk niet tot de Accel groep behoort...

B20A7178-1F08-4B73-93C6-5AFB444AF12D.png
Ik mag aannemen dat de kas van de vereniging flink gespekt wordt door de Accel groep als beloning voor het zorgen van zo’n groot aantal bezoekers aan hun showroom.
Geen hetze tegen merk x of y , hoor. Je hebt mij geen merknaam horen noemen. Maar vind het een beetje flauw dat iemand die zelf reclame maakt voor merk x moeite heeft als een ander dat doet voor merk y. That's all folks! :wink:
keesswart schreef:
ma 13 jan, 2020 16:59
De onbevangen buitenstaander die nog nooit van de Wereldfietserbeurs heeft gehoord {...} zal makkelijk concluderen dat de lezingen en workshops allemaal onderdeel van de Koga Trekkingdag zijn.
Die onbevangen buitenstaander vind ik dan helemaal niet zo dom.
Dieuwertje & Franzi schreef:
di 14 jan, 2020 15:19
Geen hetze tegen merk x of y , hoor. Je hebt mij geen merknaam horen noemen. Maar vind het een beetje flauw dat iemand die zelf reclame maakt voor merk x moeite heeft als een ander dat doet voor merk y. That's all folks! :wink:
Beste Dieuwertje & Franzi het is volgens mij echt totaal iets anders of een Santos World Store (zijnde een fietsenwinkel) met open vizier reclame maakt voor de spullen die het verkoopt. Deze boodschap is volgens mij volstrekt helder.

Het is denk ik heel wat anders dat een vereniging van liefhebbers zonder commerciële inslag en commercieel belang een beurs organiseert die origineel de wereldfietsbeurs heet, maar nu al is verworden tot de KOGA trekkingdag. Waarbij we moeten overgaan tot het afplakken van fietsen tijdens workshops omdat het de aandeelhouders van de Accell groep onwelgevallig is.

Bovendien zijn vrijwel alle berichten die ik op dit forum heb geplaatst aankondigingen van gratis lezingen die bij ons worden gegeven, het is wel zo sympathiek als er iemand komt opdraven voor degene die geheel onbaatzuchtig de lezing geeft.
Dank voor je antwoorden. Dat met dat open vizier deel ik met je en naar wat ik hier lees heeft de WF daar nog wat in te verbeteren in haar communicatie naar de deelnemers. Net zoals sommige fietsenmerken (…) Maar kom die gratis lezingen die je organiseert zijn fijn maar dienen uiteindelijk toch ter meerdere ere en glorie van jouw zaak niet? Niet erg hoor zolang je dat inderdaad maar open doet (vooral als je daarbij ook nog de partij die je een gratis mogelijkheid geeft tot het adverteren voor die lezingen ook ondersteund door af en toe reclame ruimte in te kopen) Maar kom hoe je het wendt of keert, bottom line is dat elke commerciële partij hier toch maar voor een ding aanwezig. De een wat sjieker ; opener dan de ander. De een met financiële ondersteuning aan de WF en de ander niet. - Niet commerciële deelnemers die hier ageren tegen de minder doorzichtige aanpak van de WF (en andere partijen) zoals Kees kan ik persoonlijk meer volgen in hun betoog. Bij de anderen voelt het dubbel. Hoe dan ook, veel plezier met de beurs allen!
Het kan haast niet anders of het wordt erg gezellig op de beurs...

Leuk voor de mensen die zich er hard voor hebben ingezet door organisatie of het geven van lezing/workshop.

Ik heb er toch nog steeds zin in.
Ach, als ik mijn fiets naar binnen zou willen nemen hoeft er maar 1 letter afgeplakt te worden en vervangen door een andere...

Van KoNa naar KoGa

(-:
Zoals ik eerder al aangaf was het vorig jaar helemaal geen probleem met mijn JanJanssen naar binnen te rijden en deze prominent in beeld te stallen in afwachting van mijn duolezing met Henk. Als dat dit jaar anders gaat, maak ik rechtsomkeert.
BERICHT VOOR BEZOEKERS AAN DE WF BEURS,

KOM VOORAL MET HET OPENBAAR VERVOER!

DOOR DE ENORME TOELOOP DIE WE DIT JAAR VERWACHTEN KAN PARKEREN EEN PROBLEEM ZIJN!
EEN ECHTE WERELDFIETSER KOMT MET DE FIETS!
Bert van Sprang schreef:
di 21 jan, 2020 10:05
EEN ECHTE WERELDFIETSER KOMT MET DE FIETS!
Maar waar parkeer je dan? :wink:
Als het aan mij ligt alle Santossen, Idworxen, VSF-en, Avaghon's etcetera lekker binnen in de hal :D .
Bert van Sprang schreef:
di 21 jan, 2020 10:34
Als het aan mij ligt alle Santossen, Idworxen, VSF-en, Avaghon's etcetera lekker binnen in de hal :D .
Er is een bewaakte fietsenstalling. Vraag de sleutel bij de stand van de Wereldfietser.
bert sitters schreef:
di 21 jan, 2020 13:54
Er is een bewaakte fietsenstalling. Vraag de sleutel bij de stand van de Wereldfietser.
Ja, maar die is dus naar verwachting snel vol. Vanwaar anders het verzoek met het OV te komen? :roll:

Carl
Leon schreef:
di 21 jan, 2020 10:26
Bert van Sprang schreef:
di 21 jan, 2020 10:05
EEN ECHTE WERELDFIETSER KOMT MET DE FIETS!
Maar waar parkeer je dan? :wink:
Kom je met de auto of op de fiets?
Carl schreef:
di 21 jan, 2020 15:07
bert sitters schreef:
di 21 jan, 2020 13:54
Er is een bewaakte fietsenstalling. Vraag de sleutel bij de stand van de Wereldfietser.
Ja, maar die is dus naar verwachting snel vol. Vanwaar anders het verzoek met het OV te komen? :roll:

Carl
Er is voldoende ruimte in de fietsenstalling, maar niet op de parkeerterreinen voor automobielen.
Vorig jaar waren die al overval en bewoners van wijken in de omgeving klaagden over overlast. Gezien het aantal aanmeldingen komen er dit jaar nog aanzienlijk meer bezoekers. Iedereen is van harte welkom.
De Fietser is naast het Intercity-staton Ede-Wageningen.
Vorige week opende Natuur & Milieu een afkickkliniek voor vliegverslaafden op de Vakantiebeurs (zie hier). Komt er op de Wereldfietserbeurs ook eentje?
Natuur & Milieu kan overigens ook nog wat van de Wereldfietser opsteken, want in hun duurzame reisgids staat nog geen fietsvakantie. Hoog tijd voor kruisbestuiving tussen N&M en WF!
En ook dit jaar een geweldige dag voor mij.
Van de inmenging van Koga + aanverwanten geen last gehad trouwens. Al is het wat raar dat accel zo meelift met ‘hún’ trekkingdag...

2 geweldige lezingen van Maarten bijgewoont, praatje achteraf. De mandjes mogen van mij in productie, hoor. Helemaal goed.
2x 8L, graag! ;)
Nog n mooi matje op de kop getikt op de 2e-hands markt (heel blij mee) en leuke gesprekken gehad.

Bijlagen

He JW,

hebben we elkaar toch niet gesproken vandaag! volgende keer beter!!

Mooie drukke dag ook voor ons, 2 prima lezingen (gegeven) en veel aanloop aan het standje.

groeten, BertV
Genoten van de beurs vandaag.
Leuke workshops gevolgd, (reis)inspiratie opgedaan en goede tips gekregen.
Mooie fiets creaties gezien. En ook nog wat spulletjes in de uitverkoop gevonden en gekocht.
Organisatie bedankt voor alles.